ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 13
Abonament PDF

Team building (I)

Andreea Pârvu
People Operations Business Partner @ Endava



DIVERSE

Numeroase companii organizează în această perioadă team building-uri, motiv pentru care am auzit diverse discuții legate de ce fel de activități de învățare prin joc sunt recomandabile pentru a fi folosite. Am vrut să scriu de data aceasta un alt fel de articol, care să fie mai mult concentrat pe partea practică. Nu consider că este necesar să mai ofer o definiție a unui team-building, pentru că deja este un concept des utilizat, dar aș vrea să fac câteva mențiuni legate de cum anume este recomandabil a se organiza unul.

Aș defini șapte pași de bază.

Pasul 1: Analiza nevoilor participaților. Cea mai simpla metodă este utilizarea unui chestionar. Partea interesantă este definirea întrebărilor corespunzătoare care să susțină cel mai bine acest proces. Răspunsurile sunt interpretate, iar pe baza lor se stabilesc obiectivele team-building-ului. Pe de altă parte două alte metode utilizate sunt: interviul structurat care să urmărească criterii clar definite sau observația în cazul grupurilor mai mici. În funcție de numărul membrilor echipei se poate folosi un singur instrument sau chiar toate cele trei menționate mai sus.

Pasul 2: Determinarea obiectivelor. Pentru măsurarea impactului team-building-ului asupra participanților obiectivele trebuie să fie cât mai SMART definite. (S=simple, M=measurable, A=achievable, R=realistic, T=timeline).

Pasul 3: Stabilirea blocurilor de pregătire. Rolul acestora este de a îngloba mai multe activități care să aibă același obiectiv de dezvoltare. Pentru a argumenta cât mai bine acest concept voi prezenta un scurt exemplu : dezvoltarea abilităților de comunicare în echipă.

Pasul 4: Definirea activităților de team-building. Pentru fiecare bloc se stabilesc activitățile cu scopul și obiectivele aferente.

Pasul 5: Stabilirea duratei fiecărei activități. Trebuie luate în considerare scopul și obiectivele acestora. Vor fi activități care vor avea mai mult timp alocat, unele mai puțin, în funcție de importanța și de impactul pe care acestea îl pot avea asupra participanților.

Pasul 6: Găsirea echipei de traineri. Este un proces complex, deoarece este necesar ca această echipă să fie pregătită și competentă.

Pasul 7: Pregătirea team-buildingului, care este în concordanță cu obiectivele definite la pasul 2. Fiecare activitate din team-building trebuie să aibă o schiță predefinită după care trainer-ul să se ghideze pe parcurs.

Pasul 8: Coordonarea activităților pe parcursul team-building-ului, pentru o cât mai bună încadrare în timp și pentru o cât mai bună transmitere a informației către participanți.

În a doua parte a articolului voi prezenta două activități pe care le puteți utiliza pentru a consolida echipele pe care le coordonați.

Activitatea 1

Timp alocat activitate

5 minute/ participant

Total:

Nume activitate

RULMENTUL

Impărțire pe echipe

4 echipe (10 membri/ echipa - maxim)

Localizare

Indoor / outdoor

Materiale

Un flipchart pe care să fie notate următoarele întrebări :

Care este cel mai nebunesc vis ?

Care este cea mai mare năzbâtie pe care ai făcut-o în copilărie ?

Care este cel mai interesant loc vizitat vreodată și de ce ?

Care este locul în care îți dorești cel mai mult să ajungi.

Sunt 4 întrebări care urmăresc o cunoaștere personală a colegului de lucru.

De menționat este faptul ca aceste întrebări pot fi modificare în funcție de aspectele care se doresc a fi aflate pe parcursul acestei activități. Recomandarea mea este o abordare cât mai personală, pentru a se stabili o legătură între aceștia.

Obiective

Cunoașterea celorlalți membri

Descriere

Aranjați în cercuri concentrice (numărul cercurilor depinde de numărul participanților), participanții vor avea ocazia să afle detalii interesante despre colegii lor, după modelul speed-dating. (5" cu fiecare alt participant).

Necesar

Fiecare participant să aibă o listă cu întrebări (coală A4)

Este recomandabil ca aceste activități de cunoaștere a celorlalți membrii din echipă să fie desfășurate în prima parte a team-building-ului. Cu cât persoanele se cunosc mai bine cu atât interacțiunea dintre ele în momentul în care lucrează este mai ușoară, iar abordarea în soluționarea conflictelor va fi mult mai personală.

De menționat este faptul că aceste activități de cunoaștere să nu depășească mai mult de 30% din timpul total alocat pentru team-building.

Activitate 2

Timp alocat activitate

echipe * 20 minute + debriefing 30 min (este recomandabil ca numărul maxim într-o echipă să fie 10).

Total:

Nume activitate

TURNURILE GENERAȚIEI

Impărțire pe echipe

Echipe

Localizare

Outdoor/indoor

Materiale

Descriere reguli pentru facilitatori. Facilitatorii sunt acele persoane care observă fiecare echipă și ia notițe care sunt folosite ulterior în partea de debriefing.

Obiective

Planificarea activităților

Comunicare organizatională

Responsabilizare - ce înseamna să construiești pe ideile celorlalți

Feedback (prin debriefing)

Gestionarea conflictelor

Descriere

Echipele (în funcție de numărul participanților vor fi împărțiți - nu însă în grupuri mai mari de 10) vor porni construcția a trei turnuri de minim 2,5 metri inălțime și care să țină în vârf o minge de tenis (orice minge ). După 20 minute, echipele își vor schimba locul și vor trebui să continue munca celor de dinainte. După alte 20 minute se va face următoarea schimbare până când toate echipele vor ajunge la turnul pe care au început să îl construiască.

Debriefing

Cum e să depinzi de munca altuia?

De ce e important să ai planuri scrise?

Cum coincide viziunea voastră cu rezultatul final?

Ce ați îmbunătăți?

Ați ales să continuați/distrugeti munca celor de dinainte?

Cum ați creat frontul de lucru pentru ceilalți?

Necesar

Sfoara, carton, PET-uri, hartie, mingi tenis (orice fel de minge) , foarfece, scotch X


Activitățile de îmbunătățire a comunicării, capacitatea de a lucra în echipă pentru atingerea unui obiectiv comun, precum și partea de câștigare a încrederii celorlalți sunt cu atât mai relevante cu cât partea de debrifing este mai detaliată și mai personalizată pe modul în care echipa implicată în joc a reacționat în îndeplinirea sarcinilor. Debriefing-ul este necesar să aibă întotdeauna niște concluzii clare și comun agreate de membrii echipei, care să vadă relevanța activității întreprinse în munca de zi cu zi.

Scopul următorului articol va fi de a continua această serie și de a prezenta și alte activități.

Succes și distracție plăcută !

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects