ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 143
Abonament PDF

Munca la distanță

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT

Demografia, munca la distanță și cea flexibilă sunt interconectate în mai multe moduri. Pe măsură ce tot mai multe femei și lucrători în vârstă rămân sau se reintegrează în forța de muncă, există o cerere tot mai mare de formule flexibile de lucru. Companiile oferă din ce în ce mai multe opțiuni, cum ar fi munca la distanță, rolurile part-time și orele flexibile pentru a atrage și păstra acești lucrători și, de asemenea, pot recunoaște valoarea păstrării talentelor cu experiență oferind astfel de aranjamente. De asemenea, generațiile diferite au preferințe diferite în ceea ce privește aranjamentele de lucru. Înțelegerea preferințelor generaționale este vitală pentru organizațiile care doresc să atragă și să păstreze talentele din toate grupele de vârstă.

Schimbările demografice legate de urbanizare și densitatea populației pot avea și ele un impact și asupra modelelor de navetă. Congestionarea ridicată a traficului și naveta lungă în zonele dens populate pot motiva atât angajații, cât și angajatorii să exploreze opțiunile de lucru la distanță ca mijloc de reducere a stresului legat de navetă și de îmbunătățire a productivității.

De asemenea, din cauza schimbărilor demografice, cum ar fi scăderea ratei natalității în unele regiuni, care poate duce la un deficit de forță de muncă, companiile pot recurge la munca la distanță pentru a beneficia de o rezervă mai largă de talente, apelând inclusiv la persoane din alte zone geografice ale globului. Mai mult decât atât, lucrătorii mai tineri care intră în forța de muncă, pot stimula cererea de opțiuni flexibile de lucru bazate pe tehnologie. Responsabilitățile familiale și de îngrijire pot avea, de asemenea, un impact, astfel de angajați cu responsabilități de îngrijire pot beneficia de programe flexibile sau de muncă la distanță pentru a-și echilibra mai bine viața profesională și cea personală. Unii lucrători mai în vârstă pot prefera să îmbătrânească în loc, rămânând în casele și comunitățile lor pe măsură ce îmbătrânesc. Munca la distanță poate susține această preferință, permițând angajaților mai în vârstă să continue să lucreze, evitând în același timp necesitatea unei navete lungi sau a unei relocări.

Demografia și munca la distanță și flexibilă sunt strâns legate, deoarece factorii demografici, cum ar fi vârsta, generația, structura familiei și adoptarea tehnologiei, influențează atât oferta, cât și cererea pentru aceste aranjamente de lucru. Organizațiile care recunosc și se adaptează la aceste schimbări demografice își pot adapta mai bine politicile de lucru la distanță și flexibile pentru a răspunde nevoilor și preferințelor forței lor de muncă diverse.

Rețeta echilibrului perfect încă nu a fost găsită. Unele companii încearcă să aducă înapoi angajații, alții, nu, unii la mijloc, și destul de multe companii calculează într-un model de 3 + 2. Probabil soluția este cea customizată. Și atunci, mă întorc la demografie. Customizarea necesită să ne cunoaștem demografia angajaților împreună cu preferințele și etapele de viață în care se află. Citeam un sondaj efectuat de IBM care relevă că angajații au îmbrățișat munca flexibilă și beneficiile acesteia și resping revenirea la culture limitative (anterioare). Pe de altă parte, mulți lideri tânjesc după viața de birou din 2019.

Sondajul cuprinde o analiză provenită de la 20.000 de persoane din 11 țări și analiza a trilioane de semnale de productivitate Microsoft 365, agregate cu trenduri LinkedIn și Glint People Science. Se pare că oamenii lucrează mai mult ca niciodată, în timp ce liderii - deja îngrijorați de semnalele de declin macroeconomic - se întreabă dacă angajații lor sunt productivi. Majoritatea angajaților (87%) raportează că sunt productivi la locul de muncă, iar semnalele de productivitate din Microsoft 365 continuă să crească. În același timp, 85% dintre lideri spun că trecerea la munca hibridă a făcut dificilă încrederea că angajații sunt productivi. Și, deoarece unele organizații folosesc tehnologia pentru a urmări activitatea, mai degrabă decât impactul, angajaților le lipsește contextul cu privire la modul și motivul pentru care sunt urmăriți, ceea ce poate submina încrederea și poate duce la "teatrul productivității". Acest lucru a dus la paranoia productivității: liderii se tem că productivitatea pierdută se datorează faptului că angajații nu lucrează, chiar dacă orele lucrate, numărul de întâlniri și alte valori ale activității au crescut.

Pe lângă paradoxul productivității, o altă concluzie majoră pare să fie constatarea faptului că oamenii vin la birou unul pentru celălalt; 73% dintre angajați spun că au nevoie de un motiv mai bun pentru a merge la birou decât așteptările companiei.

A treia concluzie, care mi-a plăcut deosebit de mult deoarece mi s-a părut că deține o soluție fezabilă este re-recrutarea angajaților. 2 din 3 angajați spun că ar rămâne mai mult timp în companie dacă le-ar fi mai ușor să-și schimbe locul de muncă intern. Legătura dintre învățare și retenție este clară: 76% dintre angajați spun că ar rămâne mai mult timp în compania lor dacă ar putea beneficia mai mult de sprijin pentru învățare și dezvoltare.

Vă las cu aceste câteva concluzii, și cu o altă perspectivă, a co-workingului, dar acesta, într-un alt episod.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects