ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 56
Abonament PDF

Cum să aliniem echipa de produs la celelalte echipe din companie

Oana Călugar
OKRs coach & consultant @Mindfruits



MANAGEMENT

Acum câțiva ani, am participat la un team building în care a trebuit să tragem un camion de pompieri cu ajutorul unor frânghii. Aveam mai multe frânghii la dispoziție, așa că, împreună cu echipa mea, am hotărât să folosim două frânghii și să le legăm de partea din față a camionului, sub semnalizatoare, în unghi de 45 de grade, astfel:

Și am tras, și camionul abia se clintea, și am tras… Trăgeam în două direcții cât de tare puteam, iar camionul abia se mișca.

Apoi ne-am gândit: cum putem face altfel? Am legat frânghia de partea din față în centru, și am decis să tragem cu toții într-o singură direcție. Văzându-ne, facilitatorul team buildingului ne-a sfătuit să avem pe cineva în camion cu piciorul pe frână.

Și a avut dreptate: când am tras cu toții într-o singură direcție, camionul a prins viteză și a trebuit să folosim frâna!

Acest exercițiu arată puterea și viteza pe care o poate atinge o companie când toată lumea este aliniată și trage într-o singură direcție.

Putem ajunge la această aliniere în echipă și în companie cu ajutorul metodei OKR (Objectives and Key Results sau Obiective și Rezultate-Cheie). OKR este un set obiective şi rezultate cheie măsurabile pe care ni le stabilim trimestrial. Pornind de la misiunea și viziunea companiei, definim care sunt prioritățile și zonele de importanță la nivel de companie, departament și echipă.

Iată un set de exemple de OKR pentru o companie:

O: Creșterea nivelului veniturilor recurente până la finalul Q1 2017

KR1: Creșterea procentului veniturilor recurente din abonamente lunare la 85%

KR2: Creșterea abonamentului mediu lunar la 300 EUR / utilizator

KR3: Scăderea numărului de dezabonări \< 5%

În majoritatea cazurilor, definirea viziunii este ușor de realizat; însă execuția ei în toată compania este cea care face diferența.

OKR există tocmai pentru a crea aliniere și pentru a stabili viteza cu care creștem. Obiectivul este să ne asigurăm că toată lumea trage în aceeași direcție, lucrează cu priorități clare, într-un ritm constant.

Pornind de la exemplul de OKR pentru companie, să definim un set de obiective și rezultate-cheie pentru echipa noastră de produs:

O: Lansarea unui nou program de engagement, pentru încurajarea reînnoirii abonamentelor

KR1: Identificarea top 50 Power Users și a comportamentului lor, până la finalul ianuarie 2017

KR2: Interviuri cu 100 de clienți care au reînnoit abonamentele pentru a analiza motivele lor, și 100 de clienți care nu au reînnoit, până la sfârșitul lui februarie 2017

KR3: Realizarea a trei teste A/B cu diferite mesaje de engagement .

Vedem că echipa de produs are nevoie și de alte resurse pentru îndeplinirea acestui obiectiv: avem nevoie de informații de la echipa de suport, de programatori pentru implementarea testelor A/B, de ajutor de la echipa de analiză a datelor pentru a identifica Power Users, de input de la echipa de marketing pentru realizarea interviurilor.

Pentru a analiza toate legăturile cu celelalte echipe, haideți să folosim un proces în patru pași:

1.Facem o listă cu echipele sau persoanele pe care trebuie să le aliniem la setul de OKR (de obicei, 3-10):

Echipe / persoane de care depindem:

Echipe / persoane care depind de noi:

2.Validăm lista cu managerul nostru, în acest caz cu Matei, CPO (Chief Product Officer) . 3.Prezentăm setul nostru OKR fiecărei persoane de pe listă; validăm obiectivele, rezultatele-cheie și ce trebuie făcut, printr-o scurtă conversație (față în față sau remote, dar niciodată doar prin email). În timpul conversației, verificăm dacă setul nostru de OKR este aliniat și dacă avem nevoie de un set OKR comun (un singur OKR pentru 2 echipe).

4.Ajustăm setul OKR pe baza conversației și iterăm. Dacă un Obiectiv sau Rezultat-Cheie depinde de o altă echipă cu priorități diferite pentru acest trimestru, trebuie să găsim o altă variantă sau să amânăm setul OKR.

Acest proces a fost dezvoltat de Felipe Castro, consultant OKR la Lean Performance și poate fi descărcat de pe site-ul: http://leanperformance.com/en/okr-resources/

Pentru a începe, îți recomand să definești un singur set de OKR la nivel de companie sau la nivel de echipă și să organizezi întâlnirile pornind de la acest set:

Începe chiar acum! Scrie-mi un email și îți voi trimite un template pentru primele seturi de OKR. Este momentul ca toți din echipa ta să tragă într-o singură direcție.

În aceeaşi ediţie ... (56)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects