ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Paul Cioanca Director of Infrastructure @ Connatix Romania
PROGRAMARE
O abordare „fără remușcări” pentru infrastructura cloud

În mod tradițional, am tratat serverele precum tratăm animalele de companie: ne-am atașat de ele, am cheltuit bani pentru a le menține sănătoase și am petrecut timp pentru a ne asigura că li se acordă suficientă atenție, ca acestea să nu înceapă să cauzeze probleme. Nu puține au fost cazurile când un astfel de server, un „snowflake”, a fost cauza singulară a întreruperii serviciilor, ajungând ca echipele de operations să se trezească în miez de noapte, să își caute buimaci laptopurile și să încerce să își dea seama ce se întâmplă pentru a stabiliza situația înainte de a se propaga impactul prin întreg sistemul.


Ola Alexandru Flying Probe specialist engineer @ Bosch

Vonsza Anda-Cristina Electrical test engineer @ Bosch
TESTARE
Sonda aeriană: un concept de testare revoluționar

Industria automotive evoluează într-un ritm accelerat. De aceea, pentru a depăși așteptările, trebuie să fiți cu un pas în față. Bosch are o vastă experiență în combinarea tehnologiei vehiculelor cu tehnologia hardware, software, precum și cu o diversitate de servicii pentru a oferi soluții complete pentru mobilitate. Nu avem încă mașini care să zboare, dar avem o sondă care face acest lucru.

Reclame


Alina Agafiței PR @ Târgul de Cariere
ADVERTORIAL
Târgul de Cariere IT trece la nivelul următor

Târgul de Cariere IT revine în Cluj-Napoca cu activități inedite, care modifică direcția evenimentului. Este introdus un concept nou: o conferință IT cu speakeri de renume, cunoscuți atât în țară, cât și în străinătate. Te așteptăm pe 9 și 10 noiembrie la Sala Polivalentă, unde vei interacționa cu cele mai importante companii din domeniul IT, îți vei testa și îmbogăți cunoștințele. Am pregătit pentru cei interesați și pasionați de tehnologie workshop-uri și speed challenge-uri menite să stimuleze interacțiunea dintre angajatori și candidați.


Cătălin Tudose Java and Web Technologies Expert @ Luxoft Training
PROGRAMARE
Hibernate : o abordare simplă prin exemple

Hibernate este un framework Java foarte popular, destinat facilitării accesului la baze de date şi conectării între lumea obiectuală şi lumea tabelelor relaţionale. Articolul nostru îşi propune să ofere o introducere în utilizarea acestui framework.Urmând paradigma POO, Java gestionează obiectele din memorie, acestea conlucrând pentru rezolvarea problemei. O posibilă dificultate cu care se poate confrunta programatorul este aceea a faptului ca, la terminarea execuţiei programului, informaţia conţinută de acestea să fie pierdută. Astfel de obiecte se numesc tranzitorii.


George Mihaiu Online Marketing Specialist @Azimut Happy Employees
DIVERSE
Customer Engagement în era digitală

Criza talentelor, Generația Y, Generația Z, rata de retenție a angajaților sunt aspecte care par să creeze probleme deoarece, undeva la mijloc, există o neadaptare la noile mega-trenduri și la modul cum arată societatea în noul spațiu de consum digitalizat. Principalul rezultat al acestei schimbări este creșterea nivelului de așteptări și cerințe cuplate cu pericolul constant al epuizării atenției oamenilor. Următoarea generație de consumatori a fost crescută și ,,marinată" în media digitală, creându-li-se senzația că interactivitatea, conectivitatea și participarea sunt concepte firești ce li se cuvin. Generația tânără de peste tot este acea care definește acum cultura globală, determinând sectorul corporate (și nu numai) să țină pasul.


Dan Suciu Lector, PhD @ Facultatea de matematică și informatică, UBB
MANAGEMENT
Reteaming

Preocuparea în ceea ce privește studiul dinamicii și al performanțelor echipelor este una constantă și de lungă durată. Interesant este faptul că cele mai relevante teorii din acest domeniu rămân în continuare unele dezvoltate în urmă cu mai bine de 50 de ani. Modelul lui Tuckman de evoluție a unei echipe este unul dintre aceste modele și, pentru mulți dintre noi, a avut efectul unei revelații atunci când l-am descoperit. Cu toate acestea, ne punem pe bună dreptate întrebarea dacă toate celelalte modificări ce au survenit stilului de lucru în ultimele decenii (de la echipe virtuale, distribuite până la aplicarea unui orar flexibil și munca de acasă) nu au influențat cu nimic relevanța acestei teorii.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
EVENIMENTE
IT Days 2018: #BuildingTomorrow

Am ajuns la cea de-a șasea ediție a conferinței IT Days, 20-21 Noiembrie, Cluj-Napoca. Tema în jurul căreia se construiește ediția de anul acesta, Building Tomorrow, este și un pretext de a sublinia faptul că tehnologia și în special programatorii prin munca lor de zi cu zi contribuie la o lume și societate mai bune.


Bogdan Mureşan VP of Technology @ Connatix
MANAGEMENT
Echipe, clienți și încleștarea culturilor

Lucrez cu echipe Agile și cu clienți de mult timp. Relația dintre clienți și echipe este întotdeauna un puzzle destul de greu de rezolvat. Aș vrea să fie ceva binar, să putem spune ușor că fie funcționează, fie nu. Dar adevărul este că această relație poate fi cu siguranță scenariul pentru o telenovelă tragi-comică. Da, e posibil! De cele mai multe ori când lucrurile o iau razna m-am concentrat asupra nivelului de cunoștințe și asupra mentalității Agile. Și acestea pot exista sau nu pe fiecare parte. Întrebarea pe care mi-o pun adesea este: cum putem merge mai în profunzime pentru a înțelege și a gestiona mai bine aceste relații?


Cristina Straton Service Unit Manager @ NTT DATA Romania
MANAGEMENT
Manager de proiect – abilități pentru a deveni unul de succes

Trăim în secolul vitezei- o constatare de necontestat și care nu mai reprezintă de multă vreme o noutate. Managementul proiectelor este un domeniu care pare a fi și el integrat ritmului alert al schimbărilor. Nu mai este de ajuns ca managerul de proiect să aibă o certificare și cunoștințe tehnice de managementul proiectelor, el trebuie să fie atent și la calitățile sale de leadership, la abilitățile interpersonale, la acele soft skills care fac diferența. Un manager de proiect trebuie să stăpânească aptitudini care să-l ghideze pe drumul său cuprins între prima şi ultima zi a proiectului.


Adina Grigoroiu Trainer și consultant Colors in Projects
MANAGEMENT
Etnografia – o nouă abilitate în tolba managerului de proiect?

Oare câți dintre noi sunt familiari cu conceptul de cercetare etnografică? Sau câți dintre noi chiar folosesc această metodă pentru a ne înțelege mai bine clienții? Răspunsul s-ar putea să surprindă, deoarece practici precum UX (user experience design) sau Design Thinking au la bază chiar acest tip de cercetare. La origini, etnografia ca metodă de cercetare calitativă, a fost utilizată de către antropologi și specialiști în științe sociale aplicate pentru a studia diferite culturi.


Kelly Meissner Director of Product Innovation @ Crossover for Work
MANAGEMENT
Dear Project Manager: No One Cares About Your Features

As project managers and product owners, we think about features a lot. Features are neat! They provide us with that “wow factor” executives crave, whatever that is. I am a decade into a career in design and development and I still don’t know how to define “wow factor”, but I can define a “feature”. A feature is, by definition: “a distinctive attribute or aspect of something”. Within a product, we typically want our features to provide value. That value can be intrinsic or extrinsic, and is not always expressed on the surface. This presents a problem with our relationship with features as software developers: we often think of them in terms of user interfaces (UI). In so doing, we are limiting ourselves, and our products.


Bogdan Apetrii Professional Human Being @Subsign
DIVERSE
Branding pentru angajatorii din sectorul tehnic

Dragul meu cititor, trăim într-o eră în care povara la locul de muncă sau în spaţiul corporatist nu este inovaţia, profitul sau competiţia. Marea problemă a zilelor noastre sunt resursele limitate. De aceea, brandingul angajatorului (Employer Branding) a devenit un cuvânt cheie, la modă pentru echipele de Resurse Umane. Totuși, persistă întrebarea de ce procesul este atât de important și cum putem realiza un proces care să funcţioneze.


Alexandru Tomșa Senior Engineering Manager @ 3Pillar Global
MANAGEMENT
“Project Managementul” într-o lume fără proiecte

Sau de ce ne mai numim project manageri, de ce mai recrutăm project manageri și de ce mai vorbim despre proiecte? Prima dată când am văzut un proiect a fost acum cincisprezece ani. Toată acțiunea se întâmpla într-o fabrică și rezultatul era foarte clar: o linie semiautomată pentru asamblarea aparatelor de fotografiat. Știam exact ce trebuie să facem pas cu pas, cât de productivă trebuia să fie și până când trebuia să fie gata. Până la urmă, nu făceam decât să copiem un proces manual deja existent. Pentru orice inginer era destul să vadă cum arată asamblarea manuală ca să înțeleagă scopul celor 8 stații, a roboților din magazie care așteptau să fie asamblați, a celor câțiva kilometri de cabluri, a microcontrolerelor, a alimentatoarelor cu vibrații, a benzilor transportoare și a sutelor de kilograme de senzori, motoare și piese mecanice care legau ansamblul. Managementul proiectului însemna ordonarea și paralelizarea taskurilor. Cele șase luni de lucru puteau fi rezumate într-un Gantt pe o pagină A4.


Laura Hexan Șef Departament Vânzări Retail, Direcția Piețe Financiare @ BCR
MANAGEMENT
Cum să-ți investești banii personali

Statistic vorbind, reacția românului când aude despre ideea de a-și investi banii se manifestă în variantele „Aaa, dar nu am eu bani de investit” sau „Eu nu joc la bursă”. Ambele reacții sunt pripite și sunt cauzate în general, de prejudecăți. Este ceea ce noi încercăm să “tratăm” prin programul nostru de educație financiară, Școala de Bani: prejudecățile legate de banii personali.


Ovidiu Chindriș Project Manager Development Automotive @ msg systems Romania
MANAGEMENT
Evoluează curajos!

Ne confruntăm cu diferite temeri și anxietăți indiferent cât de mult am înaintat în ierarhiile carierei. Într-un mod inevitabil, acestea ne influențează deciziile. Ce facem când teama de eșec este mai mare decât bucuria posibilului succes? Cum gestionăm ca project manager (PM) greșelile echipei, dar mai ales cum tolerăm propriile noastre greșeli?

Editorial

Dorința de autodepășire, de perfecționare marchează existența fiecăruia dintre noi, fie că vorbim de viața privată, fie de cea profesională. Cred că fiecare dintre noi încercăm ca fiecare lucru să fie mai bun decât cel de dinaintea sa, prin valorificarea potențialului pe care îl deținem și a experienței acumulate. Dacă vreți, este ca într-un experiment care se desfășoară în continuu pentru a atinge soluția optimă. Nu este vorba de perfecționism, care conform psihologiei, este dăunător mecanismelor noastre psihice și relațiilor cu ceilalți, ci este vorba de evitarea autosuficienței sau a prea-mulțumirii de sine, care este la fel de nocivă. Așadar, a fi animat de autoperfecționare trebuie să echivaleze cu valorificarea calităților pe care le ai. În domeniul project managementului, acest impuls al îmbunătățirii calitative determină echipele să își depășească limitele și să reziste coagulate mai mult timp.

Citeşte mai mult

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects