ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 56
Abonament PDF

Modele de implicare în ecosistemul local de dezvoltare de produse

Cristina Juc
Organizatoare @ Startup Weekend Cluj



Mircea Vădan
Managing Partner @ Activize Cofounder @ClujStartups



EVENIMENTE

În ultima vreme, trendul crescător al dezvoltării de produse a devenit o realitate de necontestat care poate reprezenta o provocare pentru modelele de business ale firmelor existente. Și nu doar o provocare pentru business ci și ca o amenințare pentru atragerea angajaților buni, care caută să fie implicați direct în procesul de dezvoltare, nu doar în calitate de programatori care scriu cod.

Este posibil să avem de-a face cu un fenomen dual, care depinde de punctul de vedere al privitorului. Adevărul este că noi, ca industrie de IT ar trebui să evoluăm spre modele mai bune, adecvate la schimbările din mediul de business cât și din piața de resurse umane.

Brené Brown afirmă în discursul The power of vulnerability că "Vulnerabilitatea este locul în care se naște inovația, creativitatea și schimbarea" (Vulnerability is the birthplace of innovation, creativity and change.). Pe bună dreptate, ne apropiem de un punct vulnerabil, previzibil și conștientizat de către toți. Dilema noastră rămâne legată de momentul potrivit pentru a începe să acționăm, iar răspunsul la aceasta este că trebuia să fi început deja acțiunile în această direcție.

Bineînțeles că beneficiile sunt pe termen lung, iar riscul este pe măsură, însă există și câteva efecte pe termen scurt care nu sunt deloc de neglijat: cele legate de poziționarea companiei ca angajator pe piața locală, precum și aspecte legate de resursele umane. Mai exact, trendul în creștere al dezvoltării de produse face ca potențialii angajați să ia în calcul portofoliul companiei în ce privește produsele avute în vizor, potențialul de a-și dezvolta abilități de produs în cadrul acesteia, precum și de a contribui cu mai mult decât programare.

Cu siguranță că vor fi întotdeauna programatori care își doresc să lucreze pentru clienți, însă o problemă va fi în a găsi și a menține acei 10-20% dintre angajați care se remarcă prin nivelul de contribuție creativă, implicare în proiecte și proactivitatea de a veni cu soluții out-of-the-box. Acești angajați au o predilecție în a lucra pe produse software, mai degrabă decât în outsourcing.

Pe lângă lucrul pe produse, o altă perspectivă este angrenarea în evenimentele legate de produse software și startupuri. Sprijinirea inovației și a antreprenoriatului local nu dăunează companiilor existente ci dimpotrivă, le poziționează în comunitate ca susținători ai ecosistemului și pot capitaliza pe trendul existent, făcându-i mai atractivi.

Unul dintre evenimentele locale care promovează un mod de gândire antreprenorial este Startup Weekend Cluj. Timp de trei zile, profesioniști din diverse domenii își dau întâlnire pentru a pune bazele unor afaceri. Oameni care au idei și care își doresc să schimbe sau să îmbunătățească modul în care funcționează anumite sisteme, vin ca să învețe și să facă primii pași în această direcție.

În fiecare an, alături de liber profesioniști, o parte dintre participanți o constituie angajații unor companii IT din Cluj. Fie că este vorba despre a-și încuraja oamenii să exploreze idei și concepte noi sau despre a-i pune în legătură cu antreprenori și experți din industrie, companiile au început să conștientizeze valoarea practică pe care aceste evenimente o oferă.

Pe lângă un mediu propice care favorizează creativitatea și oferă susținerea necesară celor care se află la început de drum, Startup Weekend este de fapt o comunitate. La 10 ani de la primul eveniment, în acest moment există 884 proiecte marca Startup Weekend, în 630 de orașe din 111 țări. În acest răstimp, peste 1000 de companii noi au fost create, iar alte mii de oameni au învățat despre antreprenoriat în mod direct.

Un alt avantaj pentru companiile care se implică în astfel de evenimente este posibilitatea de a intra în contact cu potențiali angajați. Sunt multe exemple în care fondatori de startupuri au fost angajați de către firme pe poziții de project sau team mananger sau ca manageri de produs. Telenav este un exemplu de această practică, având mai mulți angajați care au venit din lumea startupurilor, unde au acumulat experiență de produs și de management.

Evenimentele de tipul Startup Weekend oferă o serie de avantaje, de exemplu posibilitatea de a testa o idee de produs, de a investi în dezvoltarea angajaților pe plan profesional, sau de a găsi indirect talente noi care să dezvolte produse în interiorul companiei.

Următorul eveniment Startup Weekend Cluj va avea loc în 17-19 martie, iar biletele se găsesc pe pagina bit.ly/swcluj2017tickets. Mai multe informații găsiți pe pagina de Facebook /swcluj a comunității.

Nota Redacției

Cititorii Today Software Magazine primesc un discount de 25% la achiziționarea unui bilet la Startup Weekend Cluj. Codul pentru reducere este: tsm4swcluj

În aceeaşi ediţie ... (56)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO