ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 139
Abonament PDF

Răbdarea e strategică

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT


Da, răbdarea este strategică. Așa ar suna - dacă ar trebui să sintetizez într-un enunț emblematic - principiul reper după care ar trebui să ne ghidăm în anul 2024. Continuarea eforturilor din anul trecut, care mi s-au părut masive, inovatoare și solide în numeroase arii, industrii și companii este cheia acestui an, din care a trecut deja o lună.

Colegii, echipele pe care le coordonez, vecinii și amicii știu cu toții că am încercat adeseori să abordez planurile pe termen lung cu răbdare. Așa am ajuns să îmi formulez acest credo al răbdării strategice. În acest context de continuitate, apreciez că în 2024 vom avea de rafinat inițiative, de continuat programe valoroase și de renunțat la idei fără impact. Nu trebuie decât să ținem cont de ceea ce ne-a învățat 2023, adică să gândim strategic și sustenabil. Totodată, același an ne-a forțat să conștientizăm că am rămas cu multe dileme nerezolvate. Ceea ce într-o planificare de lungă durată, nu mai este o sursă de frustrare, ci de rafinare.

Unu. Nu am deslușit rețeta muncii la distanță. Trecerea la muncă la distanță și hibridă a fost transformatoare. Estimez că în acest an numeroase procese de HR vor continua să se învârtă în jurul optimizării structurilor de lucru la distanță, concentrându-se pe sprijinul pentru sănătatea mintală, coeziunea echipei și modalități inovatoare de măsurare a productivității și implicării în echipe dispersate.

Doi. Continuăm să înțelegem AI și să integrăm automatizări. Automatizarea și AI erau deja integrate în procesele de resurse umane pentru sarcini precum screeningul candidaților, integrarea și evaluarea performanței. Poate însă că în 2024 vom integra mai mult AI și în procese de a lua decizii bazate pe date și pentru a îmbunătăți experiența angajaților prin informații personalizate.

Trei. Inițiative privind diversitatea, echitatea, incluziunea și digitalizarea industriei europene sunt luate din ce în ce mai mult în considerare, materializându-se în proiecte concrete. De fapt, 2024 va fi despre incluziune, poate chiar mai mult decât despre diversitate, în sensul că aceasta a sosit oricum în companiile noastre, indiferent de dimensiune. Diversificarea strategiilor de angajare, politicile incluzive și promovarea apartenenței la diferite categorii demografice din cadrul organizațiilor vor intra într-un proces de transformare în 2024. Nu vor mai fi criterii diferențiatoare, ci dimpotrivă, business as usual.

Patru. Sănătatea mintală la locul de muncă a câștigat o atenție semnificativă. Tendințele HR pot implica implementarea unor programe cuprinzătoare de bunăstare, de-stigmatizarea discuțiilor despre sănătatea mintală și furnizarea de resurse pentru un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată. Nu înseamnă neapărat bugete mult mai mari. Înseamnă educație, informare, awareness și o cultură a empatiei față de colegi și echipe, indiferent de ierarhie.

Cinci. Nu am scăpat! Dimpotrivă. Speaking business means speaking agile. Ceea ce pentru noi, oamenii de HR, va însemna învățare continuă. În funcție de aceasta se vor orienta targetul și preocupările noastre. S-ar putea ca în acest an să ne concentrăm și mai mult pe promovarea unei culturi a învățării continue, a perfecționării/recalificării angajaților pentru a ține pasul cu progresele tehnologice și schimbările din industrie. Nu de alta, dar învățarea de noi abilități în cadrul companiilor s-ar putea să fie noua recrutare. Zic altfel: în loc de job hopping între companii, recomand un masiv job hopping intern!

Cu acest top 5, având în minte că răbdarea este strategică, cei doi cenți de la mine se duc către companiile care vor reuși să creeze un cadru fezabil de "job hopping intern". Acestea cred că vor fi cele care ne vor ridica ștacheta în 2024! Răbdare, ele vin!

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects