ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Ion Ionuț Software developer
@3Pillar Global
PROGRAMARE
Cod nativ vs. cod portabil în dezvoltarea aplicaţiilor mobile

În scurta viaţă a internetului s-a trecut iniţial prin era Web 1.0, când tendinţa generală era ca utilizatorii să intre pe un portal unde aveau acces la cât mai multe informații utile. Toată lumea era impresionată de faptul că există aceste informații adunate într-un singur loc. Utilizatorilor, în sfârșit, le era satisfăcută nevoia de acces la informații. A urmat Web 2.0 caracteristic unei noi generații de utilizatori, pentru care accesul la informație era deja un “drept”intangibil, obligatoriu și implicit. Acești utilizatori, refuzând să se mulţumească cu postura persoanei singuratice din fața calculatorului, au reclamat nevoia stringentă de a socializa în mediul virtual.

Reclame


Ionel Mihali QA Officer
PROGRAMARE
Metoda de estimare Function Point

Probabil că o să te întrebi, de ce este nevoie de o asemenea metodă, cu un nume așa complicat, atât timp cât experţii (programatori, arhitecţi, ingineri de specificaţi, etc.) în producerea sistemelor informaţionale au deja metodele lor cum ar fi Expert judgement, prin care pot să estimeze cât timp le va lua cu o anumită marjă de eroare să dezvolte un produs sau un modul/componentă dintr-un produs software. Metoda are ca scop: analiza și îmbunătăţirea productivităţii, estimarea proiectelor, controlul proiectelor, aplicând metoda la diferite momente din procesul de dezvoltare.


Eugen Otavă Release Manager
@Small Footprint
PROGRAMARE
Managementul Calității

Dinamica actuală din industria de dezvoltare software reprezintă o adevărată pro- vocare pentru asigurarea calității. Aceasta se datorează orientării spre livrarea rapidă și frecventă a aplicațiilor (în contextul în care gradul de complexitate al acestora s-a mărit); a numărului mare de utilizatori finali și al așteptărilor tot mai mari ale acestora, al diver- selor medii de operare. Pentru că am amintit de așteptările tot mai mari ale clienților, credem că nu este un secret pentru nimeni faptul că aceștia vor calitate superioară pentru produsele oferite, modificari rapide ale acestora, servicii personalizate și ușor de întreținut, sisteme integrate și bineînțeles, livrari la prețuri cât mai mici, preferabil imediat.


Cătălin Roman Lead Software Architect @Frequentis
PROGRAMARE
Big Data - Reprezentarea datelor

În numărul primul articol al seriei „Big Data” se vorbea despre trendul acestui con- cept în industria software. Acest articol prezintă fundamentele tehnologiilor care fac posibilă stocarea și interogarea acestor volume mari de date. Pentru a înțelege mai bine care e problema cu Big Data încep cu un mic exemplu. La un moment dat circula pe Internet umătoarea statistică: eBay colectează zilnic 20TB de date generate de utilizatori. Facebook colectează 20TB zilnic din date genearate de utilizatori și generează încă 10TB din analizele zilnice, de aseme- nea scanează 135TB/zi, iar pentru a oferi serviciul de Insigts prelucrează 15PT de date.


Simplex team Founders of MIRA Rehab
PROGRAMARE
Microsoft Kinect - Ghid de programare

În numărul anterior am discutat despre Kinect, o tehnologie oferită de Microsoft ce poate monitoriza întreg corpul utilizatorilor în timp real. După o scurtă introducere, am inclus o secvență de cod pentru inițializarea device-ului, o inițializare simplă și potrivită pentru o aplicație introductivă, de tip Hello World. În continuare, vom parcurge secvența de cod în detaliu și vom încerca să explicăm cum anume funcționează.


Andreea Pârvu People Operations Business Partner @ Endava
PROGRAMARE
Tendințe în HR

Se vorbește mereu despre tendințe. Până să încep să scriu acest articol, nu am avut curiozitatea să înțeleg în profunzime semnificația acestui cuvânt. Şi cum mereu cea mai bună sursă este dex-ul, am început să citesc simpla și banala explicație prezentată acolo. Tendința înseamnă o dispoziție firească pentru ceva, înclinare, pornire, acțiune conștientă spre un scop determinat. O altă definiție ne spune că tendința reprezintă o evoluție a cuiva într-un anumit sens. Pornind de la această formulare m-am gândit câteva zile care ar fi conexiunea între tendință și domeniul în care lucrez – HR. Şi cel mai la îndemână mi-a fost să urmăresc cu atenție ce se întamplă pe piața de IT.


Sebastian Botiș Project Manager
@Arobs
PROGRAMARE
Proiectul CIVITAS – Archimedes IAȘI

Proiectul Archimedes este format dintr-un amestec de măsuri inovatoare, integrate și ambițioase pentru un mediu curat, eficiența enegertică, transport urban durabil, și prin urmare, să aibă un impact semnificativ asupra politicilor în materie de energie, de transport și protejarea mediului. Arobs Transilvania Software a oferit o soluție completă – hardware și software - pentru fluidizarea și crearea unui confort sporit a procesului de eliberare legitimații de călătorie pentru trasnsportul în comun, în municipiul Iași, beneficiar al acestui proiect European.Această soluție constă în reali- zarea unor chioșcuri, de tip “self service”.


Mădălin Ilie Cluj Java Discipline Lead
@Endava
PROGRAMARE
Guice

Dependency Injection-ul (DI) este o formă specializată de Inversion of Control(IoC) – un concept mai larg în care obiectele sunt cuplate la runtime de către o sursă externă – de obicei un container – deseori referit ca și IoC container. Prin DI putem selecta diferite implementări ale dependințelor la runtime, printr-un fisier de configurare spre exemplu, ceea ce constituie un avantaj major atunci cand vine vorba de unit testing. Injectarea obiectelor mock devine foarte simplă ceea ce face foarte ușoară testarea în izolare a aplicației.


Béla Tibor Bartha Software Engineer
@Macadamian
PROGRAMARE
Programare concurentă modernă

Procesoarele noi continuă sa vină. Două nuclee per procesor par să fie depășite, chiar și pe telefonul mobil; GPU-urile se pot folosi pentru operații computaționale și au tot mai multe nuclee, 1500+ mai nou. Cum le folosim pe toate? Care este următorul pas? Cum se poate menţine ritmul de dezvoltare cu progresul hardware -ului? Pe zi ce trece cloud-urile devin din ce în ce mai mari. Avem de a face cu processing clouds și data clouds; ele pot răspunde la mai multe cereri decât mintea umană își poate imagina. Avem o mulţime de utilizatori simultan pe un singur server, care așteaptă date. Cum răspundem la atâtea cereri?


Sorin Stan Chief Strategy Officer
@SOFTVISION
PROGRAMARE
Avantajele unui MBA

Ce este și ce nu este un MBA? MBA-ul este un program care curpinde mai multe cursuri care se întind pe o perioadă cuprinsă între un an și doi ani. Există trei tipuri de programe: MBA, EMBA (Executive MBA) și PMBA (Proffessional MBA). Persoanele care se înscriu în cadrul MBA-urilor au o experiență de minim 3 ani în câmpul muncii și fac parte din middle management. EMBA-urile se adresează în general persoanelor de peste 35 de ani care sunt pe poziții de top management. Nu prea există o diferență între cele două programe ca și conținut insă experiența mai mare in cazul persoanelor din EMBA își spune cuvântul în cadrul discuțiilor și interacțiunilor de la cursuri.


Marius Corîci Antrepenor în serie, îndragostit de inteligenta artificiala
PROGRAMARE
Startup - Hack a server

“Dacă vrei să nu muncești toată viaţa, fă ceea ce iubești cel mai mult” – Confucius . Aceste cuvinte îl descriu cel mai bine pe Marius Corîci. În 2003 a început o afacere în offline înfiinţând compania ITS Group ca și franciză pentru Romstal, cel mai mare retai- ler pentru instalaţii termo-hidro-sanitare din Sud-Est-ul Europei, iar în 2007 a trecut la inteligenţă artificială și a înfiinţat Intelligentics, un grup de de specialiști pentru procesa- rea limbajului natural (NLP – Natural Language Processing). Cele mai importante proiecte legate de securitate la care lucrează sau este implicat sunt: S3ntinel, Hack Me If you Can, Hack a Server, DefCamp.


Simona Bonghez Managing Partner @ Colors in Projects
PROGRAMARE
Gogu

Capul lui Gogu abia se mai iţea din marea de CV-uri în care era scufundat pro- prietarul lui; dacă nu l-ai fi auzit pufnind din când în când, nici n-ai fi zis că e acolo. - Probleme, Gogule?! Ai irosit vreo trei copaci printând toate CV-urile astea, nu era mai simplu să le vizualizezi pe computer? Ei, lasă Mișule, că te prind eu la prin- ter, să-ţi dau numa’ copaci! gândi Gogu, dar se abţinu să comenteze, să nu-i dea apă la moară. Rămase impasibil și se adânci și mai mult în studiul hărtiilor. Mișu dădu să mai zică ceva, n-ar fi rezistat tentaţiei de a mai învârti puţin cuţitul în rană, dar se opri când îl văzu intrând pe Şefu’:


Zoltan Pap-David Software Engineer
@Macadamian
PROGRAMARE
Think iCloud

iCloud este un set de interfeţe și servicii oferite de Apple, pentru schimbul de date între mai multe instanţe ale aplicaţiei care rulează pe dispozitive diferite, într-un mod ușor de utilizat și sigur. Pe lângă faptul că reprezintă o soluție flexibilă pentru un număr mare de probleme, SDK –ul permite un acces simplu și robust din punct de vedere al dezvoltării. Pentru a putea lucra cu iCloud, avem nevoie în primul rând de un App ID con- figurat pentru iCloud. În Xcode, pentru proiect, trebuie să fie activat entitlements, și de asemenea, iCloud trebuie să fie con- figurat pe dispozitivul destinație pentru că applicațiile iCloud nu pot fi testate pe simulator. Pașii detaliați de configurare, nu fac obiectivul acestui articol, detaliile pot fi găsite pe https://developer.apple.com.

Editorial

Care este revista ta de programare preferată? Aceeași întrebare se regăsește pe roll-up-ul de participare la ITCamp, cea mai mare conferință pe tehnologii Microsoft din Transilvania. Este un fel de TIFF pentru programatori, fiecare participant putând alege în funcție de interes una din cele trei prezentări ce se desfășoară în paralel pe durata a două zile. Ne bucurăm că putem fi alături de cei 250 de participanți din anul acesta și promitem să revenim cu impresii.

Citeşte mai mult

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects