ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 136
Abonament PDF

Numitorul comun este schimbarea

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT


Fuziunile, achizițiile și divizările pot lua diferite forme, dar numitorul comun este schimbarea. Cu cât schimbarea este mai de anvergură, cu atât mai multe schimbări sunt probabile și cu atât mai mare va fi rezistența din partea participanților. Angajații din companiile care trec prin astfel de tranzacții majore sunt expuși să întâlnească colegi, țări, echipe și noi culturi organizaționale. Fuziunile și achizițiile (M&A), demergerurile (divizările) și spin-offurile (scindările) sunt în creștere în mediul economic actual.

Divizarea este strategia de afaceri prin care o companie transferă una sau mai multe dintre întreprinderile sale comerciale către o altă companie. Cu alte cuvinte, vorbim de divizare atunci când o companie își împarte activitățile comerciale existente în mai multe componente, cu intenția de a forma o nouă companie care să funcționeze pe cont propriu sau să vândă sau să dizolve unitatea astfel separată.

Spin-offurile sunt rezultatul unei strategii de cesionare în care divizia sau întreprinderea companiei este separată ca o companie independentă. Odată ce întreprinderile sunt desprinse, atât societatea-mamă, cât și societatea rezultată acționează ca entități corporative separate. În general, strategia de divizare este adoptată atunci când compania dorește să elimine activele non-esențiale sau consideră că potențialul unității de afaceri poate fi bine explorat atunci când operează sub structura de management independentă și, eventual, atrage mai multe investiții externe. Se mai poate întâmpla să aibă loc o divizare și în cazul în care guvernul intervine pentru a limita practicile de monopol.

Spin-offurile sunt unice prin faptul că aceiași acționari dețin, de obicei, atât vechea, cât și noua companie imediat după divizare. Acționarii societății-mamă primesc acțiuni în societatea desprinsă pentru a-și compensa capitalul pierdut în vechea firmă. După divizare, acțiunile ambelor companii pot fi tranzacționate liber.

Divizările constituie o strategie valoroasă pentru companiile care doresc să se reorienteze înspre cele mai profitabile unități, să reducă riscul și să creeze o valoare mai mare pentru acționari. Divizările oferă, de asemenea, companiilor posibilitatea de a avea specialiști care să gestioneze anumite unități de afaceri sau mărci, mai degrabă decât generaliști. Este, totodată, o strategie bună pentru separarea unităților de afaceri care au performanțe slabe și pentru a crea o piedică asupra performanței generale a companiei.

Tranzacțiile de acest tip rezultă companii noi, adeseori numite "Newco", care trebuie să stabilească o cultură organizațională cu o viziune comună și un set de obiective pe care angajații le consideră convingătoare. În caz contrar, este firesc ca oamenii să se concentreze asupra a ceea ce au pierdut, adică foști colegi, lideri sau caracteristici corporative. Uneori angajații spin-offului pot simți aproape că fost alungați de pe "nava-mamă" și fac parte acum dintr-o organizație mai mică, mai puțin prestigioasă și, eventual, mai puțin stabilă. Există și riscul de pierdere a angajaților cheie care interpretează schimbările ca un indiciu de a alege alte companii, pentru că se pot simți nesiguri cu privire la propriul rol personal în noua configurație sau la tonul perceput al noii organizații și al conducerii sale. Pentru a-și schimba loialitatea față de noua organizație, trebuie să aibă o perspectivă proaspătă și convingătoare asupra a ceea ce este acum posibil datorită tranzacției și a modului în care pot contribui personal.

Cu toate acestea, în contextul zilelor noastre, unde schimbările sunt rapide, spin-offurile corporative au devenit o strategie populară pentru companiile care doresc să deblocheze valoarea, să eficientizeze operațiunile și să sporească randamentele acționarilor. Un spin-off oferă investitorilor șansa de a contribui la o nouă companie în stadiile incipiente și de a crește valoarea investiției lor. Permite pieței să recunoască valoarea noii companii și să o recompenseze cu capital care poate finanța afacerea.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects