ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 29
Abonament PDF

Eliminarea diferențelor dintre business și tehnologie în zona testării automate

Mădălin Ilie
Cluj Java Discipline Lead
@Endava



PROGRAMARE

De Ce?

Una dintre cele mai mari provocări ale echipelor Agile este o planificare a activităților de testare care să respecte următoarele condiții:

BDD (Behavioral Driven Development) rezolvă prima parte prin crearea unui limbaj comun între Product Owner și echipă oferindu-i _Product Owner-_ului o vizibilitate cât mai bună și o mapare cât mai curată între criteriile de acceptanță și scenariile given-when-then, care mai departe pot fi testate automat sau manual.

Pentru a rezolva însă a treia parte avem nevoie de ceva care să prezinte clar Product Owner-ului într-un mod non-tehnic și foarte ușor de înțeles care scenarii de testare sunt automatizate, ajutându-l astfel să poată lua decizii bazate pe risc pe partea de testare și să decidă împreună cu echipa ce merită a fi automatizată. Aceasta permite în același timp o mai bună aliniere pe testele de regresie și optimizează modul în care Product Owner-ul înțelege pachetele de regresie ajutându-l spre exemplu să reducă lungimea fazei de UAT.

Ce?

Spider este o aplicație pe care am scris-o pentru a rezolva această a treia parte. Creează un raport al testelor automate cu o mapare clară între scenariile de testare scrise în format BDD și testele automate efective. Folosind acest raport, Product Owner-ul poate decide mai departe dacă vrea să ridice nivelul de acoperire al testelor automate în ariile de business mai riscante, să tragă un semnal de alarmă dacă user story-uri cu impact scăzut sunt tratate cu o importanță prea mare.

Cum?

Spider se bazează pe convenții. Criteriile de acceptanță din User Stories sunt transformate în scenarii given-when-then (GWTs). Aceste GWTs se regăsesc în JIRA (aplicația pe care o folosim pentru Agile Project Management) într-un task de testare legat de story. Fiecare GWT are un id. Convenția este ca acest id să identifice în mod unic un scenariu GWT dintr-un story. În cadrul testelor de Selenium vom marca scenariile acoperite de acel test folosind o adnotare Java numită @Covers.

Spider va genera un raport precum cel de mai jos:

Raportul generat va prezenta grafic cât de mult dintr-un user story este acoperit de testele de Selenium. Partea verde va spune valoare exactă a procentului de acoperire (lungimea totală a unei bare reprezintă numărul total de story points). Partea albastră nu are o conotație negativă (motiv pentru care nu am ales roșul). Spune doar ca _Product Onwer-ul este confortabil cu faptul că anumite scenarii nu vor fi automatizate.

Spider va calcula și acoperirea la nivel de sprint folosind o medie ponderată în raport cu numărul de _story points, luând în considerare doar User Story-urile cu valoare funcțională, nu și pe cele pur tehnice. Spre exemplu, dacă avem:

Media ponderată va fi: (550+2100+8*60)/(5+2+8)=62%.

Raportul generat va conține și o pagină cu maparea detaliată dintre GWT id și testul de Selenium care acoperă acel scenariu.

Când?

Spider poate fi rulat în orice moment pentru orice Sprint. Va considera doar acele user stories care au scenariile GWT deja create. Pentru a produce însă rezultate relevante, recomandarea este să se ruleze chiar la finalul Sprint-ului.

Unde?

Spider nu este încă o aplicație open source și momentan poate fi folosită doar în cadrul Endava. Sunt planuri pentru a transforma acest proiect într-unul open source.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects