IT Days 2018
Anul acesta, în 20–21 noiembrie, va avea loc a șasea ediție a conferinței IT Days, organizată de Today Software Magazine. Locul desfășurării va fi ca în anul precedent, la Casa de Cultură a Studenților din Cluj-Napoca.
Anul acesta, în 20–21 noiembrie, va avea loc a șasea ediție a conferinței IT Days, organizată de Today Software Magazine. Locul desfășurării va fi ca în anul precedent, la Casa de Cultură a Studenților din Cluj-Napoca.
Dacă sunteți membru al unei echipei scrum, cu siguranță cuvântul "produs" vă pare cunoscut. Ce este mai precis un produs și cum este legat de procesul de dezvoltare agilă? Un produs software este un set de fișiere executate de computer, grupate împreună pentru a construi un singur program folosind resursele Hardware si de a efectua operațiuni specifice. Un produs Software este utilizabil de către părțile interesate, comercializabil, urmăribil prin licență și numărabil. Bine cunoscutul "SaaP" (Software-ul ca produs) este un produs dezvoltat pentru a fi vândut utilizatorilor cu rolul de a satisface nevoile de tip informatic. Câteva exemple de "SaaP": Microsoft Office, Google Docs, Slack, etc.
Dezvoltarea bazată pe date este o metodă populară în rândul companiilor de tehnologie utilizată pentru crearea de produse și servicii. Toți giganții din tehnologie au adoptat deja dezvoltarea bazată pe date. Companiile mai mici nu stăpânesc încă această metodă. Dar, atunci când aceste companii recurg la date, o fac pentru a-și optimiza inițiativele de marketing, nu produsul în sine.
TroopTravel dezvoltă o soluție de evenimente corporate ce folosește big data pentru optimizarea costurilor. Este marele câștigător al StartUp Avalanche 2018, o competiție internațională de idei de business, organizată de Risky Business și sprijinită de AROBS Transilvania Software. Voicu Oprean, CEO AROBS Transilvania Software, a oferit în 12 iunie 2018, marele premiu al competiției: o călătorie de 9 zile în Silicon Valley, USA.
Strategia de Marketing este acea linie fină între a face ceva extraordinar, ştiind cum şi de ce va fi aşa, spre deosebire de a lăsa lucrurile la voia întâmplării. Te-ai regăsit vreodată în această situaţie? Dacă da, cel mai probabil acest articol te va ajuta să înţelegi de ce, unde, când şi cum trebuie realizată strategia de marketing. Dacă eşti CEO sau Manager de HR sau Marketing, cu siguranţă te-ai întrebat nu doar o dată: cum pot să construiesc şi să comunic o cultură organizaţională sănătoasă, atât la nivel intern, cât şi extern? Cum pot să comunic în afara companiei toate lucrurile minunate care se întâmplă înăuntru şi cum pot să le reamintesc mereu colegilor valorile după care ne ghidăm, ca brand? Ai ghicit: răspunsul stă într-o strategie bună de brand de angajator. Răspunsul sună simplu, însă soluţia în sine este un proces, pe care îl vom expune în cele ce urmează.
Raluca îmi scrie: Am o întrebare pentru tine. O situație mai bizară pe care nu știu să o abordez. Recent un prieten și coleg de al meu mi-a zis că el nu mai simte necesitatea de a veni la muncă la timp pentru simplul fapt că nu mai are acel imbold care te face să te dai jos din pat, că nu mai are nimic special în viața lui pentru care să lupte efectiv, că nu are prietenă/soție, și nici foarte mulți prieteni iar părinții îi sunt foarte departe de aici. Ce argumente să-i aduc pentru a-l face să revină la lucru?
Am ales să scriu acest articol pentru că e o situație pe care o întâlnesc des la clienții mei, și pe care am trăit-o și eu de multe ori.
Un chatbot este o interfață de comunicare ce ajută indivizii și companiile să aibă conversații cu succes. În esență, este un program de Inteligență Artificială (AI/IA) ce vorbește cu tine. Te informează în legătură cu toate lucrurile pe care trebuie să le știi. Este minunat, nu? Sunt folosiți pentru a reproduce interacțiuni importante cu utilizatorii, pentru a ajuta procesele business, pentru a obține informații de la grupuri mari. Sau pot fi utilizați pur și simplu ca asistenți personali. Motoarele de căutare se folosesc de bots pentru a sonda webul și pentru a arhiva pagini noi în vederea unor accesări viitoare. Uneori, se folosesc bots și în scopuri malefice, precum transmiterea de viruși sau creșterea artificială a numărului de vizualizări de articole sau video-uri pe YouTube.
În ultimii ani, ați unificat două platforme: Paddy Power și Betfair. Ați creat o nouă platformă tehnologică bazată pe trei fundamente: arhitectura, metodele și platforma. Ne puteți da mai multe detalii?
Paul Cutter: Bineînțeles. Ceea ce am făcut a fost să luăm bucăți din ceea ce aveam deja și să ne gândim cum am vrea să evolueze în viitor. La Betfair, începusem să folosim microserviciile și am constatat că au multe beneficii. Prin urmare, am dorit să menținem microserviciile pentru platforma cea nouă. Am început să ne gândim la un Cloud privat, dar nu am fost mulțumiți de ceea ce utilizasem.
Prima întrebare întrebare la care trebuie să răspunzi este: De ce vreau să construiesc ceva ? Mai mult ca sigur că în răspunsul tău, am putea întâlni cuvinte precum pasiune, plăcere de a juca, dorință de a realiza un lucru nou sau doar nevoia pieței. Apoi, produsul pe care îl proiectăm poate să fie o variantă perfecționată a ceea ce există deja sau din contră, ceva care nu are niciun corespondent, fiind total inovator și inedit. În oricare dintre cazuri, ar trebui ca noul produs să se remarce prin cel puțin un element diferențiator față de piața în care dorim să-l lansăm.
Scopul acestui articol urmărește descrierea unei modalități eficiente de a implementa un sistem de tip tracker. Într-un sistem obișnuit lucrurile decurg în mod firesc, utilizatorul se loghează pe o aplicație client, după care face un request la un server, backendul face o serie de calcule sau își execută logica, scrie în baza de date și returnează ceva spre afișare în client. Dar există și alte posibilități de abordare a problemei. Cu ajutorul sistemului de notificări în timp real Firebase, putem decupla clientul de server, cele două părți urmând a comunica prin baza de date. Cu toate că sună un pic ciudat, există o serie de aplicații la care o astfel de abordare ar putea fi avantajoasă. Se prezintă în continuare un caz particular și componentele cheie care permit realizarea acestuia.
Vă aduceți cu siguranță aminte de cursurile lungi de Calcul Numeric din primele/ultimele semestre de facultate, în cadrul cărora domnul profesor Ivan (UTCN) și domnul profesor Trâmbițas (UBB) ne povesteau despre metoda Gauss-Newton și cum apreciam cu toții, mai mult sau mai puțin întemeiat, că “asta nu o să ne prea ajute”. Deși am luat 10 la examenul de Calcul Numeric (prin 2008, toamna), până acum doi ani nu am avut ocazia să mă lovesc de Gauss-Newton niciodată în practică. Prin 2015 (tot toamna), m-am angajat la compania la care lucrez și azi. Mi-au promis că mă lasă să mă joc cu date satelitare și că îmi arată ei cum să folosesc Gauss-Newton ca să deduc concentrații de tot felul de aerosoli de prin atmosferă și că, dacă fac treabă bună, mă lasă să văd “adevărata” culoare a Pământului. Am acceptat, pentru că suna a ceva ce nu mai auzisem pe nimeni să facă și iată-mă, după doi ani, tot aici, băgând încă un satelit în Gauss-Newton și văzând-o pe Terra încă o dată, goală.
Internetul e din ce în ce mai mare, folosit în tot mai multe domenii. Odată cu încrederea noastră în el, trebuie să existe și ceva care să ne protejeze. E mult mai ușor să faci plăți online, dar nu vrei să ți se fure datele contului. Poți interacționa mai ușor cu toți prietenii tăi, dar nu vrei să ți se ia datele pentru scopuri necurate. Dezvoltăm produse și servicii online, dar trebuie să ne protejăm împotrivă atacurilor cibernetice. CyberSecurity e un domeniu în creștere. Pe lângă popularul BitDefender, mai există și alte produse românești care te pot ajută în diferite moduri să rămâi în siguranță.
Cu toate că a trecut o lună de la intrarea în vigoare a Regulamentului General Privind Protecţia Datelor, majoritatea companiilor sunt încă în etapa de a înţelege care sunt acele proceduri care trebuie aplicate pentru a deveni conforme GDPR-ului. Cea mai nouă lege privind confidențialitatea datelor care urmărește schimbarea modului de colectare, procesare și stocare a datelor cu caracter personal ale cetățenilor UE, transferă puterea asupra datelor cu caracter personal de la companii către persoanele vizate.
Suntem mereu în căutarea eficienței și performanței, iar de cele mai multe ori această nevoie ne face să căutăm soluții complexe și traininguri interminabile ale căror rezultate sunt greu cuantificabile. Totuși e important să nu uităm că o abordare directă și simplă, orientată înspre acțiuni concrete și adaptate unei nevoi reale, e ceea ce face diferența la final. Din această categorie de soluții de dezvoltare face parte și microlearningul, o abordare simplă, incrementală, care reușește să rezolve problemele complexe într-un mod eficace și plăcut pentru angajați.
Unul dintre momentele așteptate pe scena Techsylvania 2018 a fost apariția lui Sebastian Dobrincu. Tânărul de 19 ani este CEO și fondator al Storyheap, companie de peste un milion de dolari în SUA, cu clienţi precum Tumblr, Universal Studios, HubSpot, Forbes, McDonald’s, Mashable, Entreprenour.com, Selena Gomez, Dj Khaled, Justin Bieber, Selena Gomez și Kevin Hart.
Tema principală a acestui număr o reprezintă produsele. Vă veți putea informa în legătură cu o serie de tehnologii și produse dezvoltate local, veți primi sfaturi pentru a avea un produs bun și veți afla nume noi dintre câștigătorii competițiilor de startupuri. Cum poți crea un produs care să aibă succes?- este o întrebare care se află pe buzele a multor antreprenori aflați la început de drum.