From Zero to Agent: Designing and Deploying a Context-Aware Assistant
In recent years, the field of autonomous agents has gained significant momentum, driven by rapid advances in natural language processing, machine learning, and API integration. Agents, which are software entities capable of perceiving their environment, reasoning about it, and acting upon it—are increasingly embedded into digital workflows to enhance productivity, streamline decision-making, and enable higher levels of automation.
Soluția inteligentă de caching pentru tarifele camerelor de hotel
Soluția inteligentă de caching descrisă în următorul articol a fost concepută pentru a gestiona și a orchestra inteligent stocarea în cache a tarifelor camerelor de hotel din apropierea unor evenimente. Această soluție depășește un cache de bază prin încorporarea de mecanisme sofisticate pentru a asigura o livrare eficientă, fiabilă și extrem de relevantă a datelor către clienți. Este construită pe o fundație de mecanisme inteligente de cerere, inventar și reîmprospătare, împreună cu un control robust al concurenței și măsuri stricte de consistență a datelor. Utilitatea sa este semnificativă, în special în arhitecturile de microservicii și aplicațiile cu trafic intens care gestionează date dinamice, cum ar fi disponibilitatea hotelurilor.
Compoziția algoritmică
Când am început să lucrez la acest articol, mi-a revenit în minte un citat al lui Carl Sagan: Dacă vrei să faci o plăcintă cu mere, mai întâi trebuie să inventezi Universul.
La început, m-am gândit să „traduc” algoritmii muzicali, precum regulile de contrapunct, pentru a-i decodifica într-un limbaj accesibil programatorilor și inginerilor. Dar mi-am dat seama rapid că trebuie să pornesc de la noțiunile de bază și să construiesc contextul. Prin urmare, în această introducere, voi trece în revistă câteva elemente fundamentale care sunt necesare pentru a aprofunda algoritmii muzicali.
Andrei Draga Senior Software Engineer @ Betfair Romania Development
SEO – time is money
Dacă site-ul tău ar fi un muzeu, iar vizitatorii ar avea la dispoziție doar o oră pentru a-l vizita, ce le-ai arăta?
IoT în gaming: procesarea informațiilor în F1 SimRacing
Internetul obiectelor (IoT) desemnează, în sens larg, orice dispozitiv care poate fi conectat fără fir la internet. În forma sa actuală, IoT se referă la obiectele inteligente dotate cu senzori, software și tehnologii care le permit să comunice date, fie pentru a oferi informații utilizatorilor, fie pentru a declanșa automat acțiuni. Dacă în trecut conexiunile se realizau în principal prin Wi-Fi, astăzi rețelele moderne precum 5G oferă capacitatea de a transmite volume mari de date rapid și eficient, aproape oriunde.
Greșeli frecvente în utilizarea coroutinelor în Kotlin
Coroutinele au devenit standardul de facto pentru programarea asincronă în Kotlin. Ele sunt relativ simplu de învățat și ne permit să scriem cod într-un stil secvențial, evitând așa-numitul callback hell. Totuși, deși conceptele de bază sunt accesibile, este la fel de ușor să facem greșeli atunci când lucrăm cu ele.
Denisa Lupu Java Software Developer @ msg systems Romania
Zero Trust în Java
Fără dar și poate ne adâncim într-o eră în care devine tot mai ușor să folosim tehnologia, dar și părțile ei “întunecate”. Într-o societate tot mai marcată de atacuri cibernetice și breșe de securitate, trebuie să recunoaștem că încrederea în tehnologie este supraevaluată. Ca prim pas spre o lume mai sigură cibernetic, există concepte care să ne protejeze de asta: Arhitectura Zero Trust (ZTA).
Fire virtuale: Revoluția din lumea Java
Odată cu lansarea Java 21, în 2023, comunitatea de dezvoltatori a primit una dintre cele mai așteptate inovații: firele virtuale (Virtual Threads). Acestea promit să schimbe radical modul în care aplicațiile sunt construite și scalate, fiind privite de mulți drept cel mai important pas pentru platforma Java după introducerea programării generice sau a modulului Lambda.
Creează un joc: Ping Pong (III)
În primele articole am prezentat afișarea paletelor cât și verificarea coliziunilor pentru paletele din jocul nostru. Continuăm cu controlul paletelor folosind balansarea telefonului și vom implementa capacitatea de multiplayer folosind WebSocketuri.
Conferință TSM
NUMĂRUL 157 - Summertime coding
Design contribution