ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 68
Abonament PDF

Pregătiți birourile pentru noua generație – the Zs are here!

Mădălina Nastasa
Sales Development Representative @ Azimut Happy Employees



DIVERSE

În 2018 ne pregătim pentru o nouă surpriză pe piața muncii: chiar când începusem să ne obișnuim cu generația milenară (generația Y), iată că a venit timpul să ne pregătim pentru colegii lor mai tineri ce urmează să ne frecventeze birourile începând cu acest an. Generația Z (1995 - 2010) constituie noua provocare managerială pentru acest an. Pentru a nu ne lăsa complet luați prin surprindere de noii noștri angajați/colegi, ne dorim ca în acest articol să- i descifrăm particularitățile.

Ca să începem această aventură generațională cu vești bune, să ne uităm la aspectele pe care nou veniții le împărtășesc cu milenarii. În acest fel, putem determina ce anume din cultura noastră organizațională și leadershipul de până acum, putem păstra:

  1. Precum frații lor mai mari, cei din generația Z își doresc să socializeze la locul de muncă și să aibă motive să își părăsească ecranele pentru interacțiune socială de calitate, face-to-face. În consecință, se așteaptă ca managerii și supervizorii lor direcți să adere la acest principiu și să existe un flux de comunicare constant între ei. În plus, pentru dezvoltarea acestor angajați nici nu intră în discuție evaluările (bi)anule - au nevoie de feedback și apreciere constantă, la subiect și cât de des se poate, într-un context semi-formal și preferabil față în față.
  2. O altă asemănare este dorința de a se simți implicați, parte din proces și din rezultat, nu doar o rotiță pe care o putem înlocui oricând. Mentalitatea clasică de la locul de muncă (de la 9 la 5) nu se aplică acestor generații - ei doresc să fie în mijlocul acțiunii, să înțeleagă imaginea de ansamblu a proiectului/firmei (oricât de mic ar fi rolul lor), să aibă dreptul la o voce și la opinii proprii despre munca pe care o fac și cum poate fi îmbunătățită. Acele companii care se vor încăpățâna să se axeze pe o structură ierarhică fixă, bazată pe vârstă și ani de experiență, sunt cele care vor avea mult de pierdut - angajați, avantaj competitiv, productivitate. De ce? Fiindcă dorința ultimelor generații se îndreaptă către structuri cât mai orizontale, plate și inclusive.
  3. Mai mult decât milenarii, cei din generația Z sunt nativi digitali: au crescut înconjurați de laptopuri, smartphone-uri, tablete și acces neîntrerupt la internet, social media și tehnologie de ultimă oră. Așadar, ne putem baza pe ei în locurile de muncă unde aceste competențe (ce le vin natural) pot fi puse la treabă. Sunt adepții multi-taskingului, așadar vor putea cu ușurință opera mai multe tehnologii sau gadgeturi concomitent.
  4. În final, vă las cu un alt aspect comun care probabil nu va surprinde pe...nimeni! Reprezentanții generația Z așteaptă de la compania angajatoare să fie serviți cu diverse beneficii, activități, oportunități conform nevoilor și dorințelor lor (ce bine că milenarii au pavat deja acest drum!).

Acum că ne-am încălzit cu veștile mai blânde, propun să facem lucrurile cu adevărat interesante! Iată deci acele aspecte care fac din generația Z un nou fenomen generațional pe care recomandăm cu căldură să nu îl tratați cu prea multă lejeritate:

  1. Noua generație se anunță a fi mult mai antreprenorială decât suntem noi obișnuiți. Dorința lor de independență precum și spiritul lor competitiv fac ca antreprenoriatul să fie mai atrăgător ca niciodată. În acest caz, ce putem face cu angajații noștri este să le oferim șansa de a avea proiecte individuale în cadrul companiei sau adiacente acesteia, pentru a le satisface această nevoie într-un scenariu de câștig pentru ambele părți (angajator-angajat).
  2. În plus, față de colegii lor milenari care se regăsesc mai mult în munca de echipă, incluziune și simțul de comunitate, cei din generația Z își doresc targeturi individuale și evaluări/recompense bazate strict pe performanța lor, nu a echipei. Se declară dispuși să muncească din greu, să învețe pentru locul de muncă și desigur, să culeagă cât se poate de rapid roadele acestei investiții ( De exemplu: promovare rapidă, un parcurs al carierei clar, beneficii pentru munca lor).
  3. În ce privește beneficiile, aici ne așteaptă o surpriză greu de clasat. Angajații din generația Z nu sunt atât de mult atrași de beneficiile simpatice cu care ne mulțumim noi, milenarii, la locul de muncă ( masă de ping-pong, gaming room, cheese cake și masaj la birou). Această generație este mai înclinată să prefere beneficii cu bătaie pe termen lung care să le asigure siguranță în afara locului de muncă ( asigurări de sănătate, viață, pensii private, cursuri ș.a.m.d.).
  4. Ce îi motivează pe noii noștri colegi? Siguranța și stabilitatea. Fiind copii între anii 2007-2009, acești tineri au fost martorii unei crize financiare ce le-au afectat puternic părinții și familiile. Banii și siguranța jobului se prevăd a fi motivatorii de top ai noii generații care se anunță a fi mult mai pragmatici și mai puțin idealiști decât milenarii. Desigur, și aceștia doresc să simtă că aduc plus valoare și că își urmează cariera de vis, dar mai înainte de toate, vor să supraviețuiască și să prospere.

Timpul și studiile de piață rămân să ne spună rețeta perfectă pentru a ne trata noii angajați, dar e bine să ne pregătim din timp și să fim agili în felul în care ne adaptăm generațiilor. Dacă mi se permite un sfat simplu și salvator de bani și nervi: generația X,Y,Z, baby boomers...cu toții sunt oameni și apreciază o comunicare onestă și deschisă despre cum își închipuie viitorul lor în firma angajatoare. Instrumentele de diagnoză - chestionare, interviuri face-to-face, instrumente de real-time feedback, one-on-one cu superiorul direct, toate aceste lucruri adaptate pentru fiecare echipă ne salvează indubitabil timpul și investițiile, spre satisfacția angajaților.

Așadar, cu mințile deschise și curiozitate vă propun să ne întâmpinăm noii colegi.

Va fi bine!

Surse folosite:

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects