ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼



Rareș Lemnariu Technical Lead @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj
EVENIMENTE
Bosch Future Mobility Challenge 2020 în tranziție

Bosch Future Mobility Challenge este o competiție tehnică internațională pentru studenți, organizată de Centrul de Inginerie Bosch Cluj. Echipe de studenți (nivel licență sau masterat) din țări și domenii diferite din IT și inginerie, concurează cu soluțiile dezvoltate de ei pe parcursul a șase luni, sub îndrumarea specialiștilor Bosch. Obiectivul concursului este premierea celui mai bun vehicul autonom pe o scară 1:10, evaluarea realizându-se în funcție de cât de bine navighează într-un mediu cât mai apropiat de cel real. Sunt premiate cele mai bune trei echipe.

Reclame


Adi Popa Managing Partner @ SPOR
MANAGEMENT
Drumul spre asumarea conștientă a responsabilității duce la profit

În ultimii trei ani, am întrebat de zeci de ori participanții la diverse programe de training în organizații, workshop-uri sau prezentări dacă și-au asumat vreodată responsabilitatea. Și răspunsul a fost de fiecare dată oferit extrem de rapid: “DA”. În schimb, la următoarea întrebare: “Ce ați făcut în mod concret pentru a vă asuma conștient responsabilitatea?”, răspunsul nu a mai venit nici la fel de rapid și nici la fel de clar.


Marian Pandilică Senior Trainer and Cloud Architect @ Dendrio a Bittnet company
PROGRAMARE
Soluții de securitate Microsoft în cloud

În urmă cu mai bine de douăzeci de ani, în timpul pregătirii de peste șase luni pentru a obține certificarea Microsoft Certified System Engineer pentru platforma Windows Server 2000, luam contact cu viziunea pe care compania Microsoft o avea, la acel moment, asupra nevoii de implementare a mecanismelor de securitate ale platformei server și a tehnologiilor incluse în sistemul de operare sau livrate ca produse destinate securității.


Ana-Maria Dobre Instructional Design Specialist & Trainer @ Azimut & updateED
DIVERSE
Sunt un perfecționist! E de bine sau de rău?

Sunt un perfecționist! O etichetă pe care o purtăm cu mândrie, simbolizând, pentru majoritatea dintre noi, faptul că muncim cu spor, dorim ca munca noastră să fie de calitate și nu fugim de obstacole. Însă, pe tărâmul psihologiei, această etichetă are un înțeles complet diferit. Perfecționismul nu este nimic altceva decât o formă de coping cu frica de a nu fi judecat. Pentru că, dacă sunt perfect, cine mă mai poate judeca, așa-i?


Marin Vlada Assoc. Prof. Ph.D. @ Universitatea din București
DIVERSE
Priorități mondiale și românești în Cibernetică, Inteligență Artificială și Informatică (I)

Valoarea unei opere științifice se judecă după influența pe care o exercită asupra evoluției științei. Mai există în știință și drumuri care se înfundă, râuri care în loc să se verse în fluvii și, prin acestea, în mări și oceane, eșuează într-un mic lac sau pur și simplu într-o băltoacă.
- Solomon Marcus, Din gândirea matematică românească, București, Editura Științifică și Enciclopedică, 1975.


Carmen Hosu Software Engineer @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj

Cătălin Golban Head of Department Engineering Systems Vision @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj
PROGRAMARE
Viziunea artificială în domenii non-automotive

Pe lângă senzorii precum RADAR, LiDAR și ultrasunete, viziunea artificială este intens folosită în ultimii douăzeci de ani în automotive, pentru a realiza partea de percepție. Aceasta este o tehnologie esențială în momentul dezvoltării sistemelor de confort și siguranță, atât pentru situații de parcare, cât și pentru scenarii de conducere pe care le regăsim în oraș, autostrăzi sau drumuri extra-urbane și rurale. Figura 1 ilustrează diverse funcții de conducere asistată și automată precum și nivelul de automatizare asociat acestora în funcție de gradul de complexitate și de necesitatea de a fi supervizate de către un șofer. Deși tehnologiile de percepție sunt dezvoltate anume pentru scenarii de trafic, metodele și tehnicile de viziune artificială folosite pentru conducerea automată sunt general valabile și complet reutilizabile și în alte domenii.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
EVENIMENTE
Preview IT Days 2020

Acest articol este un preview al ediției din acest an a IT Days, 10-11 noiembrie. Așa cum afirmam în articolul anterior, vom încerca o strategie hibrid în care speakerii locali vor fi pe scenă, dar sala va fi goală. Dacă până în noiembrie lucrurile se schimbă într-o direcție pozitivă, ne va face plăcere să avem cel puțin o parte din audiență. Deocamdată, însă, nu vă putem promite acest lucru.


Alexandru Albu Software Architect @ Bosch
TESTARE
Abordări pentru testare End to End în sisteme de tip Pull

Testarea e vitală în căutarea noastră de a lansa software performant și fără buguri. Pentru a îmbunătăți viteza de dezvoltare și a asigura un produs final de înaltă calitate, se depune un efort considerabil în crearea unui context unde acest software poate fi testat. Sistemele de tip pull sunt de obicei închise, având nivele reduse pentru Controlabilitate si Observabilitate, prin urmare calea spre îmbunătățirea Testabilității se face din mers.


Daniel Costea Senior Software Developer @ EU Agency
PROGRAMARE
Machine Learning cu Microsoft ML.NET (I)

Scopul acestei serii de articole este de a oferi un ghid complet în Machine Learning, de la date la predicții, pentru programatori .NET care lucrează în ecosistemul .NET. Acest lucru este posibil cu Microsoft ML.NET și Jupyter Notebooks. Mai mult, nu trebuie să fiți data scientist pentru a lucra cu machine learning.


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
PROGRAMARE
Realizarea unei aplicații online folosind Nuxt, Vuex, Node.js și MongoDB (II)

Continuăm articolul publicat în numărul precedent al revistei. Dacă atunci am văzut cum se realizează o interfață web pentru un Address Book folosind Nuxt, acum vom folosi informațiile din front-end și le vom salva într-o bază de date MogoDB. Datele din store-ul Vuex vor fi transmise în format JSON la un server Node.js care le va stoca sub forma de documente.


Cristina Duma Human Resources Specialist @ msg systems
DIVERSE
Primele 90 de zile de Home Office

Am trecut de jumătatea anului 2020, o perioadă care va rămâne cu siguranță în memoria colectivă mult timp de acum înainte. Schimbările majore la nivel mental, în structura și mai ales în comportamentul social, se vor putea observa mai concret abia peste ceva timp, însă vântul schimbării își face simțită prezența.

Editorial

Pentru că fiecare suntem unici în felul nostru, perspectiva pe care o avem asupra lucrurilor ce ne înconjoară și modul în care interacționăm cu ele sunt și ele unice. Conștientizarea propriei originalități se poate transforma ușor într-un dezavantaj dacă alegem calea orgoliului, autosuficienței sau a unei stime de sine hipertrofiate, ori, din contră, aceasta devine un mare atu dacă suntem dispuși să ne recunoaștem lipsurile, imperfecțiunile sau vulnerabilitățile. În acest fel, sfaturile, recomandările sau indicațiile nu mai sunt percepute ca ofensatoare, ci pot fi ocazii de a scoate la lumină mai mult din individualitatea noastră. Nu vi s-a întâmplat să realizați cu mare interes o aplicație, pe care ați considerat-o nemaipomenită și fără niciun cusur, pentru ca mai târziu să vedeți că nu o folosește nimeni sau că nu ați primit nici măcar un feedback pozitiv? Nu-i așa că v-a fost greu să depășiți etapa de geniu neînțeles, pentru a ajunge la aceea în care luați în calcul propriile erori și nu doar ignoranța și nepăsarea celor din jur?

Citeşte mai mult

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects