ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Terezia Neagu Senior Product Executive @ Betfair Romania Development
MANAGEMENT
Lansează-ți ideea de produs cu Lean Canvas – Cat Café

Lucrând într-o lume a produselor, toți aspirăm ca într-o bună zi să ne lansăm propriul produs. Poate că avem deja acea idee genială de produs, dar nu știm de unde să începem. Uneori, provocarea este de a alege și de a aplica o tehnică specifică pentru a ne atinge acest obiectiv. Totuși, înainte de a începe procesul de lansare a unui produs nou, trebuie să înțelegem că acesta poate fi un eșec sau un succes. Indiferent de rezultat, să considerăm că “am câștigat” prin simplul fapt că am încercat să aducem un produs nou pe piață. Există o serie de paradigme pe care le putem folosi pentru a gestiona un produs, iar Lean Canvas este una din cele mai ușoare metode care ne oferă și datele potrivite pe care să le putem analiza.


Dr. Ionuț Muntean Senior Manager Innovation @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj
STARTUPS
TecHive – o călătorie de 100 de zile

Produsele, software-ul și serviciile trebuie să genereze entuziasm în rândul clienților, a spus Dr. Stefan Hartung, CEO al Bosch în cadrul Top Executive Meeting din 2022, menționând totodată că este esențial ca inovațiile să devină disponibile publicului larg, pentru îmbunătățirea calității vieții, fără a neglija conservarea resurselor naturale.

Reclame


Cristian-Lucian Grecu Meteorolog @ Administraţia Naţională de Meteorologie
DIVERSE
Sateliții Meteorologici

Propunem o serie de articole privind automatizarea prognozei meteorologice pe termen scurt, folosind tehnici de învățare automată (eng. Machine Learning). Seria este deschisă cu o prezentare a datelor satelitare și a datelor provenite de la radarele meteorologice, considerate principalele surse de date pentru algoritmii de prognoză automată. Vom continua cu prezentarea unor metode și modele de învățare automată pentru prognoza fenomenelor meteorologice severe pe termen scurt, ce sunt dezvoltate in cadrul proiectului internațional de cercetare WeaMyL, condus de o echipă de la Universitatea Babeș-Bolyai, în parteneriat cu Administrația Națională de Meteorologie și Met Norway.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
European Technology Awards

În 2 decembrie 2021 , Wolfpack Digital, companie clujeană de IT, a primit premiul pentru dezvoltare de aplicații la cea de- a doua ediție a European Technology Awards susținută la hotelul Ritz, în Paris. Evenimentul reunește companii promițătoare și inovatoare, din diverse industrii și sectoare de activitate. Scopul acestei întruniri este de a recunoaște și premia companiile și persoanele care joacă roluri importante în digitalizarea și îmbunătățirea lumii în care trăim.


Szilárd Kacsó CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees @ updateED
MANAGEMENT
Cum schimbă tehnologia viitorul trainingului și al e-learningului?

Tehnologia a schimbat pentru totdeauna modul în care învățăm. Aplicații, jocuri, videoclipuri, simulări virtuale- totul ne este la îndemână pentru a ne ajuta să învățăm rapid și eficient. Dar știm să folosim aceste tehnologii la întregul său potențial? Apar noi tehnologii pentru programele de training și e-learning, cum ar fi inteligența artificială, învățarea automată, rețelele neurale, realitatea virtuală, realitatea augmentată, big data, wearables sau blockchain.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
STARTUPS
10 ani

Au trecut zece ani de la apariția primului număr. Evident că atunci când proiectele împlinesc o cifră rotundă, nu reziști tentației de a arunca o privire înapoi, în timp, pentru a le vedea începuturile. Prin urmare, reconfigurez momentele legate de publicarea primului număr. Rememorez noaptea aceea, când am lucrat până dimineață împreună cu un bun prieten, Dan H. Asta, după ce înainte, un alt prieten s-a hotărât să nu se mai implice și a trebuit să reluăm multe lucruri de la zero. Prima apariție a TSM a trebuit să se confrunte nu doar cu probleme de natură tehnică, ci și cu provocări serioase privitoare la strângerea articolelor, care, în majoritatea lor, proveneau de la prieteni. După întâiul hop trecut/ număr editat, am prins mai mult curaj și am mers mai departe. Primele numere le publicam din bugetul propriu și doar atunci când erau destule articole. Și ele se adunau, de obicei, cam la o lună și jumătate. Îmi amintesc cum primeam telefoane în care eram întrebat când va fi publicat online următorul număr.


Adelina Donțu Senior UX/UI Designer @ BoatyardX
DIVERSE
Arta experiențelor analogice și digitale

Două subiecte care sunt atât de diferite pot fi surprinzător de asemănătoare – arta vizuală și designul digital. Cu toate că presupun manipularea de forme, culori, contraste, diferite alte materiale și tehnici pentru a genera imagini, la o analiză mai detaliată este vorba despre procese prin care trec atât designerii cât și artiștii cu scopul de a se apropia cât mai mult de oamenii care interacționează cu munca lor.


Mihai Șerban Senior Software Developer @ Accesa
PROGRAMARE
Avem tehnologia. Putem găsi și utilitatea NFT-urilor?

În 1977, sonda Voyager 1 pornea într-o călătorie interstelară purtând cu ea o parte din amintirile, dorințele și aspirațiile noastre, toate criptate pe un disc de aur. Există mari șanse ca informația stocată pe acel disc să persiste în timp, mai mult decât orice alte date păstrate pe Pământ: o formă de aspirație a umanității de a atinge nemurirea. Acest disc poartă și o altă semnificație: ne aparține, este ceva terestru, ne poartă semnătura. Nemurirea și dreptul de proprietate, două forțe puternice ce ne modelează destinul ca societate din vremuri străvechi, au fost acum asimilate de tehnologie.


Adelina Burnete Java Software Developer @ BoatyardX
PROGRAMARE
CultureTech - Opening Up Art

Cea mai des întâlnită percepție despre lumea artei este aceea că este o lume opacă și închisă și că doar acei care fac parte din anumite grupuri elitiste, de cunoscători ai artei pot face parte din ea. Odată cu pandemia COVID, cu restricțiile sociale și cu imposibilitatea de a interacționa cu muzeele și galeriile în mod direct, s-a accelerat și mai mult nevoia de a trece peste barierele existente, peste percepții, de a digitaliza cultura și de a oferi o modalitate de a interacționa cu arta și de a extinde accesul la cultură pentru publicul larg (Open Up Art).


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Game of life - simularea

Game of life este un algoritm realizat de către matematicianul John Horton Conway în 1970 și poate reprezenta primul pas în arta generativă. Regulile folosite sunt simple și așa cum veți vedea în continuare, rezultatele vor fi o evoluție continuă pornind de la o stare aleatorie:

  1. Orice celulă cu mai puțin de doi vecini moare din cauza lipsei de populații.

  2. Orice celulă cu doi sau trei vecini trăiește.

  3. Orice celulă cu mai mult de trei vecini moare din cauza suprapopulației.

  4. Orice celulă moartă care are trei vecini învie / reproducerea populației.


Cătălin Dragoș Sinca Software Development Manager @ Accenture
PROGRAMARE
Soluții cloud – Change Data Control și DynamoDB

În ziua de azi, din ce în ce mai multe proiecte software aleg să se folosească de platforme publice de cloud. Fie că vorbim de Azure, AWS sau Google Cloud, impactul serviciilor oferite de aceste platforme poate schimba fundamental modul în care sistemele software sunt concepute și folosite. În ceea ce urmează, vom exemplifica acest aspect plecând de la un scenariu întâlnit într-unul dintre proiectele noastre.

Editorial

10 ani de TSM și numărul 116 ! Mă bucur că am ajuns aici. Nu a fost ușor și sper ca următoarele aniversări de 20, 30 de ani ... să fie realizate în condiții mai bune, fără pandemie și războaie în jurul nostru. Într-o societate care este într-o continuă schimbare, cea mai bună calitate este, probabil, conform lui Nassim Taleb antifragilismul. Toți ne pregătim pentru schimbări. În cazul nostru, al programatorilor, implementarea unor noi aplicații ne permite, de obicei, să rezolvăm problemele apărute în jurul nostru. În cei zece ani de Today Software Magazine, cele mai frumoase momente și provocări au fost legate de tipărirea revistei la timp. Emoția de a reuși să o aducem de multe ori caldă, la propriu, în sălile pline de voi, prietenii și totodată participanții la evenimentele de lansare TSM. Îmi place să cred acum că ne vom întoarce în curând la această normalitate.

Citeşte mai mult

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects