ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 59
Abonament PDF

OKR, alternativa la roadmaps

Oana Călugar
OKRs coach & consultant @Mindfruits



MANAGEMENT

În multe companii de tip bootstrap, procesul de dezvoltare a produsului începe cu idei pentru noi funcționalități pornind de la management, clienți, marketing, vânzări și alte echipe. Aceste funcționalități sau features sunt apoi prioritizate pe baza rentabilității așteptate și a costurilor de dezvoltare, integrate într-un roadmap și trimise echipei de dezvoltare. La fel se întâmplă și la voi?

Ce nu merge la roadmaps?

Problema roadmaps este că acestea confundă un feature cu rezultatul pe care echipa speră că acest feature îl va realiza. De exemplu, o companie ar putea dezvolta un dashboard cu scopul de a crește timpul petrecut de utilizatori în aplicația lor. Din momentul în care a fost decis că această funcționalitate ar trebui dezvoltată, pur și simplu se presupune că tabloul de bord va determina, de fapt, creșterea timpului petrecut în aplicație.

Compania își evaluează echipa pe baza faptului că funcționalitatea dashboard este construită cu succes, dar aceasta de fapt nu contează. Ceea contează pentru companie este ca utilizatorii să petreacă cât mai mult timp în aplicație, iar un nou dashboard poate sau nu poate avea acest rezultat. Obiectivele și Rezultatele Cheie (Objectives and Key Results - OKR) ajută la rezolvarea acestei probleme, pentru că se concentrează asupra rezultatelor dorite, în loc de funcționalități. Inventat de Intel și adoptat de giganți din industria de tehnologiei precum Google, LinkedIn sau Zynga, metodologia OKR a devenit o practică acceptată pentru managementul de produs în domeniul tehnologiei.

Pornind de la Obiective și Rezultate Cheie

Conceptul de bază al OKR este acela că prioritățile sunt definite ca obiective, în loc de features. În exemplul de mai sus legat de noul dashboard, ideea inițială a fost un nou feature; un obiectiv ce poate fi extras din această idee este: compania dorește să crească implicarea utilizatorilor (user engagement). Următorul pas este identificarea rezultatelor măsurabile care ar indica succesul acestui obiectiv, de exemplu, creșterea numărului de sesiuni în aplicație (login sessions) și creșterea duratei sesiunilor (session time). Trecerea la OKR presupune modificarea procesului de dezvoltare a produsului, începând cu planificarea și continuând cu dezvoltarea și testarea

Definirea viziunii de produs și a strategiei de produs

Primul pas este definirea viziunii pe termen mediu asupra produsului (sau a companiei, dacă produsul este cea mai mare parte a activității sale). În trei până la cinci ani de acum, ce tipuri de clienți va servi compania și ce produse sau servicii va oferi? Stabilirea unei viziuni necesită, de asemenea, să luăm în considerare cum va arăta piața noastră în viitor. Viziunea informează strategia de produs: care sunt obiectivele companiei pentru anumite verticale, segmente, geografii sau canale specifice, pe termen scurt? Acest proces de stabilire a strategiei ar trebui să se întâmple cel puțin anual.

Definirea OKR

Obiectivele (O) sunt sub-puncte privind modul în care trebuie să se realizeze strategia, iar Key Results (KR) sunt rezultatele care măsoară dacă aceste obiective au fost îndeplinite. Aceste obiective sunt pentru o întreagă echipă de produs (inclusiv manager de produs, designeri și ingineri), și nu pentru o singură persoană.

Cine definește OKR?

Echipele de produs își stabilesc adesea propriile seturi de OKR, cu informații și feedback din partea managementului. Cei din management trebuie să se simtă încrezători că obiectivele servesc cu adevărat strategia companiei, iar echipele de produse ar trebui să se simtă motivate de aceasta.

Cât de des definim OKR?

Definirea trimestrială este un ritm potrivit, pentru că aduce un orizont suficient de lung pentru a începe să vadă rezultatele, dar suficient de scurt pentru a permite flexibilitatea pe parcursul anului.

Câte OKR?

Mențineți lista scurtă, în jurul a trei obiective pe echipă pentru o perioadă OKR (3 luni), cu 3-4 rezultate cheie pentru fiecare obiectiv

Cât de ambițioase?

OKR ar trebui să fie ambițioase; echipele ar trebui să îndeplinească aproximativ 70% din acestea, în mod continuu.

Cum să facem să funcționeze OKR

În companiile bootstrapped, strategia implicită este dezvoltarea de features bazate pe ceea ce spun clienții că au nevoie. Uneori, aceste features sunt cele potrivite, dar adesea clienții nu știu ce doresc cu adevărat până când nu văd o soluție și e posibil să venim cu o rezolvare chiar mai bună decât cea pe care o cer ei. OKR ne ajută să răspundem mai bine clienților, urmărind comportamentul lor, nu doar ceea ce spun ei.

Metoda OKR reprezintă o schimbare pentru multe companii și, ca orice alt instrument, succesul OKR depinde de echipele care o folosesc în mod consecvent și sincer. Folosite corect, OKR au potențialul de a alinia efortul echipelor cu strategia globală și cu nevoile reale ale clienților.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects