The Open Golf Championship este organizat de R&A începând cu secolul XIX, iar barierele acestui sport au fost de mult depăşite. În prezent The Open reprezintă unul din icon-urile turistice ale Scoţiei şi atrage anual sute de mii de pasionaţi ai golfului.
Este golful un sport potrivit doar pentru anumite categorii de vârstă? Jucăm golf doar pentru a petrece timp în natură, plimbându-ne pe un câmp bine întreţinut? Multe persoane care nu cunosc deloc acest sport vor răspunde afirmativ, dar cei ce au petrecut măcar o ora pe un teren de golf vor începe să își reconsidere opinia.
Endava a învăţat să aprecieze golful prin organizarea digitală a celui mai mare campionat din lume - The Open, susţinut de forul ce coordonează acest sport. Platforma TheOpen.com înseamnă un efort susţinut timp de 6-7 luni în fiecare an pentru a dezvolta secţiuni şi features noi ce vor fi expuse utilizatorilor în cele patru zile de turneu.
Numărul de utilizatori unici creşte exponenţial de la un minut la altul în timpul turneului. Dacă în cele trei zile de practice rounds sunt 200-300 de useri concurenţi pe secundă, în prima şi a 2-a zi a turneului ajung la 40.000, iar în ultima zi ating pragul de 80.000 de utilizatori concurenţi.
Asigurarea unei experienţe unice pentru aproape 7 milioane de utilizatori pe parcursul turneului aduce un sentiment de împlinire dar şi certificare pentru o companie cu experienţă digitală precum Endava.
Alături de platforma TheOpen.com utilizatorul este expus unei plaje largi de opţiuni digitale, totul pentru a avea acces oriunde şi prin orice mijloc la evenimentele din timpul turneului:
Inovaţia absolută a site-ului este de departe Leaderboard-ul, un agregator de informaţie statistică ce prezintă diferite view-uri ale ranking-ului dar şi simularea live a terenului - practic fiecare jucător deţine un GPS tracker care transmite coordonatele poziţiei de pe teren. Aceste coordonate sunt apoi reprezentate pe un teren digital în miniatură, astfel utilizatorii pot să vadă în orice moment unde sunt jucătorii preferaţi.
Proiectele de dimensiunea aceasta prezintă şi diferite provocări iar în cazul acesta, de departe cea mai mare provocare este asigurarea unei arhitecturi complet scalabile, ce să poată face faţă unui ramp-up atât de abrupt în cele 4 zile de turneu. Diferite nivele de caching pentru Sitecore CMS respectiv Akamai CDN dar şi optimizările timpilor de răspuns în latura riscurile unui timeout sau ale unui crash. Pentru a simula un load real s-au utilizat resurse cloud folosind Amazon Web Services.
Pe lângă acestea, sistemul de content geo-targeted trebuie perfect calibrat pentru a servi conținutul potrivit fiecărei regiuni a lumii. Se aplică geo-targeting pe secţiuni importante ale site-ului, bannere sau canalele Live streaming. Totul pentru a oferi o experienţă cât mai placută şi a reţine utilizatorul pe site.
Echipa de proiect din Endava a monitorizat în rotaţii de 8 ore turneul şi evoluţia constantă a site-urilor dintr-un WAR room asamblat special pentru acest eveniment. Suportul 24/7 a fost asigurat pentru 2 săptămâni prin expertiza backend - conținut şi baza de date, front-end - JS, CSS dar şi integrarea cu diferiţi 3rd party service suppliers.
Integrarea cu mediile sociale prezintă un interes ridicat, Twitter şi Facebook sunt principalele platforme de promovare, iar Widgeturi specifice sunt plasate direct pe homepage pentru a angrena utilizatorii în dezbateri.
Iată câteva cifre ale succesului din 2013:
Planul pentru The Open 2014 conţine deja surprize pentru fanii golfului, iar Endava va demonstra încă odată că inovaţia digitală nu are limite.