ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Ovidiu Deac Consultant software
PROGRAMARE
Problema efectelor secundare

Cunoscută şi sub acronimul OOP, programare obiectuală a fost introdusă în anii ‘60, cu apariţia limbajului Simula67. E paradigma folosită de majoritatea firmelor de software. Limbaje cum ar fi Java, C#, C++, Python, Ruby sunt în topul preferinţele iar stilul de lucru “orientat pe obiecte” este cel mai popular.


Flaviu Mățan Principal Software Engineer
@IXIA
PROGRAMARE
Performanţa în aplicaţiile .NET

Dinamica modernă a dezvoltării de aplicaţii software cu focus pe livrări frecvente de cod funcţional face ca performanţa să fie un aspect adesea trecut cu vederea. Cu toate că abordarea de genul “fă-l să meargă întâi după aceea refactorizam” are avantaje demonstrate cum ar fi adaptarea uşoara şi rapidă la modificările de cerinţe, ea deschide uşa adesea codului scris neglijent care afectează performanţa intr-un mod negativ.

Reclame


Marius Mornea Software Engineer și fondator al Mintaka Research
PROGRAMARE
StartUp Mintaka Research

Mintaka Research este, pe scurt, o platformă colaborativă online de cercetare şi dezvoltare interdisciplinară, având scopul declarat de a reuni cercetarea, mediul de afaceri şi educaţia într-un efort comun şi de a oferii servicii menite sa faciliteze cooperarea, construirea de relaţii şi comunicarea între competenţe din medii şi domenii diferite. Scopul principal este de a construi o comunitate de cercetare şi un set de unelte care permit inovarea în diferite domenii, dar şi posibilitatea de a împărtăşi cunoştinţele acumulate cu mediul academic şi cel de afaceri, asigurând în acest fel atât continuitate, cât şi noi oportunităţi de a introduce inovaţiile din cercetare în viata de zi cu zi. Filozofia centrala este promovarea efortului colaborativ, în locul celui individual, ajutat de un set de unelte şi servicii care permit abordarea unor proiecte tot mai grele şi crearea de plus valoare.


Ioana Fane HR Specialist
@Ullink
MANAGEMENT
Compensarea creativă

Conceptul de bază al managementului compensării este destul de simplu: angajații îndeplinesc sarcini pentru angajator, iar companiile plătesc salariile angajaţilor pentru obiectivele realizate. În consecinţă, compensarea este un schimb sau o tranzacţie, de care ambele părţi - angajator şi angajat - beneficiaza: ambele părţi primesc ceva pentru a oferi ceva. Cu toate acestea, beneficiile, implică mult mai mult decât această tranzacţie simplă. Din punctul de vedere al angajatorului, compensarea este o problemă atât de accesibilitate cat si de motivare a angajaţilor. Efectul perioadei de criză a inceput sa fie simțit in anul 2009, când majoritatea companiilor de IT au făcut trecerea de la acordarea unui salariu fix mai atractiv, la a-și îndrepta atenția asupra dezvoltării și creării unor pachete de compensații și beneficii cât mai atractive pentru exterior dar și cu menirea de a menține actualii angajați motivați.


Ovidiu Deac Consultant software
PROGRAMARE
The Good, the Bad and the Ugly

Această serie de articole se vrea o comparație între diverse limbaje de programare. În fiecare număr al revistei voi incerca să acopar un spectru cât mai larg și să arăt mici probleme rezolvate în limbaje diferite. Problemele alese vor fi relativ simple, scopul fiind sa ne concentrăm asupra posibilitaților diferitelor limbaje comparându-le intre ele. Chiar dacă sintaxa unui limbaj sau altul vă este nefamiliară, ideea este să intelegeți modul de abordare al problemei, specific fiecărui limbaj în parte. Astfel le putem pune în balanța plusurile și minusurile. 


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
De la o idee la un produs

Avem cu toții idei inovative despre cum să facem lumea din jurul nostru mai bună si bineînțeles cum am putea avea niste beneficii de pe urma lor. Din păcate exista un drum lung de la ideea initiala si până la lansarea unui produs sau serviciu pe piață. În seria de articole pe care o încep acum, vom trece peste acest proces și va fi prezentat modul în care putem fi eficienți. Target-ul principal vor fi companiile mici care vor sa lanseze un produs sau chiar persoanele individuale care vor sa pornească o afacere. Nu vom acoperi toate etapele si aprobarile care au loc intr-o companie multinațională, scopul nostru fiind de a fi simplifica procesul și de a-l adapta nevoilor practice. Începem seria noastră cu un exemplu luat din actualitate: rețelele sociale. 


Aristotel Dascăl Vice President of Product @Timely
PROGRAMARE
5 diferenţe dintre un şef şi un lider

Am întâlnit până acum, în diverse circumstanţe şi organizaţii, manageri operaţionali şi manageri de proiect, însă doar unii într-adevăr emanau în jurul lor o aromă relaţională specială, atrăgătoare, motivantă, care făcea de dorit prezenţa lor. Aş vrea să prezint câteva din lucrurile intrate în reflexul unul lider şi care lipsesc de obicei sau sunt total opus abordate de către un manager poziţional (are funcţia de manager prin delegare oficială). 


Aurel Popârţac Owner @Devtel Software
DIVERSE
10 vs. 1700 Presto - Allegro ma non troppo

Muncind pe meleaguri îndepărtate patriei, peste o mare şi 5 ţări, aşa am început să meditez la chestiunea în cauză – vă rog staţi în tihnă! Obiectul muncii era, într-un mod destul de direct, răspândirea suitei de servicii online folosite cu drag comatic de către fraţii în suferinţă pe planetă. Mă refer la Google, Facebook, Twitter, Youtube, Picasa, Skype, şi prea multe altele. Chestiunea în cauză, aşadar, e capabilitatea omului de a sta în continuu, în primul rând din punct de vedere emoţional, sub cascada frenetică de informaţie. 

Editorial

Am plăcerea sa vă prezint primul număr al revistei Today Software Magazine. Ideea a pornit de la faptul că fiind o comunitate numeroasă în Cluj, precum și în celelalte mari orașe din România, programatorii sunt conectați profesional în marea majoritate a timpului la evenimentele din cadrul firmei. Studiul tehnologiilor sau a limbajelor noi se desfășoară individual, folosind date globale, lipsind informațiile și trendurile locale, o modalitate prin care aflăm părerile celor din jurul nostru.

Citeşte mai mult

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects