ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 97
Abonament PDF

Cele 7 obiceiuri ale oamenilor eficienți – Aplicație practică

Iulia Sălăgean
Software Engineer @ Flow Traders



PROGRAMARE


Articolul de față se referă la cartea "The 7 habits of highly effective people" aparținând autorului Stephan R. Covey. Cartea, scrisă în anul 1989, reeditată ulterior, a fost best seller, care apare deseori pe lista "must read" a trainerilor și persoanelor interesate de dezvoltarea personală și/sau de afaceri. Recomandările prezentate în aceasta carte pot fi aplicate de oricine, la orice nivel și în orice domeniu, căci sunt perfect valabile și la copii și la adulți, și la artiști și la ingineri, fie ei la început de drum sau deja cu experiență

Scopul articolului de față este, ca prin valorificarea conținutului acestei cărți, să încurajeze dezvoltarea continuă a fiecărei persoane care citește acest text, în principal a programatorilor sau a celor aflate la început de drum, care pot căpăta un avantaj prin simpla adoptare a unei atitudini potrivite în raport cu dezvoltarea profesională.

Sursa foto: www.leaderinme.org

Conduită, deprindere, obișnuință

Autorul prezintă șapte obiceiuri/deprinderi/obișnuințe/paradigme sau atitudini, care, dacă sunt adoptate și aplicate, pot îmbunătăți rezultatele profesionale și personale.

În rândurile de mai jos, vom expune și analiza aceste șapte tipuri de conduite, insistând și asupra modalităților în care acestea pot fi aplicate.

,,Be proactive"

Sursa foto: www.bulacanliving.com

A fi proactiv se referă la asumarea responsabilității pentru ceea ce ne privește, mai precis, conștientizarea faptului că este în abilitatea noastră să alegem cum ne ajustăm și adaptăm reacțiile la ceea ce se întâmplă în jurul nostru și ne afectează. Să facem ceea ce ține de noi în aspectele vieții pe care le putem controla și să abandonăm grija lucrurilor pe care nu le putem influența.

Oamenii proactivi își consumă timpul și energia pe lucruri pe care le pot influența, în loc să se îngrijoreze și să reacționeze în fața situațiilor asupra cărora nu au control.

Exemple de acțiuni prin care noi, ca programatori, putem fi proactivi:

,,Begin with the end in mind"

Sursa foto: www.bighelpproject.com

Această deprindere se referă la faptul că, înainte de a începe orice activitate, trebuie să avem o imagine clară asupra aceea ce dorim să obținem. să știm exact ce dorim să obținem.

Dacă dorim să fim eficienți e important să avem imaginea mentală a ceea ce definim a fi un succes sau un obiectiv atins.

Acest obicei are mai multe nivele pe care poate fi aplicat:

Put first things first

A stabili o ierarhie în ceea ce privește prioritatea de acordat diverselor obligații pe care le ai de îndeplinit este o obișnuință foarte benefică în managementul personal. Ideea din spatele acesteia este să alocăm timpul în funcție de importanța și urgența diverselor taskuri ce le avem de făcut.

Autorul ne cere să împărțim toate taskurile pe care le facem sau am dori să le facem într-o matrice ca aceea din imaginea de mai jos:

Având această clasificare va fi mai ușor de ales ce să facem și la ce să renunțăm, în cazul în care nu încap în programul nostru zilnic. Sfatul e să ne petrecem cât mai mult timp în Cadranul 2, să delegăm, dacă se poate ceea ce e în Cadranul 3 și să nu facem taskurile din Cadranul 4.

Ce am putea face noi pentru a practica acest obicei?

Think win-win

Sursa foto: www.dbhutah.org

Dacă primele trei obiceiuri se refereau la propria noastră persoană, următoarele trei se referă la relațiile noastre cu cei din jur, cu colegii, cu șefii, cu prietenii sau cu cunoscuții.

Al patrulea obicei, pe care Stephan R. Covey îl recomandă să ni-l formăm, se referă la faptul că ar trebui să ne gândim și să acționăm în așa fel încât ambele părți (noi și celălalt) să aibă de câștigat de pe urma relației și a interacțiunii noastre.

Ideea este să avem o mentalitate a abundenței, aceea că există posibilitatea să câștigăm și noi și partenerii noștri și că nu suntem în competiție cu aceștia.

Ce am putea face în practică? Iată câteva exemple:

Seek first to understand, than to be understood

Sursa foto: ro.stockfresh.com

Această recomandare ne îndeamnă să practicăm ascultarea activă, să ascultăm cu scopul de a înțelege, nu acela de a răspunde. Care este diferența dintre cele două moduri de a ne raporta la interlocutor? Primul mod presupune că intenția noastră este să înțelegem exact ce vrea celălalt să ne transmită, care este viziunea lui asupra temei discutate, dincolo de filtrele pe care le punem noi. Cel de-al doilea tip de a asculta presupune că suntem dispuși să acordăm atenție celuilalt suficient cât să ne putem forma un răspuns, fără să ne intereseze exact ce vrea să ne spună cel cu care dialogăm.

Comunicarea empatică sau ascultarea activă, folosite eficient, ne ajută să îl înțelegem mai bine pe celălalt și pe termen lung ne ajută să evităm situații cauzate de neînțelegeri.

În practică ce putem face?

Synergize

Sursa foto: www.leadimpact.ro

Acest îndemn se referă la munca în echipă, la colaborarea cu ceilalți în vederea producerii unor rezultate mai bune decât am putea produce de unii singuri, în principal prin valorizarea diferențelor dintre noi.

Aceste diferențe sunt cauzate nu doar de personalități diferite ci și de istorii variate, de evenimentele prin care am trecut de-a lungul vieții, de oamenii cu care am intrat în contact, de filtrele prin care noi vedem viața.

Alte persoane decât noi vor vedea aceeași problemă din alte perspective, completând-o cu noi nuanțe, vor adresa întrebări care vizează aspecte neidentificate până atunci ca riscante sau vor înțelege diferit sarcinile sau vor avea viziuni diferite cu privire la rezolvare. Prin colaborare, cresc foarte mult șansele de a ajunge la rezultate la care nu s-ar fi putut ajunge individual.

In practică:

Sharpen the saw

Sursa foto: www.replicahd.ro

Acest obicei este acela al înnoirii personale, al dezvoltării personale continue. Recomandarea e să petrecem timp și dezvoltându-ne pe noi (învățând lucruri noi), nu doar muncind, adică aplicând ceea ce știm.

Este un obicei situat deasupra celorlalte, având valoarea unui principiu după care să ne ghidăm viața. Este o activitate care, deși nu este foarte urgentă (Cadranul 2), trebuie să fim proactivi și să o punem în calendarul nostru.

Să ne luăm timp să ne dezvoltăm, nu doar pe plan profesional, căci, pe termen lung, avem nevoie să fim sănătoși și fizic și psihic. Astfel că e important să alocăm timp dezvoltării fizice, mentale/intelectuale, emoționale și spirituale.

Practic putem face câte ceva pe fiecare din cele 4 planuri:

Concluzii

Că să devenim mai eficienți e nevoie să învățăm lucruri noi și să îmbunătățim ceea ce facem deja. Dar, după cum am remarcat în rândurile de mai sus, nu e suficient să lucrăm doar la aptitudinile tehnice ci și la cele sociale, precum și la atitudinea pe care o avem față de munca noastră.

Vă invit să citiți cartea, care ascunde și alte informații, exemple și metode bune de urmat pentru a crește atât profesional, cât și personal.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects