ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Dan Colceriu Hardware Development Engineer @ Continental Sibiu

Flaviu Nistor Hardware Development Engineer @ Continental Sibiu
PROGRAMARE
Emularea EEPROM-ului - impactul EMI

Chiar dacă metoda de emulare a EEPROM-ului nu este un concept nou, se impune tot mai mult a fi luată în considerare datorită implementării cerințelor de AUTOSAR dar și evidentelor avantaje legate de îmbunătățirea metodelor de lucru, a timpilor de execuție SW și de optimizarea protecției datelor, de restrângerea/limitarea potențialelor surse de eroare. Cerințele tot mai stringente referitoare la reducerea costurilor devin și ele un factor important în asumarea acestei metode. În rândurile următoare, vom expune pe scurt specificul acestei metode de lucru precum și efectul asupra influenței electromagnetice rezultate pe un microcontroler automotive specializat ce are încorporate toate mecanismele necesare.


Natalia Zincenco Product Manager @ Paddy Power Betfair
DIVERSE
Următoarea ieșire: Viitorul datelor

Imaginează-ți că te trezești în 2030. Este o dimineată însorită, traficul nu este blocat, iar aproape toate mașinile sunt conduse în modul autonom, fără intervenția șoferului. Trebuie să ajungi la o ședință. Parbrizul s-a întunecat automat pentru a te proteja de soare, optimizând luminozitatea din interiorul mașinii. Acum îți poți citi liniștit știrile de dimineață, în timp ce asculți radioul. Telefonul sună, muzica se întrerupe. Pe display apare soția, care îți transmite pupici cu ocazia aniversării voastre. Imediat după ce ai terminat conversația, asistentul personal din mașină te informează că ești la doi kilometri de o florărie care are o reducere de 15% la buchetele cumpărate cu ocazia aniversărilor. „Vreți să modificăm traseul?”

Reclame


Vasile Selegean Software Quality Engineer @ NTT DATA Romania
MANAGEMENT
Maturitate în dezvoltarea de software pentru industria auto

În zilele noastre software-ul nu mai este închis în calculatoare. Tot mai multe dispozitive au incluse microprocesoare capabile să ruleze programe complexe și să se conecteze în ceea ce se numește Internet of Things. Mașinile noastre sunt astfel de dispozitive ce profită de avantajele democratizării și de omniprezența puterii de calcul. Software-ul este unul dintre cele mai importante și inovatoare caracteristici ale mașinilor de azi. Dacă numele din industria auto sunt cam aceleași de acum 20 sau 50 de ani – cu excepția notabilă a Tesla, dacă automobilele prezintă în mare aceleași caracteristici în ultimii aproximativ 100 de ani, ceea ce a împins industria auto în secolul XXI a fost dezvoltarea și disponibilitatea puterii de calcul și a programelor ce se folosesc de această putere. Mici calculatoare ascunse sub capotă controlează amestecul combustibil ce ajunge în cilindrii motorului, temperatura aerului în cabină, monitorizează presiunea în pneuri sau avertizează șoferul despre obstacolele de pe carosabil. Pot chiar să conducă mașina – să nu uităm de această noutate!


Lucian Mâțu Director Executiv, Produse și Segmente Micro @ BCR
MANAGEMENT
Cum obții un suport financiar pentru a-ți transforma ideea într-un business

La cât de repede se mişcă lumea IT, a nu avea bani la momentul potrivit este echivalent cu a nu avea idei. Raţionamentul care duce la această concluzie e simplu: degeaba ai idei bune şi vezi oportunităţi, dacă nu ai suport financiar să le transformi în business; sau până faci rost de bani, constaţi că i-a venit şi altuia aceeaşi idee, iar acum te uiţi cum ideea ta a devenit afacere, numai că afacerea altcuiva.


Elena Leu Digital Marketer @ UNLOQ
PROGRAMARE
Securizarea sistemelor software din industria auto

Progresul tehnologic este arareori un proces lin. Acesta vine în salturi ce deschid ușa spre noi inovații, revoluționând industrii și uneori societăți. În industria auto, primul salt tehnologic adevărat a avut loc în 1911, atunci când companiile producătoare de autovehicule au început să încorporeze pornirea electrică în automobilele produse de acestea. Dacă până în 1984, noile tehnologii adăugate au ținut în primul rând de îmbunătățirea funcționalității și eficienţei automobilelor, odată cu anul următor, au început să fie adăugate elemente de sporire a confortului.


Adrian Grătar QA Local Project Lead @ Telenav
DIVERSE
Automobilul autonom GM. Conducând spre viitor fără volan și fără pedale

Întreaga idee din spatele înfloritoarei agende a autovehiculelor autonome este de fapt speranța ca acestea să fie implicate într-un număr tot mai mic de accidente, cu mai puține victime și decese, în comparație cu cele conduse de om, considerat a fi cauza principală a accidentelor auto. Privind înapoi la ultimii șase ani când termenii care descriau pe atunci autoturismele autonome și conceptul de „self-driving car”, se rezumau la „o posibilă realitate”, progresul tehnologiei a făcut ca aceste concepte să devină fezabile și de actualitate.


Dragoș Filipovici Senior Consultant @ MHP Romania
PROGRAMARE
Progressive Web Apps: vitamine UX pentru web

După o creștere treptată și relativ silențioasă, una dintre mulțimea de tehnologii web promițătoare a început să manifeste tot mai multă inerție. Originând în jurul anului 2015, standardele ce sunt încorporate termenului umbrelă de Aplicații Web Progresive (en: Progressive Web Apps / PWA) au bătut o cale lungă.


Dan Sabadis Team Lead @ SDL
PROGRAMARE
Bitcoin și criptografia

Vom începe articolul de față așa cum l-am început pe precedentul: descriind principiile fundamentale ale cripto-monedei (crypto-currency). Dacă articolul anterior, am explicat componenta "currency (monedă)" a cripto-monedă, acum vom explica partea "crypto". Acest principiu fundamental se numește criptografie. Se referă la formulele matematice ce pot ascunde informații și la alte formule ce pot interpreta informația ascunsă anterior. Pentru a menține informația simplă, vom împărți aceste formule matematice în trei categorii: simetrice, asimetrice și hashing.


Carmen Butnariu Communications Business Partner @ Endava
EVENIMENTE
CODE4CLUJ HACKATHON CODUL TĂU. ORAŞUL NOSTRU

Haideţi să schimbăm orașul în care locuim prin soluţii inovatoare. Code4Cluj este un hackathon a cărui principal obiectiv este acela de a aduce împreună profesioniști care își doresc să aibă un impact pozitiv în comunitatea din care fac parte. Sunt binevenite ideile, proiectele și prototipurile de orice fel, dar dorim ca acestea să reprezinte o soluţie la rezolvarea unor probleme zilnice.


Șerban Petrescu Senior IT Consultant @ msg systems Romania
MANAGEMENT
Arhitect datorită circumstanțelor

Un segment larg dintre dezvoltatorii software consideră că locul de muncă actual este doar o etapă intermediară, că nu este o destinație, ci doar un mod de a ajunge acolo. Sunt persoane care vor să își deschidă propria afacere, altele care se gândesc să presteze servicii de consultanță și în final sunt persoane care vor o tranziție spre arhitectură software. Cea din urmă opțiune este cel puțin din punctul meu de vedere subiectiv, una dintre cele interesante decizii. În acest articol, vă voi arăta modul în care am parcurs personal acest proces și ce învățăminte am tras pe parcurs.


Dennis Hergaarden Embedded C intern @ AROBS
DIVERSE
4 olandezi într-o aventură  Embedded, de 6 luni, în Cluj

Suntem pentru prima dată într-o experiență în afară țării. Ne-am luat viața în mâini pe tărâmul Transilvaniei. Cum am ajuns aici? Povestea își are rădăcinile în 2017, când trei dintre noi am venit la Cluj pentru a vizita mai multe companii de IT. Când am auzit automotive, am știut că este industria care ne poate oferi ocazia de a pune cunoștințele teoretice în practică.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
DIVERSE
Compania britanică Thomsons își extinde activitatea și echipa de la centrul tehnologic de excelență din Cluj-Napoca

Thomsons Online Benefits a inaugurat noul sediu din Cluj-Napoca, în clădirea The Office, și a anunțat că va face noi angajări pentru echipa sa din centrul tehnologic de excelență de la Cluj. Furnizorul de software, ales de primele opt dintre zece cele mai importante companii de tehnologie din lume, sărbătorește alături de angajații clujeni șase ani de activitate pe plan local și anunță că vor angaja încă 70 de persoane pentru echipa din Cluj. 


Andreia Zota Studentă @ FSPAC, Facultatea de Jurnalism
STARTUPS
Startupuri - ediția din Aprilie 2018

Dacă sunteţi interesat de lumea antreprenorială şi doriţi să începeţi propriul startup, Venture Cup vă poate împlini acest vis. Evenimentul este o competiţie dedicată studenţilor pasionaţi, care vor să înceapă un startup sau care au deja unul şi vor să îl dezvolte. Acest eveniment se va desfăşura pe 3 iunie în Cluj şi pe 9 iunie în Iaşi.


Vlad Gliga Curator @TEDxEroilor
EVENIMENTE
TEDxEroilor Mind The Gap

Cea de-a IX-a ediție a TEDxEroilor va avea loc în data de 4-6 mai, 2018, la Casa de Cultură a Studenților din Cluj-Napoca. Fiind cel mai complex eveniment de tip TEDx din România, TEDxEroilor propune publicului clujean o zi și jumătate de conferință între 4 și 5 mai și o zi plină de activități și ateliere sub numele de TEDxEroilor Adventures, în 6 mai.


Vlad Haiduc Teambuilding Manager @ Azimut Happy Employees
MANAGEMENT
Calitățile care ne duc mai aproape de dorința clientului

Ştim cu toţii că în momentul în care dorim să avem o comunicare clară şi să ne facem mai bine înţeleşi, cu cât avem mai puţine persoane care transmit acelaşi mesaj, cu atât este mai bine. Cu cât adăugăm mai multe platforme sau persoane care să transmită informaţia, cu atât mesajul final poate să difere în funcție de perspectiva fiecărui participant la proces. Există și angajați care se află zilnic în această situație. Aceştia trebuie să jongleze cu un mix de informaţii de la client, de la omul de vânzări, de la developeri, de la designeri înapoi la client. De multe ori se ajunge în situaţia ilustrată în imaginea următoare.

Editorial

Evoluția continuă a domeniului software, atât de evidentă în ultimii ani, antrenează în mod inevitabil și transformări în zona metodologiei de proiect. Că aceasta se află într-o permanentă metamorfoză o dovedește faptul că Waterfall este înlocuit cu Agile, că acesta din urmă pare și el să dea semne de oboseală, în condițiile în care echipele se pot autoorganiza, pot să facă deployment zilnic și să vadă foarte rapid rezultatele muncii lor. Microservice-urile au introdus conceptul de independență reală a componentelor și posibilitatea de compoziție. Efectul este indepedența echipelor și ownershipul real pe componente. Ne întrebăm în acest context ce urmează ?

Citeşte mai mult

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects