ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN

Mădălina Cadiș HR People Advisor @ Accesa
Valoarea adăugată adusă de HR în relaţia cu managerii

Un articol intitulat A memo to HR a celor de la Deloitte vorbeşte despre puterea pe care o poate avea un HR Professional în cadrul companiilor, odată ce se permite şi încurajează evoluţia sau trecerea rolului până în zona exponenţială, aşa cum o numesc ei. În urma unui studiu, realizat în 2020 de către ei, 75% din respondenţii globali susţin că evoluţia rolului de-a lungul timpului a fost importantă sau foarte importantă în succesul lor.


Geanina Tămaș Online Marketing Specialist @ Azimut
Cum să creezi pachete de compensații și beneficii atractive?

Astăzi, datorită ofertei variate de locuri de muncă, fiecare potențial angajat ia în considerare toți factorii când vine vorba de alegerea unui job nou. Managerii, pentru atragerea celor mai buni candidați, creează o ofertă de muncă, oferind anumite beneficii: de la un salariu atractiv, la compensațiile pe care compania le oferă pentru performanțele obținute.

Reclame


Cristian Philipp Senior Consultant & Managing Director @ Essential Training and Consulting
Atenție la Cusur

Demersul dezvoltării personale nu este, întotdeauna, ușor, pentru că are de a face cu schimbarea modului în care am fost obișnuiți să acționăm și, mai ales, cu acceptarea părților care nu ne plac la noi. Procesul prin care trecem are trei etape: Conștientizare, Acceptare și Schimbare.


Bogdan Mureşan VP of Technology @ Connatix
Mâncare, echipe și relațiile remote

De câteva luni de zile mă uit absolut fascinat la seriale coreene. Îmi plac la nebunie. Mă fascinează cultura, modul în care își manifestă sentimentele, personajele pe care le creează, într-un cuvânt îmi place absolut totul. Extrem de des ițele serialelor se leagă în jurul unor grupuri de prieteni apropiați într-un mod foarte autentic și cred că asta îmi place la nebunie. Și mai au un lucru în comun: indiferent că e un serial de acțiune ori despre niște copii pasionați de badminton, sau cu intrigi amoroase cu bucătari, sau cu personaje principale doctori, ei bine, absolut tot timpul oamenii ăștia mănâncă în draci. Gătesc și mănâncă împreună, comandă de la restaurant și mănâncă împreună, merg la restaurant și mănâncă împreună.


Cristina Dănulețiu Scrum Master and Monitoring Manager @ Wolfpack Digital

Andi Nicolescu Android Developer & Scrum Master @ Wolfpack Digital
@
3 Tipuri de retrospective și cum să o alegi pe cea mai potrivită pentru o echipă Scrum

În lumea noastră, a tehnologiei avansate în care eficiența joacă un rol important în viețile tuturor, observăm că singurul mod prin care se poate livra eficient este condiționat de o organizare cât mai bună a echipei de development. Ken Schwaber și Jeff Sutherland au identificat foarte devreme nevoia industriei de a miza pe o abordare flexibilă și incluzivă a întregii echipe în fața soluționării unor probleme complexe din domeniul IT. Ca urmare a acestei atitudini a luat naștere forma oficială a ghidului Scrum.


Simona Bonghez Managing Partner @ Colors in Projects
Despre Coaching Agile

Este nevoie de sprijin din afara companiei atunci când aceasta decide să schimbe anumite procese sau anumite practici? Răspunsul evident este unul negativ. De ce ? Pentru că optimizăm în mod curent procesele (sau măcar încercăm), învățăm să utilizăm noi instrumente, noi tehnici care se dovedesc a ne aduce rezultate mai bune și putem face asta cu forțe proprii, fără implicarea vreunui specialist extern. Și atunci e normal să ne punem întrebarea: de ce avem nevoie de coaching agile, de ce să aducem de afară pe cineva experimentat atunci când decidem să adoptăm acest nou mod de organizare a activității echipelor noastre? Am pus această întrebare unor profesioniști cu experiență în domeniu și am încercat să surprindem atât aspecte legate de rolul unui coach cât și utilitatea unui coach extern față de unui intern, din companie.


Simona Motogna Conferențiar @ Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea Babeș-Bolyai

Arthur Molnar Lector @ Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea Babeș-Bolyai
@
Datoria Tehnică (I). Modele de estimare pentru datoria tehnică

Ne propunem o serie de trei articole în care să supunem analizei „datoria tehnică”, în engleză (și termenul mult mai des întâlnit) Technical Debt (TD). TD este o metaforă care însumează diferite probleme legate de calitatea sistemului software cauzate de prioritizarea dezvoltării de noi funcționalități în detrimentul activităților de întreținere și optimizare a codului sursă. Există mai multe modele de estimare a datoriei tehnice, unele dintre ele fiind implementate în instrumente software care facilitează managementul datoriei acumulate. Începem această serie printr-o prezentae a modelelor de estimare a datoriei tehnice pe care le-am considerat mai reprezentative, abordând principalele caracteristici, diferențele semnificative între modele, pentru ca în final să propunem niște recomandări care să ajute profesioniști în alegerea modelului potrivit. Următoarele articole vor discuta despre instrumentele software, respectiv despre modalități de control și de reducere a datoriei tehnice.


Dan Suciu Lector, PhD @ Facultatea de matematică și informatică, UBB
(Re) Gândește Agile

Nu mai încape nici o îndoială că trăim vremuri foarte schimbătoare. Și acest lucru este evident în egală măsură când ne referim la intensitate schimbărilor cât și la frecvența acestora. Adam Grant, autorul cărții ”Think Again”, consideră că e momentul să redefinim ceea ce înseamnă inteligența în acest context. Tradițional, inteligența este privită ca fiind capacitatea sau abilitatea de a gândi și a învăța. Într-o lume aflată într-o continuă mișcare există însă alte abilități care ar putea conta mai mult și anume capacitatea de a regândi și a te dezvăța. Agilitatea, ca mod de abordare a proiectelor, îmbrățișează un set de valori și principii ce stau la baza formării unor astfel de abilități, însă nu de puține ori am constatat că modul de implementare a agilității este unul departe de ceea ce autorii Manifestului Agile și-au dorit inițial.


Ana-Maria Dobre Instructional Design Specialist & Trainer @ Azimut & updateED
Comunicarea eficientă în cadrul organizațional

Fiecare a fost pus în situația în care, după o ședință la locul de muncă sau după o discuție cu managerul, să nu fie destul de clar care sunt obiectivele stabilite și metodele prin care acestea trebuie atinse. Potrivit statisticilor, 57% dintre angajați nu sunt convinși că au înțeles corect ce au de făcut, în timp ce 69% dintre manageri consideră că le este greu să comunice cu angajații.


Iulia Ștefănescu Marketing Manager @ Colors in Projects
Despre noua generație de Product Owners. Interviu cu Joanna Tivig și Peter Monkhouse

În lumea noastră, a tehnologiei avansate în care eficiența joacă un rol important în viețile tuturor, observăm că singurul mod prin care se poate livra eficient este condiționat de o organizare cât mai bună a echipei de development. Ken Schwaber și Jeff Sutherland au identificat foarte devreme nevoia industriei de a miza pe o abordare flexibilă și incluzivă a întregii echipe în fața soluționării unor probleme complexe din domeniul IT. Ca urmare a acestei atitudini a luat naștere forma oficială a ghidului Scrum.

VIDEO: NUMĂRULUI 113

Sponsori

  • Accenture
  • Bosch
  • ntt data
  • Betfair
  • FlowTraders
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • metro.digital
  • Colors in projects

« Articole mai vechi