ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 123
Abonament PDF

Agile HR: Deliver Value in a Changing World of Work (2) - de Natal Dank, Riina Hellström

Nóra Dobre
Senior HR Manager @ Temenos



MANAGEMENT

HR ar trebui să fie facilitatorul succesului, nu cel ce dictează cele mai bune practici. Kate Rand, Group Employee Experience & Inclusion Director

Transformarea funcției de HR

Când vine vorba de transformarea funcției de HR, este important să găsim un model de lucru care să se potrivească cel mai bine contextului nostru și să reflecte dimensiunea echipei noastre, compoziția, valorile organizaționale și tipurile de angajați. Este esențial să privim acest lucru ca pe o călătorie evolutivă, mai degrabă decât ca pe o implementare structurală, și să îmbrățișăm fiecare etapă din ciclul de dezvoltare a echipei ca pe o oportunitate de a experimenta și de a învăța. Cu siguranță nu este vorba despre a-l face bine prima dată, deoarece chiar și echipele Agile HR care se află la câțiva ani de transformare încă testează noi metode de colaborare și îmbunătățire a performanței.

Evoluția Agile a modelului de operare HR este cu adevărat interesantă pentru profesia noastră. Acesta reflectă nivelul de sofisticare al modulului în care colaborăm și interacționăm cu afacerea, dat fiind că acum co-realizăm schimbări organizaționale cu oamenii noștri și nu implementăm doar procese și produse.

Un alt element esențial al modului în care lucrează echipele Agile HR este însușirea unei noi cadențe sau ritmicități. Până acum, HR-ul a lucrat în primul rând cu un ciclu anual, uneori diversificat cu check-inuri semestriale sau trimestriale. Multe dintre procesele noastre, cum ar fi performanța, recompensa și dezvoltarea carierei urmează, de asemenea, acest interval de timp anual și sunt din ce în ce mai în afara contactului cu ciclurile de afaceri mai scurte necesare pentru agilitatea organizațională. Așa cum se arată în capitolul 5, bucla de feedback Agile îmbrățișează un interval de timp mult mai scurt și solicită echipelor de HR să se cazeze și să re-planifice cel puțin lunar.

Prioritizarea și planificarea în Agile HR

Agile cere ca liderii și echipele de HR să prioritizeze și să planifice în mod consecvent. De asemenea, o mare schimbare pentru echipele de HR atunci când îmbrățișează Agile este respectarea transparenței. Până acum, s-a presupus că o mulțime de activități de HR sunt secrete sau clasificate, iar în unele organizații HR-ul chiar a stat în spatele ușilor de securitate cu acces controlat. Deși nu pledăm pentru dezvăluirea detaliilor despre o plângere la locul de muncă sau despre o reclamație a angajaților, majoritatea celorlalte activități de resurse umane sunt împărtășite în mod deschis. Motivele constau în faptul că lansările de produse HR includ de regulă o cantitate mare de informații iar schimbările comportamentale dorite necesită, în mod natural, o perioadă de timp pentru a fi realizate. De exemplu, HR-ul nu poate lansa o actualizare a procesului de management al performanței în fiecare lună, deoarece este nevoie de timp pentru ca oamenii să se adapteze la noul mod de a comunica și de a oferi feedback. De asemenea, este important să aliniați lansările de HR cu ciclul de afaceri și să nu copleșiți echipele de afaceri în perioadele cu volum mare de muncă. De exemplu, în perioadele în care se așteaptă un volum mare de vânzări ale clienților finali sau când anumite echipe lucrează pentru a stabili termene limită, cum ar fi finanțarea la sfârșitul anului fiscal. Această abordare mai coordonată a planificării lansării este destul de diferită de modul în care HR-ul a funcționat anterior, dar este o modalitate excelentă de a asigura alinierea la modelele și nevoile de lucru ale organizației mai mari.

Scrum și Kanban în Agile HR

Cheia atât pentru Scrum, cât și pentru Kanban este să lucrăm cross-functional și să colaborăm cu clienții noștri interni.

Agile ajută HR-ul să plaseze clientul intern, angajații noștri, în centrul a tot ceea ce facem. Rezultatul este un ciclu de lucru care conduce la performanțe ridicate și îmbogățește experiența angajaților. Scopul este de a ajuta HR-ul să depășească lista de dorințe strategice nesfârșite care afectează profesia noastră și să înceapă să demonstreze impactul nostru printr-un limbaj care combină cu succes elementele atât ale oamenilor, cât și ale afacerilor.

Singura modalitate de a ști cu adevărat cum să utilizați Scrum sau Kanban este să-i dați drumul! Ambele cadre ajută la aducerea la viață a valorilor și practicilor Agile și pot îmbunătăți considerabil modul în care echipele de HR își prioritizează și își gestionează munca. În timp ce Scrum este cel mai potrivit pentru inovație și dezvoltarea de noi produse și servicii, Kanban ajută atunci când munca este mai continuă, cum ar fi livrarea și întreținerea continuă a unui serviciu de HR. Uneori, doar vizualizarea muncii și măsurarea duratei de lucru necesare pentru a face bucăți de lucru pot îmbunătăți foarte mult eficiența și fluxul de lucru în cadrul echipelor de HR.

De multe ori este greu să știi de unde să începi atunci când construiești strategia oamenilor. Așteptarea ca strategia de afaceri mai largă să fie prima finalizată tinde să conducă la un plan de HR reactiv. În plus, este vital ca angajatul să fie luat în considerare de la început atunci când formulează misiunea și obiectivele organizaționale. De asemenea, HR-ul nu poate doar să întrebe afacerea ce își dorește fără să ofere mai întâi o îndrumare, pentru că altfel strategia oamenilor poate ajunge prea simplistă și lipsită de unele nuanțe pe care le oferă experiența HR-ului în dezvoltarea organizațională. Desigur, nici HR-ul nu ar trebui să spună businessului care este strategia și să împingă planul spre ei fără nicio consultare, într-un mod adevărat de cascadă!

Ce oferă un HR Agil

Agile HR analizează cum să ofere un serviciu coordonat și interconectat bazat pe călătoria angajatului.

Provocări cu care se confruntă atunci când construiți echipe agile de HR Business-as-usual (BAU) versus munca strategică. Nu este neobișnuit ca echipele agile de HR să devină frustrate din cauza impactului negativ al BAU asupra capacității lor de a se concentra pe munca strategică. Pentru a depăși acest obstacol, încurajăm echipele să utilizeze o placă Kanban și să vizualizeze atât BAU, cât și munca strategică împreună pentru a gestiona mai bine capacitatea și a urmări unde este petrecut timpul. Unele echipe încep cu utilizarea Agile doar pentru munca lor strategică și permit BAU să continue ca de obicei, dar acest lucru poate crea probleme de capacitate în timp, mai ales dacă nu este vizualizat pe aceeași placă. Majoritatea echipelor de HR încep prin a aplica Agile la un proiect și adesea creează echipe temporare de HR Agile care pot include și persoane din afacere.

De exemplu, s-ar putea forma o echipă temporară de oameni pentru a realiza un sprint de design pentru subiecte precum diversitatea și incluziunea sau dezvoltarea carierei. Munca BAU care rămâne în boardul Kanban este apoi completată de alții din HR care nu fac parte din acea echipă de oameni sau oamenii își împart capacitatea între cele două zone și lucrează un procent din timpul lor într-o echipă de oameni temporari și un procent din timpul lor pe BAU.

Echipe dedicate de People experience

Echipele se concentrează pe experiența holistică a oamenilor și, în general, acoperă toate subiectele de HR, cum ar fi recompensa, talentul, recunoașterea, învățarea și dezvoltarea în aceleași restanțe. Uneori, aceștia pot lucra alături de o echipă separată de operațiuni HR care acoperă administrarea și întreținerea sistemelor (deși, în mod ideal, echipa operațională HR utilizează, de asemenea, metode Agile pentru a gestiona fluxul de lucru și a oferi valoare). Dacă este posibil, membrii echipei permanenți se rotesc în mod regulat între diferite echipe pentru a dezvolta noi abilități și experiențe.

People experience abordat ca un produs

Experiența oamenilor ca model de produs se bazează pe patru componente principale și reflectă structurile observate în mod obișnuit în afacerea mai largă atunci când o organizație îmbrățișează Agile.

Nu există niciun motiv pentru care o funcție sau o echipă de HR trebuie să existe permanent, mai ales în cadrul organizațiilor care s-au dezvoltat într-un mod Agile încă de la începuturile lor, cum ar fi start-upurile tehnologice și sociocrațiile.

Construirea organizațiilor de învățare care se pot îmbunătăți continuu prin bucle de feedback și dialog a fost mult timp un obiectiv al liderilor de resurse umane. Agile ajută la atingerea acestui obiectiv prin corelarea directă a procesului de revizuire și îmbunătățire cu ciclul de afaceri și cu modul în care oferim valoare clientului final. Activitățile Agile de inspecție și adaptare sunt mecanisme puternice pe care HR-ul le poate utiliza în întreaga organizație pentru a ajuta la accelerarea performanței ridicate.

Învățarea modului de îmbunătățire implică, de asemenea, capacitatea de a discuta deschis despre eșec și de a asculta sugestiile altora. Așa cum am discutat anterior, acest lucru înseamnă că HR-ul trebuie să funcționeze dintr-un loc de încredere și siguranță cu oamenii din organizație. Facilitarea acestei discuții și ajutarea liderilor și a echipelor, ca să nu mai vorbim de noi înșine, vizualizarea experimentelor eșuate sau a țintelor ratate ca o experiență de învățare neprețuită devin activități de coaching de bază pentru HR.

Organizațiile Agile sunt prin natura lor întreprinderi sociale în creștere, unde bunăstarea atât a oamenilor lor, cât și a comunității este piatra de temelie a succesului lor. Aici, nu este vorba doar despre a avea grijă de oamenii tăi într-un mod patern, ci despre înțelegerea faptului că o persoană își aduce întreaga viață la locul de muncă și că ocuparea forței de muncă este mult mai mult de 9- la-5. Aceste tendințe încep, de asemenea, să remodeleze infrastructura acestor organizații, care reflectă din ce în ce mai mult un ecosistem de părți interconectate, în care oamenii caută conexiuni și informații bazate pe necesitatea de a oferi valoare clientului final, mai degrabă decât roluri prestabilite sau mandate ierarhice.

Auto-managementul nu înseamnă automat să lucrezi fără nicio ierarhie. Ființele umane privesc adesea spre lideri pentru a ajuta la luarea deciziilor și pentru a ajuta la formularea viziunii și a scopului. Cu toate acestea, în organizațiile Agile prin natură, tind să existe forme alternative de ierarhie față de cea a autorității prin poziție.

Lista de verificare Agile for HR pentru a începe:

În rândurile de mai sus, s-a încercat o expunere esențializată a conținutului extrem de dens oferit de cei doi autori. Pentru cei care vor să se inițieze sau să pătrundă în complexitatea și frumusețea principiilor Agile, cartea Agile HR: Deliver Value in a Changing World of Work de Natal Dank, Riina Hellström este, fără doar și poate, un ghid mai mult decât necesar.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects