ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 131
Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1

Loredana Vigu Proxy Product Owner @ CodeCrafters by BT
A fi Product Owner – necesitate sau moft?

Câți dintre voi vă mai amintiți, din perioada în care erați copii, ce vă doreați să deveniți când veți fi mari? Când mamele noastre sau profesorii noștri ne întrebau: “Ce vrei să te faci când vei fi mare?” Poate unii dintre noi și-au dorit să devină piloți și să zboare peste tot în lume. Alții visam să fim bucătari și să pregătim mâncare pentru cei dragi. Sau poate ne doream să fim ca Neil Armstrong și să ajungem pe Lună. Cu siguranță, fetele și-au dorit să devină balerine, dansatoare, actrițe, exploratoare, visând să devină celebre. Ce vremuri, nu-i așa? Câți dintre voi ați dorit să deveniți QA, programatori, arhitecți software, BA sau PO?


Ioan Șut Engineering Manager @ CodeCrafters by BT
Over-Engineering: Cost, Cauze, Soluții

Termenul „over-engineering” este utilizat frecvent pentru a desemna procesul de a complica inutil un sistem sau un produs. Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive, inclusiv din incapacitatea de a înțelege corect o problemă, dorința de a-i impresiona pe ceilalți cu complexitatea răspunsului nostru sau credința că este calea „corectă” de acțiune. În acest articol, vom analiza atât cauzele acestui fenomen, cât și modalități de a-l evita pe cât posibil în munca noastră zilnică.

Reclame


Nora Dobre Senior HR Manager @ Temenos
Învățarea la locul de muncă, perfecționarea și recalificarea în contextul viitorului sau al muncii – upskill, reskill

Învățarea la locul de muncă poate fi un factor motivațional semnificativ pentru angajați. Cu toate acestea, principalii factori de motivație sunt mai strâns legați de stilul de conducere și de management, climatul organizațional, modul de lucru și de sistemul de recompensare. Alături de aceștia, se situează învățarea care câștigă o importanță din ce în ce mai mare, determinând resursele umane să reconsidere strategia planificării acțiunilor de perfecționare și de recalificare.


Szilárd Kacsó CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees @ updateED
Deblochează-ți potențialul cu OKR-uri

Ai simțit vreodată că îți turezi motoarele, că muncești din greu, dar nu vezi rezultatele pe care le dorești? Dacă da, să știi că nu ești singur. Multe organizații au dificultăți cu stabilirea și urmărirea obiectivelor lor. Aici intervine sistemul OKR (Obiective și Rezultate Cheie). OKR-urile au făcut valuri în lumea afacerilor pentru simplitatea și eficiența lor în a ajuta companiile să își atingă obiectivele. În acest articol, vom descoperi lumea OKR-urilor și îți voi arăta cum să folosești acest sistem pentru a realiza lucruri mărețe.


Cătălina Silvia Crișan Conferențiar @ FSEGA, UBB

Raluca Bunduchi Senior Lecturer in Innovation @ University of Edinburgh
@
Provocări și abordări generate de criza Covid-19 în firmele antreprenoriale High-Tech

Contextul creat de pandemia de Covid-19 a accelerat transformarea firmelor antreprenoriale high-tech, impunând schimbări atât în privința modului de lucru, cât și în ceea ce privește dezvoltarea și comercializarea produselor digitale. Cunoașterea modului în care antreprenorii au perceput și abordat provocările generate de criză este extrem de relevantă, deoarece oferă o imagine asupra modului în care companiile pot să depășească situațiile generatoare de risc și să își crească reziliența.  Acest articol își propune să evidențieze modul în care antreprenori high-tech din SUA au interpretat și abordat provocările aduse de pandemia Convid-19. Studiul se bazează pe relatările și perspectivele a 18 antreprenori care dezvoltă produse software, hardware și platforme digitale.


Ioana Marchiș-Rusu Senior Emerging Technology Partner @ Flutter
Implicații ale ultimelor evoluții în Inteligența Artificială pentru companii

Anul trecut a avut loc un salt în Inteligența Artificială, mai precis în domeniul prelucrării limbajului natural (în engleză NLP), prin apariția unor aplicații care generează date (IA generativă - Generative AI) în format text, imagine, audio, 3D, video, la o calitate care rivalizează și, uneori, chiar întrece creativitatea umană. Câteva exemple în acest sens sunt Midjourney (pentru imagini) și ChatGPT (pentru text produs de model ca răspuns la întrebări). ChatGPT este o interfață conversațională bazată pe un model de limbaj de mari dimensiuni (Large Language Model - LLM), care are în spate rețele neuronale antrenate pe miliarde de cuvinte și care au abilitatea de a face predicții despre continuarea unui text similar cu felul în care funcționează autocomplete-ul. În cazul ChatGPT, pentru acuratețe și eliminarea biasurilor s-a folosit Învățarea prin Întărire (Reinforcement Learning) și a fost integrat feedback uman.


Geanina Tămaș Online Marketing Specialist @ Azimut
Cum să continui să lucrezi când nu te simți în stare

Când ne dorim să progresăm constant pentru a îndeplini taskuri și a soluționa probleme vizând înaintarea în carieră, sunt implicați o mulțime de factori care ne pot face să ne pierdem concentrarea de la  obiectivele de atins. Diminuarea atenției aduce cu ea, inevitabil, lipsa motivării. Auto-motivarea este principalul factor care îi diferențiază pe oameni între cei care ajung să își atingă țintele cu succes și acei care nu reușesc acest lucru, deși prezintă același potențial.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
Agile Mammoths Games revine pe 9 martie în Cluj-Napoca

Colors in Projects aduce în Cluj cea de a XII-a ediție a Agile Mammoths Games (o FUN-ferință pe teme de Agile project management), la Grand Hotel Italia în data de 9 martie. Colors in Projects este o companie de training și consultanță în management de proiect, tradițional și agile, care aduce pe piața de training din România și nu numai, metode diferite de învățare pentru pasionații de proiecte.

Conferință

NUMĂRUL 131 - Software Craftsmanship

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Telenav
  • .msg systems
  • Grab
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO

Design contribution