ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN

Călin Ilici Digital Tech Developer Assoc Manager @ Accenture Industrial Software Solutions
Digital Twin

Despre Digital Twin s-au scris multe. Fiind o tehnologie emergentă inovativă, i s-a căutat utilizarea în diverse domenii și industrii unde a căpătat înțelesuri diferite. Conceptul de Digital Twin nu este nou. De fapt, au trecut mai bine de 50 de ani de când NASA a început să folosească ideea de Twins pentru vehiculele lor de explorare spațială din anii ’60. Datorită modelului “geamăn” de pe Pământ care le-a permis inginerilor de la bază să exploreze posibile soluții, astronauților de pe Apollo 13, în 1970, le-au fost oferite soluții salvatoare. Mulți ani mai târziu, Michael Grieves de la Institutul de Tehnologie din Florida( USA) a aplicat prima dată conceptul de Digital Twin în fabricație și, în 2002, l-a introdus public în timpul unei prezentări la Universitatea din Michigan (USA).


Cătălin Pătrașcu Cybersecurity Architect @ NTT DATA Romania
De la securitate perimetrală la Security by Design, Secure Coding și Vulnerability Management

Pe măsură ce infrastructurile IT migrează în cloud, iar sistemele și aplicațiile devin accesibile în afara clasicului perimetru de rețea, este tot mai clar că protejarea acestora de amenințările și atacurile cibernetice devine o provocare dar și o oportunitate în același timp. De ce o provocare, dar mai ales de ce o oportunitate, am să explic în rândurile de mai jos.

Reclame


Joao Morais Security Testing Lead @ Paddy Power Betfair
Maximizarea securității cu un eveniment Bug Bounty – călătoria noastră

Călătoria noastră a început acum doi ani. Am schimbat foarte multe lucruri până am reușit să ajungem la nivelul pe care îl avem azi, cu ajutorul evenimentelor bug bounty (vânătoare de recompense cu buguri). În acest articol, dorim să împărtășim cunoștințele noastre despre programele bug bounty, dar și experiența noastră cu lansarea și menținerea unui astfel de program.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
Realizarea unui joc Arcade în Unity (II)

În articolul anterior am expus conceptele de bază și primii pași în realizarea unui joc Unity. Articolul de față prezintă cum se adaugă animații care se vor schimba în funcție de starea personajului și cum se va introduce o coloană sonoră și vor fi atașate sunete diferitelor stări ale personajului. La final, vom realiza deploymentul pe PC dar și online prin WebGL .


Radu Vunvulea Solution Architect
@iQuest
Cum este afectată latența de nivele de consistență Azure CosmosDB ?

Azure Cosmos DB are cinci nivele diferite de consistență (Strong / Bounded Stateless / Session / Consistent Prefix / Eventual). Fiecare nivel de consistență poate afecta, la nivel de stocare, latența operațiunilor pe care le efectuăm. Vom încerca să răspundem la următoarea întrebare: Care este impactul diferitelor nivele de consistență asupra latenței? 


Iulia Botnari Software Engineer @ Wipro Limited

Bogdan Druțu Technical Lead @ Wipro Limited
@
Deep Learning pentru recunoașterea facială

Recunoașterea facială este din ce în ce mai folosită în zilele noastre: aplicații de securitate, control acces, supraveghere, carduri inteligente și altele. De-a lungul anilor au fost întreprinse multe cercetări în acest domeniu. În ultimul deceniu, evoluția arhitecturilor și algoritmilor de deep learning a făcut posibilă creșterea performanțelor de recunoaștere facială de către calculator, depășind în anumite scenarii capabilitățile umane.


Marin Vlada Assoc. Prof. Ph.D. @ Universitatea din București
Proiectul ROINFO 2018-2020 „Romanian Informatics” și promovarea istoriei informaticii românești

Articolul descrie rezultate obținute prin elaborarea proiectului național ROINFO 2018-2020 „Romanian Informatics”. Prin studiile și activitățile de cercetare s-au adus numeroase argumente în „descifrarea” fenomenului informaticii românești. Unele aspecte se știau, altele nu, iar cele care se știau erau cunoscute de foarte puțini oameni, cu atât mai puțin studenții și elevii. Rezultate cu care România trebuie să se mândrească: 1. În perioada 1953-1954, România ocupa locul III în lume, după SUA și URSS, în activitatea de cercetare privind “Teoria circuitelor de comutație” – după numărul de articole, aplicațiile logicii matematice în tehnică (Grigore C. Moisil, Activitatea CCUB, revista AMC, Editura Tehnică, nr. 13-14, 1970); 2. În perioada 1955-1957, România a proiectat și construit primul său calculator electronic numeric (anul 1957, calculatorul CIFA 1), de către un colectiv condus de ing. Victor Toma, la Institutul de Fizică Atomică (IFA) – Măgurele București; 3. România a fost a 8-a țară din lume ce a proiectat și a construit un calculator electronic (1957) și cea de-a 11-a țară din lume, care a construit un calculator electronic cu tranzistoare (1963).


Lucian Torje Senior Java Developer @ Siemens
Poveste despre cloud (II)

Continuăm cu partea a doua a acestui articol despre istoria cloudului - Cloud 2012 -2016 - Scalabilitatea verticală era limitată, în mare parte, la capabilitățile aplicațiilor care rulau pe acel server. Creșterea performanțelor la nivelul unei singure aplicații începea să coste din ce în ce mai mult, pentru rezultate modeste (o creștere de 1-2%). Era timpul pentru o schimbare de concepție. Fiind deja folosit, modelul Horizontally Scaling Compute [29] promitea o creștere mult mai mare a performanțelor, ca sistem și nu ca aplicație singulară.


Tudor Rusu Software Developer @ Bosch
Senzorii ultrasonici și conducerea autonomă

Conducerea autonomă (autonomous driving) este un termen încetățenit în vocabularul automotive curent. Deși nu am ajuns la o conducere autonomă totală, sistemele de conducere asistată (Driving Assistance) sunt aici, prezente în toate automobilele de zeci de ani, oferind baza de dezvoltare a mașinii complet autonome. Acest articol descrie tehnologiile de conducere asistată ce folosesc senzori ultrasonici în contextul conducerii autonome.


Marinel Moraru Digital Technology Developer Assoc Mgr @ Accenture
Convergența IT / OT: Dilema decalajului percepției IoT

Transformarea digitală este un proces care promite mult pentru noi toți. Nu există însă o soluție unică, general valabilă, de realizare a acesteia. De aceea, pentru implementarea sa va fi nevoie de o mulțime de instrumente și de oameni din diverse domenii și sectoare care să lucreze împreună. Timp de zeci de ani, rețelele de calculatoare și de date- cunoscute sub denumirea de Tehnologia informației (IT)-, operațiunile sistemului de control industrial (ICS) și grupurile de control a proceselor - adesea etichetate drept Tehnologia Operațiilor (OT)- , au funcționat ca rețele izolate și independente, cu obiective și cerințe complet diferite. Dar acest aspect începe să se schimbe.

Sponsori

  • comply advantage
  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • Connatix
  • MetroSystems
  • BoatyardX
  • Colors in projects

VIDEO: NUMĂRULUI 96

« Articole mai vechi