ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 142
Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼

Philipp Kandal General Manager EU / Head of Openstreetmap @ Telenav
PROGRAMARE
O privire asupra viitorului: crearea hărţilor cu OSM

În ultimul an, am analizat cum putem folosi AI / Deep Learning pentru a îmbunătăţi OpenStreetMap, iar în cele ce urmează dorim să oferim câteva detalii despre modul în care vedem viitorul creării de hărţi și să împărtășim ceea ce facem deja. Vehiculele care se conduc singure sunt noutatea, iar una din cerinţele-cheie ale acestor vehicule sunt hărţi precise și aduse la zi. În acest moment, furnizorii hărţilor de pe piaţă cartografiază fiecare regiune la fiecare 12-24 luni – printr-un proces costisitor de înaltă precizie. Scopul nostru a fost să obţinem hărţi actualizate la minut și cu actualizare la nivel de stradă o dată pe zi. Acesta este obiectivul pe care încercăm să-l obţinem cu OSM pentru studiul nostru de caz.


Andrei Avram Developer @ Endava
PROGRAMARE
Sitecore: un studiu de caz

Începi să construiești o aplicație web. Cum ar trebui să procedezi? Este un Content Management System (CMS) necesar? Merită să avem aşa ceva? S-a publicat multă informaţie contradictorie sau inconsecventă pe acest subiect, iar, la drept vorbind, nu avem un răspuns definitiv la aceste întrebări. Există argumente foarte pertinente de ambele părți – atât în favoarea, cât și împotriva adoptării unui astfel de sistem. Acest articol nu încearcă să epuizeze problematica, aşa cum nu încearcă nici să dea răspunsuri finale. E mai degrabă o descriere succintă a unei variante fezabile la pletora de soluţii existente.

Reclame


Remus Pereni Software Architect @ TSS Yonder
PROGRAMARE
De la monolit la microservicii folosind DDD și metoda Mikado

De multe ori începerea unui proiect nou are sens sub formă de monolit, în mod deosebit în proiecte lean în care cerințele și produsul în sine nu sunt foarte bine închegate de la început. În astfel de proiecte, modelele datelor domeniului aplicației se transformă și se modifică mult, o dată ce aplicația pivotează iar cerințele evoluează. Pe măsură ce proiectul și produsul se maturizează, modelul și domeniul datelor se sedimentează și devine din ce în ce mai stabil. Este momentul în care unele domenii din aplicație vor deveni mai active decât altele. Aceasta este etapa în care microserviciile ar putea să aducă avantaje, permițând echipelor de dezvoltare să se concentreze pe arii mai restrânse care devin mai ușor de gestionat și de dezvoltat. Microserviciile implică însă și un efort suplimentar dat de nevoia de a le integra, configura și automatiza. Din această cauză, la începutul unui proiect, când aproape toate ariile unui produs evoluează constant, iar criteriile de partajare a ariilor în servicii se pot modifica frecvent, (unele servicii dispărând nu de puține ori complet sau migrând în altele) nu prea există suficiente beneficii în pornirea lor sub formă de microservicii.


Ana-Maria Vuscan PR & Customer Care Specialist @ Azimut Happy Employees
DIVERSE
Sănătate!

La început de an, dar și cu diferite alte ocazii, de urăm unii altora sănătate. De altfel, nu pentru puțini, sănătatea este cea mai importantă. De ce nu ar fi așa și în mediul business? De ce să nu beneficiem de sănătate și în organizații? Aceasta, cu atât mai mult cu cât petrecem mai mult de o treime dintr-o zi (din timpul în care suntem treji) la locul de muncă; și, să recunoaștem, că de multe ori, preocupăriel legate de job sunt active și în timpul nostru liber. Având în vedere că organizațiile în care lucrăm ne ocupă atât de mult timp, care responsabil de resurse umane, care team leader, manager sau angajat nu își dorește să lucreze într-o organizație sănătoasă? Cred că știm cu toții răspunsul. Și totuși, ce sunt organizațiile sănătoase? Ce putem face pentru a avea un mediu de lucru sănătos? Și mai ales, cu ce ne ajută?


Ovidiu Mățan Fondator @ Today Software Magazine
DIVERSE
2017 în proiectele companiilor IT românești

În discuțiile avute la început de 2017 cu principalele companii din Cluj, am atins și subiectul previziunile lor despre evoluția industriei IT în 2017. Dincolo de faptul că aproape toate preconizează o creștere substanțială a sectorului de IT românesc prin dezvoltarea de servicii, produse și traininguri, fiecare își proiectează o direcție proprie în funcție de obiectivele țintite.


Gelu Vac Software Engineering Manager @ Crossover
PROGRAMARE
Limbaje de descriere a arhitecturii

Limbajele de descriere a arhitecturii (ADLs) sunt limbaje formale care pot fi folosite pentru a descrie arhitectura unui sistem software puternic. Cum arhitectura devine o temă dominantă în sistemele de dezvoltare de mari dimensiuni, metodele clare de specificare a arhitecturii vor deveni indispensabile. Prin arhitectură, înțelegem componentele care compun un sistem, specificațiile comportamentale ale acelor componente și șabloanele și mecanismele de interacțiune dintre ele. De notat că un sistem singular este compus de obicei din mai mult de un singur tip de componente: module, activități, funcționalități, etc. . O arhitectură poate alege tipul celor mai potrivite sau semnificative componente, sau poate include mai multe paradigme ale aceluiași sistem, fiecare ilustrând un set diferit de componente.


Alexandru Bolboacă Agile Coach and Trainer, with a focus on technical practices
@Mozaic Works
PROGRAMARE
Bazele arhitecturii software moderne

Nu există o definiţie clară a arhitecturii software. Apelaţi de exemplu la Wikipedia:
„Arhitectura software face referire la structurile fundamentale ale unui sistem software, disciplina elaborării acestor structuri şi documentarea acestor structuri”
Această definiţie include câteva elemente. Care sunt „structurile fundamentale” ale unui sistem software? Ce sunt „structurile” unui sistem software?


Mircea Vădan Managing Partner @ Activize Cofounder @ClujStartups
STARTUPS
Startupuri - ediția din ianuarie

Următoarele două luni se anunță destul de active. Mai jos aveți câteva dintre cele mai importante activități:

  • Acceleratorul MVP Academy trece și pe la Cluj, cu o prezentare despre program și beneficii pentru startupuri
  • În cadrul Startup Europe Week, 6-10 februarie, vor avea loc câteva evenimente cu teme precum: product management, finanțarea și fintech.
  • Innovation Labs Hackathon va avea loc pe 11-12 martie. Evenimentul se va axa pe următoarele teme : agricultură, cyber security, smart cities, healthcare și retail.
  • Startup Weekend Cluj, ediția a 5-a, va avea loc pe 17-19 martie; dacă ai o idee de startup și vrei să o încerci, aici e locul potrivit. Rezervați-vă un bilet early-bird.
  • FreshBlood este o nouă inițiativă locală centrată pe sănătate, cu scopul de a rezolva prin startupuri problemele pe care le vedem în domeniul sănătății.


Ioana Varga Managing Partner @ A&I Consulting
DIVERSE
2017: modificările legislative și impactul lor

Începutul de an aduce o serie de modificări legislative care au un impact important asupra activității economice. Pentru a înțelege modul în care vă vor influența activitatea în 2017 este important să le detaliem. Prin urmare, am făcut o selecție a celor mai importante modificări, pe care o prezentăm în rândurile următoare.


Emilia Toma Copyright & Corector @Today Software Magazine
DIVERSE
În 2017, vreau să scriu și să vorbesc corect românește

Oare câți dintre noi ne-am fixat enunțul de mai sus drept obiectiv de atins în anul acesta sau în anii următori? Cu siguranță că puțini. Cei mai mulți dintre noi credem că preocuparea pentru a vorbi corect rămâne închisă în cercul celor care doresc să afișeze cu orice preț o atitudine afectată, prețioasă care nu-i prinde bine decât pe specialiști . De aceea, în numele naturaleții și dezinhibării, lăsăm regulile deoparte și ne exprimăm cât de liber se poate. Alții consideră că limba este un pur instrument de consum pentru utilizarea cotidiană, scuzându-și abaterile cu afirmații de tipul ,,important este să se înțeleagă ceea ce vreau să spun, nu cum spun sau cum scriu pentru că limba este oricum un organism viu ( așa am învățat la școală) supus influențelor și modificărilor”… La școală, oportunismul de acest tip este taxat de către profesori. După ce ieșim de pe băncile școlii, indiferent de domeniul unde activăm există totuși un public exigent ( chiar dacă cei din mass media au ajuns să-l ignore cu totul) care știe că viața unei limbi precum și capacitatea ei de a exprima cât mai multe concepte se menține cu prețul respectării principiilor și regulilor. Cum te taxează acest public? În mod cert, va transforma greșelile și neglijențele în exprimare într-o pată supărătoare pe cartea ta de vizită.


Cristina Juc Organizatoare @ Startup Weekend Cluj
EVENIMENTE
Care este definiția unui startup?

Startupurile schimbă lumea în care trăim. Peste tot, atât în articole din presa internațională cât și în cea locală, startupul este un subiect din ce în ce mai frecvent abordat din perspective care de care mai diverse. Ce sunt aceste startupuri despre care vorbește toată lumea și despre care auzim în fiecare zi? Deși sunt multe definiții pentru noțiunea de startup, unele foarte tehnice, altele mai puțin specializate, nu există încă o explicație unanim acceptată. Una dintre definiții, propusă de Alex Wilhelm, propune să urmărim regula de ”50, 100, 500”.


Diana Silaghi Project Manager @ Ride2Work

Cristina Macovei Vice-Presedinte Proiecte @ JCI Cluj
DIVERSE
Studiu Ride2Work Cluj

Ideea Ride2Work Cluj a luat naştere din convingerea că bicicleta poate rezolva problema blocajelor în traficul rutier, la fel cum s-a întâmplat în multe alte oraşe Europene. Totul a început în toamna anului 2014 când Registrul de Biciclete şi JCI Cluj şi-au unit forţele în încercarea de a promova mersul pe bicicletă la locul de muncă. Prin proiectul Ride2Work Cluj sperăm să încurajăm angajaţii să considere bicicleta o modalitate viabilă de transport la serviciu. Indiferent de impedimentele pe care le avem, fie ele legate de costurile de achiziţie a unei biciclete, de siguranţa biciclistului în trafic sau de siguranţa bicicletei parcate, ne dorim ca până la finalul anului să creştem împreună comunitatea Ride2Work.


Ioan Ciorneschi Engineering Manager @ 3Pillar Global
DIVERSE
Alt unicorn: developerul care vinde

I-am simţit pasiunea (şi rar e aşa de pornit pe alte subiecte decât cele tehnice, Game of Thrones şi în ultima vreme, parapanta). I-am spus că şi eu sunt de acord cu el în două privinţe: (1) că e bun la ce face şi (2) că e jenat să vândă. Spre norocul meu a fost de acord să asculte de ce cred eu că deja face vânzări şi de ce ar trebui să-şi îmbunătăţească abilităţile de vânzător şi cum îl ajută asta în carieră. Zice: “Un developer care lucrează la o firmă de *outsourcing* şi care face vânzări - hai că-s curios.”


Mihai Anghel Senior Java Developer @ Kindred Group
PROGRAMARE
Comoara din suita JVM - JUnit 5

Zilele sunt numărate pentru versiunea a 4-a a librăriei JUnit. Cel mai cuprinzător *framework* de testare în Java va fi îmbunătăţit în curând și ceea ce urmează îl face cu adevărat performant. JUnit 5 este mai mult decât o librărie, este o platformă pentru testare. Nu doar că rezolvă problemele versiunilor anterioare oferind o interfaţă îmbunătăţită, dar introduce un mecanism nou pentru executarea și descoperirea testelor. Arhitectura stratificată asigură o separare a componentelor și permite conectarea a diferite motoare de executare pentru a menţine compatibilitatea cu versiunile anterioare. Lansarea oficială este planificată pentru primul trimestru al anului 2017, dar până atunci să aruncăm o privire și să identificam motivele pentru care poate fi un candidat bun pentru *unit-testing* în proiectul următor.


Mihai Varga Design Lead @ Interface-design.co.uk
DIVERSE
Evaluarea livrabilelor de design

Modul în care se raportează oamenii la design complică uneori procesul prin care actori bine intenționați încearcă să creeze un produs digital. Designul pare ceva ezoteric și subiectiv. În plus, există mitul că simplul fapt de a fi văzut multe site-uri web conferă expertiză. În realitate există principii empirice, pragmatice și logice care stau la baza unui design reușit. Încă este utopic să ne dorim ca toți actorii implicați în procesul de design să se raporteze la criterii clare când evaluează un design - domeniul nu este suficient de matur. Totuși, există principii care odată cunoscute de mai mulți actori, procesul de design are rezultate mai bune. Chiar dacă numai designerul recurge la ele, livrabilele ajung la o calitate superioară, iar el va putea argumenta deciziile luate. Dacă și *project managerul* își însușește acest mod de a evalua un design, va putea să explice mai inteligibil clientului livrabilele și va putea să îl consilieze într-un mod prin care îi va câștiga respectul. În final, dacă și clientul va înțelege acest mod de gândire, discuțiile vor putea să fie pline de substanță și atenția se va îndrepta spre acele aspecte care îmbunătățesc cu adevărat produsul digital.


Oana Călugar OKRs coach & consultant @Mindfruits
MANAGEMENT
Calendar de implementare al Obiectivelor și Rezultatelor Cheie (OKR)

OKR este un set obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Fiecare obiectiv are un responsabil, iar la sfârşitul fiecărui trimestru tragem linie şi facem bilanţul: câte dintre obiectivele propuse am reuşit să le îndeplinim? În continuare, vom analiza un calendar de implementare al OKR într-o companie, cu o imagine anuală și lunară a activităților

Editorial

Ca de obicei, la început de an, se fac planuri noi și se asigură condițiile pentru noi realizări profesionale și personale. În 2017, Today Software Magazine își propune îmbunătățiri incrementale cu care vă vom ține la curent. Unele dintre acestea au fost deja puse în aplicare. Cea care vizează securitatea constă în securizarea tuturor paginilor de pe www.todaysoftmag.ro și www.todaysoftmag.com prin trecerea la HTTPS. Pentru o mai bună vizibilitate, am implementat Google AMP (Accelerated Mobile Pages). Următoarele proiecte la care ne gândim sunt: realizarea unui poster de planificare pus la dispoziția colaboratorilor și a companiilor partenere, introducerea slide-urilor online în cadrul articolelor prezentate la lansări, posibilitatea de a descărca revista în format PDF pentru un abonament anual, realizarea unei pagini cu workshopuri. Multe alte proiecte sunt deocamdată la stadiul de explorare. Într-un articol special, am expus care sunt planurile și direcțiile de dezvoltare pe care și le-au proiectat pentru 2017 companiile cu care am colaborat de-a lungul timpului. Ne bucurăm să vedem că aproape toate răspunsurile sunt centrate asupra dezvoltării companiilor de IT prin atragerea de proiecte noi și prin creșterea numărului de angajați.

Citeşte mai mult

LANSAREA NUMĂRULUI 142

Robotics & AI

joi, 25 aprilie, ora 18:00

sediul Accenture

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință

NUMĂRUL 141 - Business Anlysis (BA)

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO