Unele industrii și regiuni se confruntă cu deficit de competențe din cauza schimbărilor demografice. De exemplu, în domenii precum sănătatea și tehnologia, ar putea exista o lipsă de lucrători calificați, ceea ce duce la o competiție sporită pentru talent. Companiile sunt nevoite să investească în programe de formare și dezvoltare pentru a acoperi aceste lacune de competențe și a rămâne competitive. Acest lucru generează o recunoaștere tot mai mare a necesității învățării continue și a dezvoltării competențelor în economia actuală, rapidă și bazată pe cunoștințe. Ca rezultat, multe companii trec de la evenimente tradiționale de formare, unică, la inițiative continue de învățare și dezvoltare. Această evoluție implică adesea o alocare mai consistentă a resurselor pentru formare pe tot parcursul anului.
Nu numai în strategiile corporative, ci și la nivel guvernamental, de exemplu la nivelul UE, Consiliul a conturat în februarie 2021 următoarele cinci priorități strategice pentru perioada 2021-2030: îmbunătățirea calității, echității, incluziunii și a succesului pentru toți în educație și formare; transformarea învățării pe tot parcursul vieții și mobilitatea în realitate pentru toți; sporirea competențelor și motivației în profesia de educație; consolidarea învățământului superior european; și sprijinirea tranzițiilor verzi și digitale în și prin educație și formare.
Învățarea la locul de muncă poate fi un factor motivant pentru angajați. Cu toate acestea, principalii factori direcți ai motivației sunt mai mult legați de stilul de leadership și de management, climatul organizațional, modul de lucru și de sistemul de recompense. În prezent, în topul acestora, învățarea capătă o nouă poziționare. Învățarea la locul de muncă este mai mult decât un beneficiu, având un impact asupra multor factori motivaționali, reprezentând, de asemenea, una dintre cheile pentru multe provocări în gestionarea resurselor umane (HR), inclusiv acțiuni strategic planificate de dezvoltare și reevaluare a competențelor.
Profesioniștii în dezvoltarea și învățarea (L&D) au oportunitatea, dar și nevoia de a gestiona cererea din partea afacerii de a crea culturi de învățare permanentă, datorită unor motive mai mult decât motivaționale, cum ar fi echitatea și inovația. Analizând subiectul învățării pe baza principalelor procese de resurse umane (HR) și relevanța acestuia, oferirea de învățare pare să nu mai fie un beneficiu, ci mai degrabă o necesitate așteptată de angajați, viitori sau existenți. În întregul proces legat de resursele umane din cadrul unei companii, esențiale sunt competențele. Găsirea, dezvoltarea, adăugarea, îmbogățirea competențelor devine linia roșie a ciclului de viață al angajatului în cadrul companiei. Importanța centrală a învățării este accentuată și din perspectiva leadershipului și a managementului, deoarece este o necesitate de bază pentru construirea competențelor echipelor, astfel încât să inspire și să creeze împreună o cultură de învățare continuă.
Echilibrarea provocărilor legate de rezerva de talente, luând în considerare contextul global, rezolvarea discrepanțelor de competențe în cadrul companiei prin programe de dezvoltare și reevaluare a competențelor este uneori o necesitate, sau, cel puțin, este declanșată de nevoile reale ale afacerii. Același proces, într-un mod personalizat, poate fi aplicabil pentru a dezvolta senioritate sau chiar pentru a gestiona programe de stagiu. Stabilirea unei culturi a învățării în cadrul unei companii este esențială pentru dezvoltarea echipei și pentru oferirea instrumentelor și competențelor necesare pentru a stimula productivitatea și inovația în cadrul rolurilor lor. Companiile care își încurajează personalul să învețe competențe specifice locului de muncă - și să-și dedice timp pentru a testa și a dezvolta acele cunoștințe - observă beneficii precum creșterea veniturilor, rate mai bune de atragere și retenție a talentelor și creșterea productivității. Un sondaj global recent a arătat că 77% dintre lucrători doresc să își dezvolte competențele și sunt dornici să aibă o cultură la locul de muncă care să susțină călătoria lor de învățare.
Să fie oare L&D-ul the new black în domeniul resurselor umane? Cum arată la voi în companie învățarea?