ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 15
Abonament PDF

TheOpen.com – susţinerea digitală a unui turneu de success

Bogdan Moscaliuc
Project Manager
@Endava



DIVERSE

The Open Golf Championship este organizat de R&A începând cu secolul XIX, iar barierele acestui sport au fost de mult depăşite. În prezent The Open reprezintă unul din icon-urile turistice ale Scoţiei şi atrage anual sute de mii de pasionaţi ai golfului.

Este golful un sport potrivit doar pentru anumite categorii de vârstă? Jucăm golf doar pentru a petrece timp în natură, plimbându-ne pe un câmp bine întreţinut? Multe persoane care nu cunosc deloc acest sport vor răspunde afirmativ, dar cei ce au petrecut măcar o ora pe un teren de golf vor începe să își reconsidere opinia.

Endava a învăţat să aprecieze golful prin organizarea digitală a celui mai mare campionat din lume - The Open, susţinut de forul ce coordonează acest sport. Platforma TheOpen.com înseamnă un efort susţinut timp de 6-7 luni în fiecare an pentru a dezvolta secţiuni şi features noi ce vor fi expuse utilizatorilor în cele patru zile de turneu.

Numărul de utilizatori unici creşte exponenţial de la un minut la altul în timpul turneului. Dacă în cele trei zile de practice rounds sunt 200-300 de useri concurenţi pe secundă, în prima şi a 2-a zi a turneului ajung la 40.000, iar în ultima zi ating pragul de 80.000 de utilizatori concurenţi.

Asigurarea unei experienţe unice pentru aproape 7 milioane de utilizatori pe parcursul turneului aduce un sentiment de împlinire dar şi certificare pentru o companie cu experienţă digitală precum Endava.

Alături de platforma TheOpen.com utilizatorul este expus unei plaje largi de opţiuni digitale, totul pentru a avea acces oriunde şi prin orice mijloc la evenimentele din timpul turneului:

  • Jumătate din utilizatori accesează versiunea mobile a site-ului care reproduce fidel fiecare secţiune şi feature a platformei web;
  • Aplicaţia pentru iOS a fost plasată pe primul loc în Top Free UK AppStore şi pe locul 3 în Top Free US AppStore în timpul turneului.
  • Spectatorii şi turiştii prezenţi în jurul terenului de golf unde are loc evenimentul pot accesa un website dedicat prin care organizatorii trimit informaţii updatate regulat;
  • În materie de Live Coverage, website-ul oferă streaming din partea unor giganţi media cum sunt BBC şi ESPN dar are şi propriul canal Live video - @TheOpenLive dar şi un canal Radio dedicat @TheOpenRadio, accesat în mare măsură de utilizatorii mobile.

Inovaţia absolută a site-ului este de departe Leaderboard-ul, un agregator de informaţie statistică ce prezintă diferite view-uri ale ranking-ului dar şi simularea live a terenului - practic fiecare jucător deţine un GPS tracker care transmite coordonatele poziţiei de pe teren. Aceste coordonate sunt apoi reprezentate pe un teren digital în miniatură, astfel utilizatorii pot să vadă în orice moment unde sunt jucătorii preferaţi.

Proiectele de dimensiunea aceasta prezintă şi diferite provocări iar în cazul acesta, de departe cea mai mare provocare este asigurarea unei arhitecturi complet scalabile, ce să poată face faţă unui ramp-up atât de abrupt în cele 4 zile de turneu. Diferite nivele de caching pentru Sitecore CMS respectiv Akamai CDN dar şi optimizările timpilor de răspuns în latura riscurile unui timeout sau ale unui crash. Pentru a simula un load real s-au utilizat resurse cloud folosind Amazon Web Services.

Pe lângă acestea, sistemul de content geo-targeted trebuie perfect calibrat pentru a servi conținutul potrivit fiecărei regiuni a lumii. Se aplică geo-targeting pe secţiuni importante ale site-ului, bannere sau canalele Live streaming. Totul pentru a oferi o experienţă cât mai placută şi a reţine utilizatorul pe site.

Echipa de proiect din Endava a monitorizat în rotaţii de 8 ore turneul şi evoluţia constantă a site-urilor dintr-un WAR room asamblat special pentru acest eveniment. Suportul 24/7 a fost asigurat pentru 2 săptămâni prin expertiza backend - conținut şi baza de date, front-end - JS, CSS dar şi integrarea cu diferiţi 3rd party service suppliers.

Integrarea cu mediile sociale prezintă un interes ridicat, Twitter şi Facebook sunt principalele platforme de promovare, iar Widgeturi specifice sunt plasate direct pe homepage pentru a angrena utilizatorii în dezbateri.

Iată câteva cifre ale succesului din 2013:

  • Aproape 7 milioane de utilizatori unici în cele 4 zile ale campionatului.
  • Un vârf de 78,000 utilizatori unici concurenţi pe site pe secundă în momentul în care Phil Mickelson a început să joace 18th green.
  • 31 milioane page impressions în săptămâna campionatului.
  • Pe Twitter #TheOpen a fost plasat pe primul loc trending channels in UK si USA.
  • Cea mai variată gama de opţiuni digitale pentru un turneu de golf : desktop, mobile, iPhone, iPad, Android, Blackberry, WinPhone, on-site mobile site, live video streaming, live audio streaming, Video on Demand.
  • 6 x live Streams - 2 canale BBC, ESPN, @TheOpenLIVE on-site live broadcast, @TheOpenRadio si Radio 5 Live.
  • 4 milioane de clipuri video on demand iniţiate în 4 zile.
  • Peste 50% din utilizatori provin de pe un dispozitiv mobile.

Planul pentru The Open 2014 conţine deja surprize pentru fanii golfului, iar Endava va demonstra încă odată că inovaţia digitală nu are limite.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects