ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 74
Abonament PDF

Editorial nr. 74

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE


Așa cum v-ați dat seama din imaginea coperții, tema acestui număr este industria automotive și în mod special autonomous driving. Evoluția spectaculoasă a acestui domeniu mai cu seamă în ultimii ani, a adus cu ea multiple dezbateri și controverse. Pentru a aduce cât mai multe clarificări în acest domeniu privit încă de mulți dintre noi cu suspiciune, este nevoie de conlucrarea mai multor specialiști. Spre deosebire de programatorul clasic, specialistul programator implicat în autonomous driving se lovește de provocări multiple. Acesta trebuie să aibă cunoștințe foarte bune de programare, machine learning dar și de matematică, fizică și IoT. Vestea bună este că domeniul începe să devină mai accesibil pasionaților. Cu ajutorul unor senzori, mini camere video, mașini teleghidate sau drone, folosind librării precum OpenCV pentru prelucrarea imaginilor, autonomus driving își dezvăluie treptat secretele devenind mai abordabil. Chiar dacă este la nivel de hobby, provocările sunt prezente, nivelele de autonomie 3,4 și 5 fiind în dezvoltare și nu avem deocamdată o soluție sigură și cu acoperire generală. Sperăm ca prin articolele din această ediție, să re-descoperiți noțiunile de bază și aspecte care să vă declanșeze un real interes pentru acest domeniu.

Dintre articolele conținute în revistă, menționăm un articol semnat de cei de la Bosch care reflectă experiența echipei R&D din Cluj în acest domeniu: Viziune artificială pentru conducerea automată. Un scurt articol despre Istoria mașinilor moderne este elocvent pentru cei dornici să se inițieze în etapele pe care le-a parcurs acest domeniu. Dacă v-ați întrebat care sunt avantajele și dezavantajele conducerii autonome și care sunt principiile de bază pe care aceasta se fundamentează, Impactul asupra societății și arhitectura mașinii autonome vă va răspunde la o parte din întrebări. Tot în zona automotive dar de data aceasta în legătură cu tehnologia de comunicare, vă propunem titlul : Testarea tehnologiei RDS-TMC și impactul ei în sistemele de navigație. Urmează o serie de mici exerciții practice în Recunoașterea persoanelor și a mașinilor folosind OpenCV și Java. Cum fiecare domeniu își are filozofia lui, articolul De ce ai scrie propria abstracție de logging? interoghează și problematizează atitudini și tendințe frecvente în programare. Deoarece oriunde este nevoie de pasiune există și un pic de distracție, veți putea citi despre două evenimente care vă sunt adresate: Global Day of Code Retreat și Walking Month. Încheiem cu un răspuns la întrebarea ce face un consultant de business în articolul De la IT la Business Consulting.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects