ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 146
Abonament PDF

Summer slump

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT

Summer slump în limba română se traduce ca "declinul de vară". Acest termen este folosit pentru a descrie o perioadă în timpul verii când activitatea într-o organizație sau industrie încetinește, fie din cauza concediilor, fie din cauza unei reduceri sezoniere a cererii. Atât ca și angajați, angajatori, sau experți în HR, trecem și petrecem și noi prin veri, și prin posibile astfel de declinuri de vară. Mulți oameni cu cariere solicitante observă o scădere a productivității sau eficienței din cauza sarcinilor de lucru combinate cu distragerile și așteptările specifice lunilor de vară. Conform unui studiu realizat de Gallup, aproximativ 66% dintre angajați se simt mai puțin implicați la muncă în timpul verii.

Multe țări europene au drepturi semnificative la concediu anual. De exemplu, Franța impune un minim de 30 de zile de concediu plătit, iar Suedia oferă un minim de 25 de zile. August este adesea luna de vârf pentru vacanțe, în special în Europa de Sud (de exemplu, Italia, Spania, Grecia), unde multe afaceri, în special cele mici, se închid complet sau funcționează la capacitate redusă. În Spania, este obișnuit ca mulți angajați să își ia concediu în timpul verii - de fapt, pentru unii este chiar obligatoriu, locurile lor de muncă închizându-se pentru o lună. Situația este similară în Franța și Italia, unde nu este neobișnuit să vezi baruri, restaurante și alte unități închise în timpul verii - în ciuda faptului că este și sezonul de vârf pentru turism. Același lucru este valabil și în Cipru, Portugalia și Grecia. În țările nordice, precum Norvegia și Danemarca - având în vedere iernile lungi, reci și întunecate, mulți aleg să profite la maximum de lunile de vară mai luminoase și mai calde și să se bucure de o vacanță de vară. "Fellesferie" în Norvegia se referă la o perioadă colectivă de concediu, cunoscută ca o vacanță comună, în care până la 50% din forța de muncă norvegiană ia o pauză de 3 săptămâni, de obicei în iulie. În Suedia, "industrisemester" sau "vacanța industrială" a început încă din 1938, când a fost introdusă prima lege statutară a țării privind concediul anual. A devenit o practică obișnuită ca majoritatea industriilor să se închidă în iulie, iar majoritatea angajaților din țară să se bucure de o pauză de vară. Această practică a scăzut constant de-a lungul anilor și nu mai este închiderea strictă care a fost odată - dar mulți angajați își concentrează încă cea mai mare parte a dreptului lor de concediu anual în lunile iulie și august.

Închiderile de vară pot fi frustrante pentru afacerile din întreaga lume care încearcă să tranzacționeze cu cele din Europa sau au investiții în aceste țări. Globalizarea pieței a dus totuși la un declin al practicii de închidere de vară, pentru a permite comerțul internațional mai fluid pe tot parcursul anului. Deși închiderile sunt încă preferate de unele afaceri și angajați, acestea nu mai sunt la fel de răspândite ca odinioară.

Dar să ne întoarcem la declinul de vară, și la semne care pot indica că experimentăm acest "summer slump". Principalii indicatori pot fi: oboseala cronică, insomniile, uitarea, concentrare deficitară, lipsa de plăcere, pasiune față de ce facem, iritabilitate crescută și într-un final, chiar lipsa productivității. Din rolurile noastre de angajator, sau reprezentanți ai angajatorilor, putem să contribuim le ușurarea efectelor, sau chiar evitarea fenomenului. Prin încurajarea pauzelor, programe de lucru flexibile, activități de echipă, oportunități de dezvoltare profesională. Până la urmă, putem și ca indivizi să contracarăm, poate nu doar aceste efecte sezoniere, dar poate măcar pe acestea, prin stabilirea obiectivelor personale și profesionale, crearea și menținerea unor obiceiuri sănătoase, stabilirea limitelor, practica îngrijirii de sine. Poate totuși nu doar vara!

Aș mai accentua și aspectul flexibilității, care este esențială pe tot parcursul anului, nu doar vara. Și posibil ca anumite practici de flexibilitate, de vacanțe și de politici de performanță să fie cele, unde ca experți de HR să putem contribui.

Câteva idei: zile libere pentru echipă sau zile de sănătate mintală pentru întreaga organizație pot fi eficiente pentru a reduce presiunea asupra angajaților de a-și lua liber individual. Sau, punerea la dispoziție a unor șabloane pentru concedii, sau chiar de out of office. Încurajarea angajaților să elimine aplicațiile de muncă de pe telefoanele lor în timpul vacanțelor. Și tocmai, pentru a nu crea un gap și mai mare prin aceste goluri, o consistență pe întreg parcursul anului, prin stabilirea clarității în echipă, zile fără întâlniri și ore de coordonare și claritate pentru echipe și indivizi cu privire la obiective și rezultate, inclusiv prin exerciții de clarificare a rolurilor.

Poate că apare prea târziu acest articol, dar poate chiar mai bine. Să nu fim buni numai de Crăciun, să nu facem bilanțuri doar la final, să nu ciocnim șampanii doar de Revelion, și să nu avem repaus doar vara!

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects