ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 21
Abonament PDF

Training de impact

Monica Soare
Manager
@Artwin



MANAGEMENT


În companiile mari, majoritatea angajaților primesc un training la momentul intrării în companie, iar apoi se practică repetarea acestora în funcție de nevoile de training ale companiei. În aceste condiții, am tinde să credem că angajați nu mai văd training-urile ca fiind speciale, dar ne înșelăm. Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Spaniolă Maderia ne arată că angajații se bucură de un training aproape la fel de mult ca de o mărire de salariu. Studiul aplicat pe 5000 de angajați din Spania arată că satisfacția față de angajator și implicit locul de muncă crește cu 18% după ce angajatul a participat la un training asigurat de companie.

Același studiu demonstrează că pe 66% dintre acești angajați, trainingurile îi fac să se simtă mai bine în companie, iar 60% sunt mai puțin susceptibili de a pleca dintr-o firmă care oferă traininguri.

În zile noastre, când oferirea unei măriri de salariu este puțin probabilă pentru multe business-uri, trebuie să ne calculăm pașii în avans și să dezvoltăm o strategie prin care să menținem satisfacția angajaților.

Companiile care investesc constant în training au de regulă un turnover mai scăzut, care asociat cu un nivel ridicat de satisfacție a clienților va duce la profitabilitate. Pe de altă parte, companiile care nu sunt dispuse să investească în angajați, pun în pericol propriul succes și însăși supraviețuirea.

Odată stabilită nevoia de training, survine întrebarea dacă să se externalizeze serviciul de training sau să fie susținut cu ajutorul resurselor interne.

În acest context, există multe companii care au departamente interne de învățare și dezvoltare, care gestionează pregătirea și specializarea angajaților în funcție de nivelul la care au ajuns sau, de direcțiile dictate de piață. Însă, de cele mai multe ori, companile nu își permit să susțină un astfel de departament. Ideea principală este de a satisfice nevoile de training pe care le are compania, pentru a putea supraviețui mediului concurențial.

De luat în considerare atunci când trebuie să alegem între a externaliza trainingul sau a ne folosi de resursele proprii este faptul că angajații apreciază mai mult un trainer extern sau participarea la conferințe sau traininguri ce au loc în afara biroului.

Din dorința de a rămâne cu calificări și certificate emise de o autoritate sau de o companie specializată, foarte mulți angajați se pare că apreciază mai mult un trainer extern. Pentru proaspătul angajat, faptul că trainerul este unul intern nu face o diferență. Lucrurile se schimbă atunci când un angajat vechi în companie are nevoie de o specializare și i se oferă un training ținut de un coleg de-al lui, care probabil este pe o poziție mai ridicată sau care la rândul lui a făcut acest curs în trecut și pentru care s-a plătit. Este clar că un astfel de training nu îi va aduce satisfacția mai sus menționată.

Unele comanii aleg să externalizeze serviciile de training sau majoritatea nevoilor de training pe care le au. Alte companii aleg să țină trainingurile in-house și să creeze o curiculă originală a trainingului. Cu toate astea, majoritatea companiilor se află undeva la mijloc: când se descurcă, le țin in-house, când situația îi depășește aduc trainer din exterior.

O companie specializată în consultanță pe procese de dezvoltare a angajaților oferă certificate de specializare și vine cu tehnici de învățare și dezvoltare de ultimă oră. Ca urmare, există o multitudine de motive pentru care managementul unei companii ar decide să aducă un trainer din exterior:

  1. Staff-ul este limitat ca număr și competențe
  2. Existența unui număr mare de angajați care au nevoie de un training de specializare
  3. Dorința managerilor de a avea angajații la current cu ceea ce se întâmplă în industrie

Tipica investiție corporatistă în training și dezvoltare crește în fiecare an. Acest fapt este datorat vârstei companiilor ce consideră trainingul cea mai mare investiție în angajați. Tim Grant, HR Managerul companiei TAP Pharmaceuticals susține că într-o industrie în continuă dezvoltare și schimbare, angajații au nevoie de traininguri dictate de dinamica pieței. Totodată el apreciază că din moment ce angajații lor au nevoie de abilități și expertiză variată, companiile externe de training îi ajută să își obțină performanța dorită la momentul potrivit.

O altă companie ce consideră că trainerul extern este o variantă mai eficientă este Motorola Corporation. Fred Hamburg, Chief Learning Office la Motorola apelează tot timpul la traineri instruiți tehnic. El susține că partea de instruire a angajaților este consumatoare de timp și este foarte greu să scoți un om din producție pentru a-l pune să livreze traininguri. Hamburg este interesat de economisirea banilor, dar în același timp vrea să beneficieze de cei mai buni traineri din domeniu.

Avantajele colaborării cu un trainer extern sunt:

  • Accesul la resurse adiționale și expertiză ridicată pe lângă faptul că trainerii reușesc să adapteze trainingul în funcție de cerințele clientului.
  • Instrumente de training de ultimă oră, aplicabile pe tipul de business
  • Reducerea riscurilor privind securitatea datelor și a informațiilor, administrarea datelor, un turnover mai scăzut al trainerilor experimentați.
  • Costuri mai scăzute - multe companii găsesc training-urile ca fiind costisitoare datorită sumei pe care trebuie să o disloce la un moment dat, însă la o privire mai atentă, costul explică expertiza și timpul trainerului, instrumentele folosite, și nu în ultimul rând materialele. Totodată, eșalonat în timp, costul angajării unui trainer full-time se dovedește a fi mult mai ridicat.

Dacă decizia de externalizare a fost luată, pentru a alege cel mai bun trainer trebuie să evaluați înainte mai mulți traineri, asta pentru că în ultimii ani au apărut foarte mulți pe piață. În evaluarea acestora trebuie să ținem cont de: experiența pe care o au în domeniu, deoarece majoritatea trainerilor nu au avut contact real cu ceea ce solicită clientul, ci doar o serie de cursuri și o certificare de trainer. Totodată puteți analiza un portofoliu al realizărilor, traseul și succesul înregistrat de acesta în carieră. Valorile pe care le promoveaza sunt și acestea importante, de asemenea dacă a scris cărți sau articole pe tema de interes, dacă sunt membrii ai unor organizații profesionale și testimoniale ale foștilor clienți.

În cazul în care compania nu își permite un trainer, există și varianta trimiterii angajaților la conferințe și training-uri deschise. Aceasta poate fi o cale excelentă de a asimila informații și de a face networing cu persoane care au poziții asemănătoare cu ale lor. Dezavantajele sunt timpul petrecut în afara biroului și în unele cazuri, costurile. În multe cazuri, mai ales atunci când sunt implicați doar câțiva agajați, beneficiile conferințelor și a training-urilor deschise își merită banii. Atunci când alegem training-urile deschise la care să participăm trebuie să fim atenți din nou la expertiza trainerului, agenda training-ului, costul și nu în ultimul rând numărul de participanți - asta pentru că un număr prea mare de participanți poate să fie un obstacol în calea realizării exercițiilor practice.

În orice situație există argumente pro și contra externalizării serviciilor de training, ceea ce rămâne cert și constant este faptul că organizațiile trebuie să fie atente la nevoile specifice de training pentru a-și menține performanțele pentru însăși supraviețuirea brandului. Și pentru că angajații fericiți sunt cei mai buni ambasadori ai brandului, atunci când avem probleme în reținerea angajaților, putem miza pe faptul că un training îi va face la fel de fericiți precum o mărire de salariu.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects