ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Kiss Tibor Software engineer @ Accenture
PROGRAMARE
Pe șine spre viitor

Mobilitatea și transportul au fost și sunt o problemă foarte importantă pentru omenire. În zilele noastre există o mulțime de opțiuni de transport: pe cale aeriană, pe apă și pe cale terestră. În afară de aceste metode generale avem și metode specializate de transport, precum țevile de gaz și combustibil hidranți sau cablurile de înaltă tensiune. Fiecare variantă de transport are avantajele și dezavantajele sale și fiecare metodă de transport utilizată corect are un rol important în asigurarea transportului ieftin, rapid și sigur a persoanelor și a mărfurilor.


Bogdan Bindea Software Engineer @ Bosch Engineering Center Cluj
PROGRAMARE
Digitalizarea în Inginerie, Producție și IoT industrial

Trăim într-o lume în permanentă schimbare. Cum ne putem adapta la aceste schimbări? Răspunsul este foarte simplu: trebuie să digitalizăm ingineria, producția și IoT-ul industrial. În acest articol, dorim să explorăm o soluție care ne poate ajuta să ajungem la nivelul dorit de digitalizare, schimbând atât modul în care vedem “lumea” cât și modul în care calculatoarele înțeleg datele pe care le manipulează.

Reclame


Lucian Revnic Software Architect @ Micro Focus
PROGRAMARE
Containere în AWS – Cum să începeți? (Amazon ECR și Amazon ECS)

Tehnologiile bazate pe containere și-au demonstrat valoarea clară în ultimii ani. Furnizorii de servicii de cloud, precum Amazon Web Services (AWS), și-au adaptat rapid produsele, astfel încât să ofere soluții multiple pentru gestionarea și administrarea containerelor. Operarea lor a devenit rapid o provocare. Cum gestionați 500 de aplicații care rulează în 10.000 de containere? Cum le monitorizați? Cum faceți backup/restore? Dar upgrade de la o versiune la alta?


Cristiana Bogățeanu Executive Director @ ROTSA
STARTUPS
Agilitate în timpul COVID-19: Provocări și oportunități pentru startup-urile de tehnologie

Evenimentele recente de tipul black swan precum crizele economice globale solicitau deja organizațiilor să gestioneze schimbările și să ia decizii mai repede decât oricând. Criza financiară din 2008 a propulsat startup-urile Uber și Airbnb în topul preferințelor vesticilor. Veniturile cetățenilor reduse considerabil și economiile naționale în colaps, au forțat cumpărătorii să își schimbe comportamentul mergând spre alte opțiuni pentru satisfacerea nevoilor lor. Epidemia SARS din 2002-2004 a catalizat creșterea uriașă a micii platforme de comerț electronic Alibaba și a contribuit la plasarea acesteia în fruntea retailului din Asia.


Ana-Maria Dobre Instructional Design Specialist & Trainer @ Azimut & updateED
MANAGEMENT
Euristicile mentale și modul în care acestea conduc la biasuri

Pentru procesele de gândire, analiză și luare a deciziilor, euristicile sunt cele care ne salvează. Acestea sunt practic o scurtătură mentală care ne ajută să procesăm informațiile mai repede, astfel încât să nu petrecem ore sau zile luând decizii de importanță minimă. Deși sunt foarte utile în reducerea efortului atunci când gândim, euristicile pot conduce, de asemenea, la multe biasuri mentale dacă nu suntem conștienți de ele.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
INTERVIU
Microservices, interviu cu Sam Newman

How do you see the difference between SOA (Service Oriented Architecture) and Microservices ?

They are not different things. Microservices are an opinionated subset of SOA. SOA just describes a system built out of collaborating services. Microservices is a type of SOA, which is more opinionated - it’s “prime directive” if you will is that microservices are independently deployable. So think of microservices as a type of SOA, in the same way that XP is a type of Agile.


Răzvan Julian Petrescu Senior Technology Manager @ IHiS
PROGRAMARE
Software-ul și muzica electronică

Istoria teoriei muzicale în lumea occidentală se pierde în antichitatea greacă și este asociată cu geometria și metafizica. Nu este deci surprinzător că acest domeniu de manifestare a creativității a beneficiat mult de pe urma computerelor și algoritmilor. Sunetul e creat prin vibrația unei corzi, suprafețe etc., ceea ce cauzează schimbări în presiunea aerului și prin intermediul vibrației rezultate în ureche, ne determină să “auzim” sunetele.


Septimiu Floca Project Leader @ Bosch Engineering Center Cluj
STARTUPS
Dezvoltarea de startup-uri în cadrul organizațiilor mari

Când vorbesc despre un startup, majoritatea oamenilor se gândesc la o companie mică dintr-un garaj oarecare, care și-a propus să construiască o afacere sustenabilă sau care construiește următorul produs sau serviciu care va schimba regulile jocului. Totuși, în cadrul industriei Automotive, astfel de startup-uri sunt destul de rare. Piața este ocupată de companii mari cu obiective de afaceri stabile și bine definite. În acest mediu, un “startup” trebuie să răspundă următoarei întrebări frecvente: Cum se poate dezvolta și scala un startup (client/partener nou sau produs/serviciu nou) în cadrul unei organizații existente care și-a încetățenit practicile? În acest context, noua afacere poate deveni un startup în cadrul organizației.


Dan Ilieș Head of Mobile Development @ Wolfpack Digital
PROGRAMARE
Cum să îți inspectezi autoturismul  folosind un dispozitiv Bluetooth și  telefonul mobil

Lumea din jur devine din ce în ce mai interconectată, iar un element important din viața de zi cu zi îl reprezintă autoturismele. Atât de important, încât numărul total de automobile din România ajunsese la 6 milioane în anul 2018, adică aproximativ 1 mașină la 3 locuitori (conform statista.com)


Dan Sabadis Team Lead @ SDL
PROGRAMARE
O introducere în Solidity, lingua franca pentru Contractele Inteligente Ethereum

În acest articol, vom prezenta aspectele de bază ale Solidity, unul din limbajele consacrate în dezvoltarea de Smart Contracts (contracte inteligente) în cadrul Ethereum sau a blockchainurilor Ethereum clonate. Teoria și exemplele prezentate în acest articol sunt inspirate cu precădere din două cărți. Prima, “Mastering Ethereum”, este scrisă de doi cercetători britanici: Andreas M. Antonopoulos, un susținător vestit al criptomonedei Bitcoin și Gavin Wood, creatorul limbajului de programare Solidity. A doua carte, “Building Ethereum Dapps”, scrisă de Roberto Infante pentru Manning, este favorita noastră: este ușor de înțeles, deși abordează aspecte complexe legate de Solidity și de ecosistemul Ethereum.

Editorial

Până nu demult termenul de work from home era doar o excepție și profitau de ea mai mult programatorii care ofereau soluții de consultanță sau training. Dar efectele pandemiei încep să se reflecte și în această sferă a locului unde muncim. De fapt, trebuie să recunoaștem că avem de-a face cu o mică revoluție în ceea ce privește modul de lucru. Acele companii care, anterior acestei perioade nefaste, își generau o imagine pozitivă prin clădirile lor, mizând foarte mult pe confortul și atractivitatea spațiului, se află acum în situația de a nu mai putea oferi angajaților ocazia de a se bucura de aceste beneficii. Mai mult, perspectivele ca angajații să se întoarcă după finalul pandemiei în proporție mai mare de 50% sunt reduse. Pe de altă parte, este de la sine înțeles că în contextul lucrului de acasă motivarea și scopul de a realiza sarcinile impuse de către alții vor scădea, deoarece tentațiile din jurul fiecăruia sunt mari, fie că vorbim de hobby-uri noi, familie sau călătorii. Așadar ce urmează? O posibilitate ar fi să transformăm work from home în play from home. Introducerea unui sistem de gamification prin care fiecare poate să aibă libertate în alegerea taskurilor zilnice, definirea unei modalități diferite de câștig și, probabil, o schimbare a conceptului de salariu lunar. Pentru a putea acoperi lipsa de personal, o parte din taskurile non-esențiale ar putea fi deschise și celor care nu sunt angajați în companie. În felul acesta, fiecare va putea evolua mult mai dinamic. Dacă ar fi să ne uităm în jur, avem toată tehnologia pentru a face acest lucru posibil. Work from home sau play from home, ce ai alege?

Citeşte mai mult

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects