ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 125
Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Răzvan Julian Petrescu Senior Technology Manager @ IHiS
DIVERSE
Introducere în arta generativă

Continuând tematica programării creative începută cu câteva numere în urmă, în articolul de față mă voi referi la arta generativă. Conform web site-ului Galeriei Tate, arta generativă (sau algoritmică) este arta creată în baza unui sistem predeterminat (deci, algoritmic) care adesea include un element aleatoriu și se referă, de obicei, la arta creată cu ajutorul computerului. Diferența față de arta digitală în sens larg e utilizarea algoritmilor. Deși există software-uri de creație generativă care nu sunt code-based (de exemplu vvvv), eu personal prefer să consider arta generativă ca fiind în principal bazată pe linii de cod scris. Una dintre formele populare de vizualizare constă în folosirea plotterelor cum ar fi Axidraw. Aceste produse artistice vor fi în general geometrice sau fractalice.

Reclame


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Aplicații mobile folosind Vue și Capacitorjs

Tuturor ne plac website-urile care își adaptează elementele în funcție de dimensiunea ecranului device-ul pe care rulează. Un pas înainte pentru eficientizarea acestora poate consta în a oferi utilizatorilor o aplicație mobile. Aceasta are avantajul de a fi la un click distanță pe telefon vs. adresa URL a website-ului. De asemenea, prin intermediul ei se oferă accesul la senzorii telefonului cum ar fi poziția GPS, camera photo, accelerometrul sau notificările. Rezultă, prin urmare, posibilitatea publicării unor aplicații mai complexe și mai bine integrate în viața utilizatorilor noștri.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
IoT: Căsuța cu mesaje

Proiectele IoT sunt cireașa de pe tort pentru programatori. Este, dacă vreți, un mod prin care se pot realiza proiectele simple dar care pun în valoare ideile voastre, ale familiei sau prietenilor. De regulă, acestea vizează eficientizarea modului cum relaționăm cu obiectele din viața de zi cu zi. De exemplu, anul trecut am realizat un termostat IoT care, deși a pornit inițial ca o joacă, îl folosesc în continuare pentru asigurarea temperaturii optime în casă. În acest articol vom construi împreună un alt proiect IoT: Căsuța cu mesaje.


Marian Pandilică Senior Trainer and Cloud Architect @ Dendrio a Bittnet company
PROGRAMARE
Cybersecurity vs. securitate în cloud

Odată cu schimbările globale accelerate de perioada pandemică din ultimii aproape doi ani, multitudinea de produse și soluții disponibile în ecosistemele cloud, sub forma IaaS, PaaS, SaaS (lista poate fi completată cu IdentityaaS, FirewallaaS, DbaaS ș.a.), a permis “reinventarea” multor companii din piață ce au migrat rapid către ele în procesul de digitalizare a afacerii și a forței de muncă.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Experts panel: Clean Code

Am discutat la evenimentul de lansare TSM 113 cu invitații noștri despre arta programării și bineînțeles clean code. Alături de noi au fost online:

  • Alen Treznai - Senior Software Engineer @ ThoughtWorks,

  • Daniel Costea - Senior Software Engineer @ EU Agency,

Editorial

Ce ar trebui să învăț în continuare? Este o întrebare importantă care, odată ce i-am răspuns, se transformă în multe ore de studiu, demo-uri, prototipuri și, în final, într-un produs sau o aplicație. Putem aprofunda ceea ce știm deja sau să alegem un domeniu nou cum ar fi arta generativă, robotica / IoT, muzică generată pe calculator, jocuri, blockchain sau aplicații mobile. Există pentru fiecare un limbaj sau un framework, fie că vorbim despre vvvv, ROS, python, Unity3D, Swift, Kotlin, Solidity sau SuperCollider. Cred că asta face parte din farmecul meseriei de programator. Putem să facem oricând lucruri fascinante, pornind de la ceea ce știm deja. De exemplu, să dezvoltăm o nouă aplicație sau un MVP pentru următorul start-up. Scrie-ne pe adresa redacției despre proiectul interesant la care lucrezi. Eu mi-am propus deja să mă distrez în vacanța de sărbători cu vvvv .

Citeşte mai mult

LANSAREA NUMĂRULUI 125

Experts panel: programare

Joi, 24 Noiembrie, ora 18:00

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

VIDEO: NUMĂRULUI 122

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • AboutYou
  • Colors in projects

VIDEO: EXTRA