ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Alexandru Tănase Senior Software Engineer @ Cognizant
PROGRAMARE
Suportul capabilităților offline în ecosistemul Android

În lumea mobilă, aflată în continuă evoluție, se acordă foarte multă atenție celor mai noi tendințe, tehnologii și potențialului uimitor, dar neexploatat, al celor mai noi dispozitive și descoperiri din domeniul internetului. Și, chiar dacă toate aceste elemente ar trebui, de fapt, să fie în centrul atenției, uneori este bine să ne amintim și să privim mai de aproape elementele inițiale care au făcut ca universul mobile să evolueze la forma pe care o știm astăzi. Una dintre aceste pietre de temelie este capacitatea aplicațiilor mobile de a funcționa offline.

Reclame


Alin Pandichi IT area lead @ ING Hubs Romania
MANAGEMENT
Cum ne întoarcem la esența agilității

Industria IT a ajuns să fie saturată (sau săturată) de Agile. Ca lider de echipă într-o companie ce dezvoltă software, am fost martor direct al impactului pozitiv pe care metodologiile Agile îl pot avea asupra modului de lucru. Cu toate acestea, am observat, în timp, că multe companii se blochează în procese formale și ceremonii care riscă să devină rigide. Este ironic cum mișcarea Agile, concepută inițial pentru a oferi flexibilitate și a încuraja interacțiunile umane, a fost redusă în cele mai multe cazuri la un set de ritualuri birocratice care îndepărtează echipele de adevăratul scop al acestei mișcări. Pentru a contrabalansa această rigiditate, este esențial să ne întoarcem la valorile fundamentale ale manifestului Agile care pun accentul pe oameni și interacțiuni mai presus de procese.


Diana Gabor UX/UI Designer @ BoatyardX
PROGRAMARE
Prețul Informației: Diferențe de UX între site-urile gratuite și cele cu plată

Pe măsură ce consumul de știri în online a crescut, experiența utilizatorului (UX) oferită de site-urile de știri a început și ea să joace un rol din ce în ce mai important în asigurarea succesului lor. Pe lângă conținutul de calitate, un design intuitiv și ușor de utilizat este esențial pentru a menține cititorii loiali în spațiul digital. În acest context, pentru publicațiile media apare o nouă provocare, ele trebuind să aleagă dacă se vor baza strict pe venituri venite din publicitatea online sau vor percepe o taxă, de obicei transpusă într-un paywall.


Ovidiu Popa Head Of Consulting @ P3 Romania
MANAGEMENT
Consultanța în mișcare – Jurnal

În ultimul timp, vorbim tot mai des despre schimbări și incertitudini, nu doar în industria IT, ci în multe alte domenii. Deși traversăm o perioadă dificilă la nivel global și local, este important să conștientizăm că, în funcție de anumite caracteristici, astfel de momente pot trece mai ușor sau chiar pot deveni oportunități de creștere și dezvoltare.


Simona Bonghez Managing Partner @ Colors in Projects
MANAGEMENT
Agile și Anti-Agile

Reddit este o sursă inepuizabilă de onestitate contondentă. Comentariile despre muncă și proceduri nu sunt doar brutal de sincere, sunt și exprimate într-un limbaj colorat (ca să folosesc un eufemism). Nu face excepție nici subiectul Agile, sau Anti-Agile, așa că l-am folosit ca sursă de inspirație (ei, nu vă așteptați acum să fi preluat tot textul, l-am cenzurat, păstrând totuși esența). Cum Reddit nu dezamăgește niciodată când vine vorba de expresivitate, vă las să vă folosiți imaginația pentru părțile „bip-bip”.


Dan Suciu Lector, PhD @ Facultatea de matematică și informatică, UBB
MANAGEMENT
Estimarea în proiecte Agile: între precizie și acuratețe

Estimarea în proiectele Agile este un subiect controversat și parte a unei dezbateri nesfârșite. O bună parte dintre cei care activează în diverse echipe de proiect nu înțeleg de ce anume avem nevoie de o abordare diferită în estimare. De ce estimarea în timp (și eventual în valoarea în bani asociată acestui timp) nu este una potrivită într-un context agil. De-a lungul timpul s-a vorbit de tehnici și instrumente tot mai sofisticate sau chiar exotice, începând cu binecunoscutele Story Points, T-shirt Sizes, Planning Poker sau Estimarea prin Afinitatea și continuând cu mult mai neobișnuitele Puncte Zoo sau #noestimates. În continuare nu este însă clar cum ar trebui să le integrăm în viața unei echipe Agile, care este valoarea pe care acestea o aduc unei astfel de echipe și cum afectează ele modul în care comunicăm clientului planul și progresul proiectului.


Bogdan Mureşan VP of Technology @ Connatix
MANAGEMENT
Agile Leadership - Creștem, progresăm, dar noi când ne mai certăm?

Mă uit la un film. Oamenii se ceartă, la muncă, de nu mai știu de ei. Mă uit la ei și mă gândesc: “Ce faini sunt oamenii aștia! Ce legătură puternică între ei! Mi-e dor să mă cert fain cu cineva la lucru. Să mă cert cu folos!”. Știu că pare ciudat ce am zis, dar voi explica imediat. Anul trecut am scris despre cât de important este umorul ca parte a unei culturi de lucru performante. Azi, am să țin o pledoarie pentru ceartă, dar nu orice fel de ceartă, ci una constructivă.


Ioana Deac Software Architect @ P3 Romania

Mihai Traistaru Software Architect @ P3 Romania
PROGRAMARE
Rețeta unui HMI impecabil bazat pe AAOS

Pe măsură ce tehnologia avansează, așteptările utilizatorilor de vehicule moderne s-au schimbat dramatic. Nu mai este suficient ca un sistem de infotainment auto să ofere doar funcționalități de bază. În zilele noastre, interfețele HMI (Human-Machine Interface) trebuie să fie intuitive, rapide și să ofere o experiență de utilizare fluidă. Acesta este contextul în care Android Automotive OS (AAOS) joacă un rol esențial.


Roxana Anchidin Content Marketing Specialist @ Accesa

Alex Iftode Content Marketing Specialist @ Accesa
MANAGEMENT
Marketingul Agile în IT: Optimizarea performanței și a colaborării

În ultimul timp, vorbim tot mai des despre schimbări și incertitudini, nu doar în industria IT, ci în multe alte domenii. Deși traversăm o perioadă dificilă la nivel global și local, este important să conștientizăm că, în funcție de anumite caracteristici, astfel de momente pot trece mai ușor sau chiar pot deveni oportunități de creștere și dezvoltare.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
INTERVIU
AI experimental - Interviu cu Thordur Arnason și Lena Thorsmæhlum

Cap de lance în experimentarea cu AI și în explorarea colaborării om-AI, Gervi Labs pune curiozitatea în slujba tehnologiile GenAI pentru a implementa aplicații pentru lumea reală. Co-fondatorii, Lena Thorsmæhlum și Thordur Arnason, sunt pionierii acestei cercetări pe care o vor prezenta la conferința IT Days din România. În aceste interviu exclusiv, autorii prezintă elementele cheie ale proiectelor lor, dar și rolul AI în arte și în interacțiunea viitoare dintre oameni și roboți.


Nóra Dobre Senior HR Manager @ Temenos
MANAGEMENT
Oboiul și mediul de lucru multigenerațional

Oboiul și locurile sale limitate în orchestre sunt exemplu folosit pentru a ilustra o situație în care există mai mulți oameni calificați decât oportunități disponibile într-un anumit domeniu sau loc de muncă. În acest context, exemplul se referă la dificultatea pe care o au muzicienii de a-și găsi un loc într-o orchestră, deoarece există foarte puține poziții disponibile pentru fiecare instrument în comparație cu numărul mare de muzicieni talentați. Soluțiile propuse pentru astfel de situații se concentrează pe extinderea oportunităților și pe diversificarea rolurilor. În cazul orchestrelor, aceasta ar putea include crearea de noi ansambluri muzicale, promovarea educației muzicale pentru a dezvolta abilități complementare sau explorarea unor cariere alternative legate de muzică, cum ar fi predatul sau compoziția. În general, soluțiile se bazează pe adaptarea la contextul limitat al locurilor disponibile și pe găsirea unor alternative care să permită valorificarea talentelor în alte moduri.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
INTERVIU
Experts Panel: Automotive

Îmi face plăcere să vă prezint o parte din discuția interesantă de luna trecută despre tehnologii, mașini și motociclete. Alături de mine au fost prezenți:

  • Mihai Ursa - Automotive Engineer @ P3,

  • Cătălin Golban - Head of Department Engineering Systems Vision @ Bosch,

Editorial

Ce ne motivează să mergem mâine la lucru sau să deschidem calculatorul? Niște variante sincere de răspuns ar fi: pasiunea pentru cod, dorința de a fi mai buni sau de a învăța tehnologii noi. Cu timpul, din păcate, motivațiile acestea se schimbă, deoarece intervine rutina și monotonia. De aceea unii dintre noi își caută joburi noi mai des sau vor să treacă de la un proiect la altul. Până la urmă, un factor motivațional, salariul, este și el repetitiv, ajungând să nu mai conteze la un moment dat. O posibilă soluție de revigorare a motivației poate veni din zona micilor businessuri. Ați văzut vreodată un antreprenor plictisit de ceea ce face? Nu prea, iar explicația este legată de faptul că acesta trebuie să lupte pentru fiecare contract. Cum ar fi dacă am aplica tipul acesta de abordare și în proiectele din cadrul unei firme? Avem un proiect pentru cinci oameni, dar lăsăm în prima lună să lucreze mai mulți și îi alegem la final pe cei mai productivi. Ar fi o modalitate de motivare, sigur nu cea mai bună, dar poate mai practică. Altă soluție mult mai simplă și mai bună ar fi să fie implicați real în proiecte, nu doar să execute. Să fie întrebați din când în când ce ar schimba din funcționalitate sau UX chiar dacă nu este direct responsabilitatea lor.

Citeşte mai mult

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects