ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 34
Abonament PDF

Analitica avansată și invizibilă

Oana Călugar
OKRs coach & consultant @Mindfruits



DIVERSE

Analitica va ocupa locul central pe scena tehnologiei informației pe măsură ce volumul de date generate de sistemele încorporate crește și fonduri vaste de date structurate și nestructurate din interiorul și din exteriorul companiei sunt analizate.

Companiile vor fi puse în situația de a face față filtrării unor cantități enorme de date provenite din IoT, social media și dispozitive portabile, pentru ca apoi să furnizeze exact informația potrivită persoanei potrivite, la momentul potrivit. Așadar, pretutindeni analitica va deveni profund dar invizibil încorporată. Big Data reprezintă un important instrument care să faciliteze concretizarea acestei tendințe, dar atenția trebuie îndreptată mai întâi înspre marile întrebări și marile răspunsuri și, în al doilea rând, înspre Big Data.

Tehnicile analiticii cresc în complexitate, iar companiile aplică învățarea despre aparate (machine learning) și modelarea predictivă (predictive modeling) la seturi de date din ce în ce mai masive și mai complexe. Inteligența artificială este acum o realitate. Când este construită pentru a spori cunoștințele individului și pusă în funcțiune fără încetare pentru a avea impact asupra afacerii, analitica avansată poate ajuta la amplificarea inteligenței noastre pentru a fi capabili să luăm decizii mai eficiente.

Începem cu întrebări

Cazul analiticii dă naștere unor întrebări referitoare la utilitate:

Această inteligență amplificată creează un potențial pentru o eficiență operațională semnificativă și un avantaj competitiv pentru o companie. Descoperirea, planificarea de scenarii și simularea pot fi furnizate liniei întâi, informată prin repere contextuale precum locația, comportamentul trecut și intenția în timp real. Drept rezultat, inteligența este pusă în aplicare în timp real, potențial la îndemâna oricui, până acolo unde ar putea conta cel mai mult. Rezultatul poate fi o trecere sistemică de la comportamente reactive de tipul "simte și răspunde" la soluții predictive și proactive.

Analitica datelor este de abia la început, dar cazurile de utilizare potențiale sunt vaste. Comunitatea medicală poate analiza acum milioane de linkuri web pentru a prezice răspândirea unui virus. Comunitatea agenților secreți de informații poate analiza acum convorbiri telefonice, texte și e-mailuri din întreaga lume pentru a identifica posibilii teroriști. Fermierii pot utiliza datele colectate de echipamentul lor de la aproape fiecare rând plantat, pentru a-și spori recoltele.

Lecție din linia întâi

Profitând de hardware-ul smart glass, analitică și instrumente back-office, o companie petrolieră de talie mondială a creat o platformă pilot pentru a amplifica eficiența muncitorilor. Scopul acestui efort a fost să ofere muncitorilor care lucrau în locații îndepărtate ajutor hands-free, sprijin în luarea de decizii și automatizarea procesului de lucru.

Platforma funcționează după cum urmează: atunci când un echipament nu funcționează bine pe o instalație de foraj, senzorii detectează problema și anunță proactiv un agent de serviciu din apropiere prin smart glass. Apoi, analitica furnizează informații de diagnostic critice în legătură cu problema. Aceste informații, augmentate de capacități analitice puternice aplicate senzorului și alte date relevante din back-office, includ instrucțiunile pas cu pas destinate reparării.

Utilizarea unui laptop sau a unui manual greoi tipărit pe hârtie pentru a face o triere și a depana echipamentul care nu funcționează corespunzător ar putea necesita ca agenții de serviciu să își scoată mănușile și să se îndepărteze în timp ce caută răspunsuri. Însă smart glass face posibil ca ei să vadă informațiile necesare în timp real și la fața locului -crescând eficiența, acuratețea și siguranța muncitorilor. În plus, cu un simplu semn făcut cu mâna, agentul utilizează o banderolă controlată prin gesturi pentru a iniția o video-conferință cu suportul de nivel trei din biroul de acasă. Expertul care se află la distanță poate să vadă ceea ce vede agentul, poate să comunice cu el/ea pe întreaga durată a procedurii și chiar să îi furnizeze instrucțiuni adnotate care apar pe afișajul augmentat al agentului.

Agentul poate de asemenea să trimită date către o bază centrală de date. Cu un simplu semn cu capul sau o aplecare, el sau ea poate păstra un jurnal sau "checklist" (o tabelă de control) al activităților încheiate și își poate crea noi notițe prin voce în timp ce execută repararea. Acel jurnal de reparare devine apoi disponibil pentru următorul tehnician care monitorizează echipamentul de teren. Informațiile critice nu sunt pierdute prin mormane de documentație; ele sunt organizate digital și accesibile pentru cei care au nevoie de ele.

Spre infinit și dincolo de el

Cazurile de utilizare pentru platforme ca aceasta nu sunt limitate doar la muncitorii de pe teren din domeniul petrolier și al gazelor.La acestea putem să adăugăm și centrele de distribuție, unde șoferii fac o inspecție a vehiculului înainte de a porni contactul. În multe situații, șoferii trebuie să caute detaliile specifice de manifestare a vehiculului - detalii care ar fi aproape imposibil de memorat fără ani întregi de instruire. Instrucțiunile virtuale accesate prin smart glass pot ghida șoferii pe parcursul inspecțiilor, accelerând întregul proces și crescând acuratețea și eficiența sa.

Puterea combinată a tehnologiei smart glass, a analiticii și a sistemelor back office (baze de date cu cunoștințe sau sisteme de management depozit) poate ajuta companiile din aproape orice industrie sau sector să se conformeze viziunii unei forțe de muncă mai bine informate, prin oferirea de informații oamenilor potriviți, în maniera potrivită, atunci când contează.

Pentru departamentul de IT, analitica datelor oferă șansă de a sublinia rolul pe care l-ar putea juca în călătoria mai largă a analiticii și direcționarea progreselor înspre cazuri de utilizare cu un impact real, măsurabil. Din punct de vedere tehnic, aceste progrese necesită date, instrumente și procese care să realizeze funcții de management ale datelor nucleu, de simulare și analiză. Dincolo de valorificarea și agregarea informațiilor din trecut, este importantă și conturarea unei platforme pentru învățare, anticipare și explorare.

Bibliografie

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects