ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Paul Resiga QA Engineer @ Telenav
PROGRAMARE
Testarea tehnologiei RDS-TMC și impactul ei în sistemele de navigație

În ultima vreme am început şi noi, românii, să folosim tot mai des sistemele de navigaţie (integrate, telefoane etc.). Motivul principal este pentru a vedea pe unde putem “merge tare” şi pe unde nu, că de re-rutari nu prea putem discuta. O re-rutare la noi, pentru a evita drumurile aglomerate, poate însemna un drum plin de gropi, cu zăpadă până la genunchi sau fără asfalt. Cu toate acestea, sistemele de navigaţie vor fi folosite tot mai frecvent şi la noi, pentru că nu ducem lipsă de drumuri în lucru, aglomeraţii în oraşe, drumuri înzăpezite etc. .


Andreea Misarăș Events & Communication Specialist
@Betfair
EVENIMENTE
Walking Month: pași pentru campionii de suflet ai României

Din 10 septembrie, lasă mașina acasă: concursul Walking Month te provoacă să faci cât mai mulți pași pentru a susține astfel cauza tinerilor sportivi cu dizabilități care au adus medalii României la marile competiții internaționale. Zi de zi, e ușor să ne găsim scuze pentru a nu face mișcare. De la mult utilizatul „nu am timp” până la faptul că nu ne găsim prieteni cu același interes, sportul riscă să rămână jos pe lista de priorități, în pofida faptului că este esențial pentru cei care prin natura meseriei, petrec mult timp așezați în fața unui ecran. De cealaltă parte, există oameni care au o dizabilitate și care își doresc să facă mișcare, să trăiască sănătos și să aibă un stil de viață activ.

Reclame


Georgiana Jora C# Developer @ Itiviti
PROGRAMARE
Global Day of Code Retreat

Orice programator trebuie să se fi întrebat asta. Există întotdeauna un echilibru între calitatea codului și viteza de implementare. Pentru că mereu se poate șlefui ceva, mereu se poate încerca un alt design, mereu apar librării și tooluri noi care ne-ar putea face codul mai mentenabil. Dar orice bucată de cod trebuie livrată pentru a fi utilă.


Mihai Babici Project Manager @ Gimini Apps
STARTUPS
Tehnologia ca instrument de evaluare a evenimentelor și de monitorizare a fericirii

Pentru ediția de anul acesta a evenimentului Techsylvania, Gimini Apps, echipa din Cluj care a dezvoltat aplicația Gimini Moodtracker, a colaborat cu Betfair Romania Development pentru a crea un stand unde participanții au putut împărtăși cum s-au simțit, introducându-și starea prin intermediul aplicației și utilizând un ecran tactil de mari dimensiuni. Participarea la Techsylvania s-a materializat prin prezentarea unui concept de îmbinare a tehnologiei cu emoțiile și stările interioare și a felului în care tehnologia poate constitui o modalitate de monitorizare a stărilor.


Mircea Vădan Managing Partner @ Activize Cofounder @ClujStartups
STARTUPS
Startupurile lunii august 2018

Vedem foarte mult entuziasm din partea corporațiilor în ceea ce privește colaborarea cu startupuri. De exemplu, Orange își desfășoară propriul program de accelerare OrangeFab. Banca Transilvania tocmai a lansat BT Store. KPMG lucrează cu Spherik Accelerator la programul Startup Grow Pad. Société Générale începe programul Catalyst. Corporații bine cunoscute susțin concursuri și programe pentru startupuri (How to Web, Innovation Labs, Startup Avalanche).


Diana Costa Administrative Coordinator @ Azimut Happy Employees
MANAGEMENT
Urgent vs. Important

De câte ori nu s-a întâmplat să ajungem la finalul zilei cu toate termenele limită împlinite, dar având totuși sentimentul că nu am realizat ceva fundamental sau important? Un studiu realizat de Journal of Consumer Research, ne arată că, în general, oamenii aleg să finalizeze taskuri cu deadline-uri mai scurte, chiar și în situațiile în care taskurile cu termene mai lejere sunt la fel de ușoare și aduc cu ele și o recompensă mai mare.


Cătălin Golban Head of Department Engineering Systems Vision @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj
PROGRAMARE
Viziune artificială pentru conducerea automată

Conducerea automată este una din tehnologiile care în prezent revoluționează industria automobilelor, având un puternic impact asupra calității vieților noastre. Beneficiile imediate care motivează investițiile în aceste tehnologii sunt scăderea numărului de accidente, creșterea confortului, reducerea stresului, mai mult timp liber în momentul în care mașina execută anumite manevre în locul șoferului, îmbunătățirea fluidității traficului și economisirea de combustibil.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Impactul asupra societății și arhitectura mașinilor autonome

Cu toate că problematica mașinii autonome a intrat în lumina reflectoarelor doar în ultimii ani, primele experimente care vizează autonomia au început încă din 1920. Perseverența și consecvența au condus inevitabil la reușite: prima mașină autonomă a fost realizată de către Tsukuba Mechanical Engineering Laboratory din Japonia. Aceasta urmărea marcajele rutiere folosind două camere video și un calculator analog. Apoi, tehnologia a evoluat grație a două proiecte importante: DARPA și Eureka Prometheus. Acesta din urmă a fost cel mai mare proiect de autonomous driving realizat vreodată, care în perioada 1987-1995 a primit finanțare de 749 milioane de euro. Punctul culminant al acestui proiect a fost în 1995, când o mașină S-Class modificată a parcurs un traseu de 1000 mile din München în Copenhaga. A atins pe autostrăzile din Germania o viteză de 175 km/h, a realizat depășiri și chiar a condus 158 de km fără nici o intervenție din partea omului.


Epure Cristian IT Development Professional Applications @ Siemens
DIVERSE
Istoria mașinilor moderne

Segmentul de automobile poate fi împărțit în mai multe categorii. În funcție de elementele de propulsie sau de exterior, industria automobilelor parcurge epoci multiple, cum ar fi : epoca dispozitivelor cu propulsie umană, cea de ardere internă, a motoarelor electrice și așa mai departe. De-a lungul celor 250 de ani de evoluție, mașinile au traversat un proces de evoluție continuă. Pornind de la etapele timpurii ale mașinilor până în prezent, conducerea acestor mașini a fost bazată pe capabilitatea și intervenția umană, fiind aproape imposibil de prevăzut că aceste mașini să se poată auto-controla, să ia decizii proprii pentru a conduce eficient și legal dintre două puncte.


Cristian Botiza Product Architect @ Itiviti
PROGRAMARE
De ce ai scrie propria abstracție de logging?

Dacă nu ai scris aplicații de la zero (ceea ce nu avem des ocazia), foarte probabil că ai observat un șablon: aproape fiecare proiect și companie are propria abstracție de logging (logare): un adaptor (wrapper) peste third-party-ul care face logarea sau chiar o implementare alternativă. De asemenea, dacă scrii o aplicație de la zero, te vei confrunta cu această decizie: să folosești direct interfața (API) furnizată de frameworkul de logare preferat sau să îl îmbraci în ceva ce ți s-ar potrivi mai bine în opinia ta?


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Recunoașterea persoanelor și a mașinilor folosind OpenCV și Java

Dacă sunteți interesați să realizați aplicații în care să procesați imagini sau fluxuri video, OpenCV este platforma care vă va ajuta să le realizați. OpenCV este scrisă în C++ pentru a rula pe un număr mare de platforme: Linux, Windows, Android, iOS, ... Dezvoltarea aplicațiilor se realizează în C++, dar are și suport de Java și Python. În acest articol vom aborda versiunea Java a OpenCV, vom trece prin noțiunile de bază și vom realiza o aplicație care generează o tablă de șah, aplicăm efecte asupra coperții numărului curent al revistei TSM, recunoaștem persoane și mașini.


Raul Orzea Business Consultant @ msg systems Romania
PROGRAMARE
De la IT la Business Consulting

În industria software, procesul de dezvoltare constă în împărțirea pe faze distincte, pentru a îmbunătăți designul, managementul produsului și managementul proiectului. De asemenea, este cunoscut ca un ciclu de dezvoltare a software-ului. Indiferent de metodologia adoptată pentru managementul/gestionarea dezvoltării software, există următoarele faze fundamentale după preluarea cerințelor de la client ...

Editorial

Așa cum v-ați dat seama din imaginea coperții, tema acestui număr este industria automotive și în mod special autonomous driving. Evoluția spectaculoasă a acestui domeniu mai cu seamă în ultimii ani, a adus cu ea multiple dezbateri și controverse. Pentru a aduce cât mai multe clarificări în acest domeniu privit încă de mulți dintre noi cu suspiciune, este nevoie de conlucrarea mai multor specialiști. Spre deosebire de programatorul clasic, specialistul programator implicat în autonomous driving se lovește de provocări multiple. Acesta trebuie să aibă cunoștințe foarte bune de programare, machine learning dar și de matematică, fizică și IoT. Vestea bună este că domeniul începe să devină mai accesibil pasionaților. Cu ajutorul unor senzori, mini camere video, mașini teleghidate sau drone, folosind librării precum OpenCV pentru prelucrarea imaginilor, autonomus driving își dezvăluie treptat secretele devenind mai abordabil. Chiar dacă este la nivel de hobby, provocările sunt prezente, nivelele de autonomie 3,4 și 5 fiind în dezvoltare și nu avem deocamdată o soluție sigură și cu acoperire generală. Sperăm ca prin articolele din această ediție, să re-descoperiți noțiunile de bază și aspecte care să vă declanșeze un real interes pentru acest domeniu.

Citeşte mai mult

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects