ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 61
Abonament PDF

Work-life balance nu există (II)

Adrian Vîntu
Coach în Leadership și Inteligență Emoțională @ self employed



DIVERSE


În urma feedbackului pozitiv din partea publicului la articolul precedent, am fost rugat să scriu continuarea articolului

Inteligența la lucru

A fi inteligent la lucru înseamnă a învăța și practica integrării vieții personale și familiale în cele nouă ore de la serviciu. Îți dau câteva exemple pentru claritate.

Organizarea

Un exemplu inspirat din viața curentă. Am ținut recent un workshop despre organizarea Agile/Scrum a unui proiect. Ce înseamnă de fapt aceste paradigme? O grămadă de psihologie. De la cunoștințele de comunicare cu clientul, la împărțirea unui proiect în activități mici, prelucrabile și măsurabile, la retrospectiva și analiza progresului.

Ca experiment, poți "fura" părți din Agile/Scrum și implementa acasă. În fiecare weekend, ai o reuniune cu familia, partenerul și discutați 30 de minute despre un singur lucru pe care veți lucra toată săptămâna. Partenerul/copiii se simt implicați, simt că părerea lor contează. În acest proces persoanele își acordă ajutor mutual, se implică rațional și emoțional. Cât de mult crezi că strânge legăturile relației? Ți-ar fi plăcut să ai părinți care să își ia timp, să te învețe organizarea, să te ajute și să îți dea putere? Sau un partener, cu care nu doar să stai la film și popcorn, ci care chiar să fie acolo pentru tine, să te sprijine?

Stresul

Un alt exemplu. Dorești să nu aduci stresul de la lucru acasă și tocmai ai fost la un training de Mindfulness. Poți face singur un experiment sau poți implica toată echipa, să faceți 30 de minute de meditație pe zi la job. Beneficiile meditației sunt fantastice, iar de pe urma lor câștigă atât compania cât și familia/partenerul. O persoană care meditează are un nivel de stres minim, se înțelege mult mai bine cu colegii, acționează calm sub presiune, ia decizii sub claritatea rațională și emoțională. Meditația a ajuns de 40 de ani în străinătate, și acum răsare și la noi, încet- încet. Când vorbesc despre meditație, îmi place să îi scot în evidență pe oamenii care trăiesc un stres zilnic mult mai puternic decât noi, și care au găsit sfântul Graal - vezi clip CNN.

Relațiile

Un exemplu mult mai complex este relația cu familia. Ne așteptăm ca după cele nouă ore de stres, bârfe, mecanisme de defensivă activate puternic, să devenim, la apăsarea unui buton magic, părinți buni, parteneri buni.

Prin ce proces miraculos cred oamenii că se întâmplă această transformare?! Poți totuși să lupți împotriva acestei situații. Un experiment ar fi să faci un trening pe comunicare și să îl aplici pe echipă, ca și cum ar fi familia ta. Să te observi cum te comporți, ce simți, care sunt elementele activatoare negative, când intri în stres. Să înveți și să practici gestionarea emoțiilor și gândurilor pe echipă.

Ce faci de fapt la serviciu este un mare antrenament pentru viața de acasă!

Alte exemple

Exemplele sunt infinite și țin strict de inteligența ta emoțională și rațională. Cu cât practici mai mult, cu atât capeți mai multă încredere și mai multă velocitate. Oameni geniali au schimbat procese fundamentale în companiile lor, pornind de la acest sistem de experimentare.

Un experiment interesant și de succes au realizat cei de la WebDigital (disclaimer: nu am nici o legătură cu acea companie). Observi în citatul lui Ionuț Munteanu cuvântul magic? "Totul a început ca un proiect-pilot - un experiment".

Viața bogată

Aceste experimente ce integrează diferitele domenii ale vieții, pentru a aduce bunăstare și mult timp liber sunt doar o parte din ceea ce descriam în articolul precedent. E nevoie de trening psihologic dacă vrei să ai o viață bogată.

Facilitatori

Cine și ce te ajută în acest proces?

Managerii și HR-iștii

Da, mult blamații manageri și HR-iști pot aduce aceste tipuri de cursuri în compania ta. Dar există o mare problemă. Vorbim aici despre un subiect complex, nou predat în străinătate, față de care deschiderea este încă minimă în cazul majorității.

De aici, vine diferențierea. O companie care vrea să atragă talent, care vrea să te atragă pe tine, trebuie să acționeze repede și să învețe noile trenduri și să fie mult mai atentă la nevoile tale personale.

Team-buildingul la munte, pizza gratuită nu mai au valoarea de stimulent ca pe vremuri. Oamenii inteligenți peste 30 de ani vor altceva. Oamenii cu experiență, cu skilluri, oamenii de înalt nivel de care compania are nevoie nu mai sunt ușor de atras.

Tipuri de psihologie

O tânără cu titlu de manager mă întreba tristă: "cate tipuri de psihologie trebuie să învăț ca să am o echipă și relații personale de succes"? Vestea bună este că aceeași psihologie pe care o practici la job este la fel cu cea pe care o practici acasă.

Aceleași lucruri pe care le înveți în psihologia de business, le poți aplica acasă, și invers. De exemplu, învățarea marketingul este o metodă genială de a înțelege mintea umană, iar aplicabilitatea în viața personală este ușurință de a-ți găsi prieteni noi sau chiar partenerul dorit.

Din nou, vorbim aici despre integrare. A face o acțiune într-un domeniu, care are efecte secundare în celelalte domenii ale vieții.

Măsurabilitatea

Un lucru fascinant la acest tip de training și schimbare de perspectivă asupra vieții este… măsurabilitatea efectelor. Vorbim aici despre posibilitatea fizică de a măsura consecințele pozitive asupra domeniilor vieții: business, comunitate, familie, viață personală. Vezi exemplul celor de la WebDigital: angajați fericiți, productivitate sporită.

Pe scurt

Există viață bogată, există relații excelente, există timp liber. Companiile care se concentrează să ofere aceste lucruri sunt cele care atrag oameni valoroși, care se dezvoltă în continuare, care cresc rentabilitatea companiei și care rămân loiali.

Îți doresc să lucrezi într-un mediu de acest tip, în care tu și viața ta contează!

În aceeaşi ediţie ... (61)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects