ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 14
Abonament PDF

Team building (II)

Andreea Pârvu
People Operations Business Partner @ Endava



MANAGEMENT

Dacă prima parte a articolului s-a axat mai mult pe definirea a șapte pași de urmat în organizarea unui team-building, partea a doua va fi orientată mai mult spre a înțelege importanța și beneficiile unui program de team-building, precum spre prezentarea tipurilor de activități de team-building care există. Așa cum v-ați obișnuit și în acest număr vor fi și exerciții practice pe care le puteți folosi în a crește coeziunea echipelor pe care le coordonați.

Din experiența mea de până acum, majoritatea team-building-urilor se organizează în momentul în care apar situații conflictuale în cadrul echipelor. Team building-ul este văzut întotdeauna ca o soluție în depășirea problemelor, însă motivația care stă la baza deciziei de a implica membrii echipei într-un astfel de proiect, ar putea să fie:

  • Încurajarea lucrului în echipă înainte de a ieși la iveală un conflict între membrii acesteia;
  • Încurajarea competiției pozitive între membrii acesteia și susținerea punctelor de vedere multiple, deoarece acestea pot genera idei constructive care pot fi benefice proiectului;
  • Dobândirea de cunoștințe noi despre abilitățile și cunoștințele celorlați, pentru o mai bună împărțire a sarcinilor și pentru o mai bună înțelegere a rolurilor fiecăruia în cadrul echipei;
  • Înțelegerea procesului de delegare a sarcinilor, deoarece multe activități de team-building încurajează delegarea responsabilităților, ceea ce va duce la o eficientizare a muncii în echipă, dar este și un factor important în crearea unui echilibru în cadrul echipei.
Timp alocat activitate 15 minute/ grup
Total:
Nume activitate SCUTUL
Impărțire pe echipe Grupul este împărțit în echipe de câte 2
Localizare Indoor / outdoor
Materiale Coala A4 cu instrucțiunile
Pixuri
Obiective Cunoașterea celorlalți membrii
Descriere Participanții se împart în grupuri de câte 2 și discută cele 4 întrebări, apoi desenează aspectele pe care le consideră reprezentative pentru cealaltă persoană.
Desenele vor fi prezentate în final întregului grup împreună cu explicațiile de rigoare.
Necesar Fiecare participant trebuie să aibă o listă cu întrebări (coală A4)

Activitățile de team-building pot fi și ele diverse:

  • Învățarea prin joc - desfășurarea unor activități, iar în urma soluționării sarcinii prin joc participanții extrag concluzii care vor duce la învățarea sau înțelegerea aplicării unei comunicări eficiente în cadrul echipei, precum și crearea coeziunii echipei prin câștigarea încrederii celorlalți membri ai echipei;
  • Organizarea de evenimente tematice care să încurajeze lucrul în echipă. Un bun exemplu sunt competițiile sportive în care membrii echipei învață să concureze unul cu celălalt și în felul acesta vor înțelege că în unele situații concurența poate fi benefică. Alte evenimente pot fi evenimentele în care sunt implicați toți angajații companiei, iar cel mai cunoscut exemplu sunt petrecerile de Crăciun.
  • Evenimentele sociale sunt o altă modalitate de a crea coeziunea în echipă. Mediul informal este benefic în procesul de cunoaștere personală a membrilor echipei. Cum menționam în articolul anterior, cu cât persoanele se cunosc mai bine la nivel personal, cu atât procesul de soluționare a unui conflict poate fi mai eficient.

Așadar, sintetizând, beneficiile programelor de team-building sunt mai multe decât intuitive:

  • Creșterea eficienței lucrului în echipă;
  • Cunoașterea membrilor echipei la nivel personal și profesional prin punerea lor în situații diverse;
  • Creșterea încrederii în membrii echipei;
  • Dezvoltarea sentimentului de apartanență la echipă și la companie;
  • Dobândirea sau îmbunătățirea unor abilități și cunoștințe;
  • Crearea unui mediu plăcut în cadrul echipei;
  • Motivarea membrilor echipei și creșterea stimei de sine;
Timp alocat activitate 15 minute planificare
30 minute executie - construierea podului
15 minute debriefing
Total: 60 minute
Nume activitate Podul
Împărțire pe echipe 4 echipe (10 membri/ echipa - maxim)
Localizare Indoor / outdoor
Materiale Flipchart/ Carton
Coli A4
Scotch, foarfecă, sfoară
Plastic
Obiective Colaborare între echipe;
Planificarea activităților;
Capacitatea de transmitere a informației.
Descriere Instructiuni:
Este un exercițiu de lucru în echipă.
Scopul fiecărei echipe este acela de a construi o jumătate de pod care să se potrivească perfect cu jumătatea de pod construită de echipa cealaltă.
Cu resursele pe care le aveţi la dispoziţie, materiale şi abilităţi, veţi proiecta şi veţi construi jumătatea voastră de pod.
Reguli:
1. Desemnați un reprezentant prin care veți comunica cu cealaltă echipă. Reprezentanții își vor stabili întâlniri prin intermediul trainerilor, în cadrul carora va discuta despre strategia de construcţie, astfel încât să construiți două jumătăți de pod compatibile.
2. Reprezentatul va duce de fiecare dată o coală albă cu el şi va transmite informaţiile pe care voi îl instruiţi să le transmită. El se va întoarce cu noi informaţii pe care vi le va transmite vouă. 3. Reprezentanții nu au voie să ducă la echipe foile de la întâlniri, ci trebuie să transmită verbal ce s-a stabilit.
4. La finalul construcției, uniți cele două jumătăți de pod.
5. Podul trebuie să fie suficient de solid astfel încât să susţină o cană plină cu apă.
Concluzii:
În primul rând vă precizez că a fost un joc de colaborare între echipe, ca între două firme partenere, sau între două departamente.
Succesul colaborării constă în a transmite curat informaţiile prin intermediul celor doi reprezentanţi.
Apoi, ca orice sarcină de echipă presupunea ca fiecare membru să îşi aducă contribuţia la atingerea obiectivului final. Erau mai multe etape în drumul către atingerea acestui obiectiv:
- Planificarea activităţii: cum utilizaţi materia primă, proiectarea podului, distribuirea sarcinilor, cine e responsabil? de ce?, valorificarea abilităţilor membrilor, colaborarea, comunicarea.
-Construcţia propriu-zisă, implementarea planului, executarea.
Fiecare etapă era dependentă de succesul comunicării cu exteriorul şi în interior.
Necesar Fiecare lider de echipă trebuie să aibă instrucțiunile

Cred că sunteți convinși de impactul pozitiv pe care activitățile de team-building le pot avea asupra efiecientizării procesului de lucru în echipă, de aceea vă încurajez să investiți și resurse financiare și umane pentru a organiza astfel de evenimente cât mai des.

Succes!

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects