ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 25
Abonament PDF

Drive Your Community for Better, alături de tineri antreprenori clujeni

Paula Beudean
Coordonator Proiecte
@Fundaţia Danis



DIVERSE

La final de iunie, Deutsche Welle publica o analiză economică arătând cum Germania e în continuare o ţară cu "două economii", din cauza diferenţelor uriaşe de venit dintre Germania de Vest şi Germania de Est (http://www.dw.de/mapping-differences-in-two-german-economies/a-17734799). Toate acestea s-au întâmplat, după eforturi uriaşe făcute de guvernul federal, precum transferul a aproape trei trilioane de euro dinspre Vest spre Est.

Banii s-au dus cel mai mult în infrastructură şi nu în a porni "motorul dezvoltării" - iniţiativele antreprenoriale, spune profesorul Gerald Braun, de la University of Rostock, citat în articol. Cu alte cuvinte, antreprenoriatul face diferenţa… iar Fundaţia Danis pentru Dezvoltare Managerială crede şi promovează ideea că o comunitate puternică se bazează pe afaceri profitabile şi stabile.

Cel mai recent proiect al Fundaţiei Danis de educaţie antreprenorială este - "Drive Your Community for Better". Proiectul sprijină tineri antreprenori clujeni şi, în acelaşi timp, mobilizează comunitatea pentru recunoaşterea rolului important pe care antreprenoriatul de succes îl joacă în dezvoltarea economică a unei societăţi. Astfel, proiectul este finanţat exclusiv de donatori individuali - peste 100 de oameni, până acum!

Educaţie antreprenorială, dincolo de clasicul plan de afaceri

Odată trecuţi de etapa esenţială a planului de afaceri, antreprenorii trebuie să înveţe să îşi construiască businessul pas cu pas, atrăgând în "visul" lor investitori, finanţatori, parteneri şi clienţi. "Drive Your Community for Better" oferă tinerilor antreprenori cunoştinţe de bază de educaţie financiară şi de economie comportamentală, cunoştinţe care contribuie la dezvoltarea şi stabilizarea financiară a firmelor aflate la început de drum. Proiectul s-a născut din nevoile pe care le au tinerii antreprenori şi care au fost identificate de fundaţie în ultimii ani de activitate:

"Prin proiectele noastre, până acum, am ajutat peste 200 de antreprenori aflaţi la început de drum să îşi facă planuri de afaceri temeinice, să îşi deschidă afacerile visate sau să participe la schimburi de experienţă cu antreprenori de succes. Din interacţiunile cu aceşti antreprenori am văzut că cei mai mulţi dintre ei au carențe în cunoștințe și competențe în domeniul educației financiare, mai precis în realizarea planificărilor financiare, în înțelegerea principiilor de bază de contabilitate şi în obținerea și gestionarea finanțărilor." (Cordelia Bădescu, Director Executiv Fundaţia Danis).

De asemenea, un studiu Capital din 2013 arată că un IMM din trei moare în primul an de activitate (http://www.capital.ro/un-imm-din-trei-moare-in-primul-an-de-la-infiintare-183199.html). Aproape 10% din firmele din România se închid în primul an de activitate și aproximativ 30% dintre cele care rămân înființate sunt inactive. Peste 75% dintre antreprenori au renunțat la business pentru că nu au avut suficiente resurse, ceea ce indică slabe cunoștințe și competențe de a atrage finanțări și a le gestiona în mod eficient.

Proiectul "Drive Your Community for Better" răspunde acestor nevoi oferind antreprenorilor care vor fi acceptaţi în proiect ateliere de educaţie financiară, organizate pe următoarele direcţii: obținerea de finanțări (linii de finanțare, atragere de investitori) şi planificarea și gestionarea resurselor financiare (realizarea planului financiar, calcularea pragului de rentabilitate, bugetare, folosirea cashflow-ului). De asemenea, antreprenorii vor participa şi la un work-shop de economie comportamentală, cu focus pe elemente de iraţionalitate în luarea deciziilor. Acesta este organizat pro-bono de Danis Consulting. De asemenea, o parte dintre antreprenorii participanţi la proiect vor primi şi resurse financiare pentru mici investiţii de început de afacere. Atelierele din cadrul proiectului vor avea loc în a doua parte a lunii septembrie. Peste vară, are loc selecţia celor mai motivaţi 15 tineri antreprenori.

În proiect vor fi acceptaţi antreprenori care acum sunt în faza de planificare sau deschidere a unui business sau au o experienţă în administrarea unei afaceri mai mică de trei ani. Selecţia se face pe baza completării unei aplicaţii online şi a unui interviu. Aplicaţia poate fi completată la următorul link: https://docs.google.com/a/fundatiadanis.ro/forms/d/1lyG9GmdKjNiDfm4DoZ5z_iSmgB7_exx5qCnH60-Q8gE/viewform.

Cele mai importante criterii de selecţie sunt înclinaţia antreprenorială, motivaţia pentru participarea la proiect şi planul concret de activităţi pentru dezvoltarea afacerii pentru următorul an. Înscrierile se fac până la finalul lunii iulie. Detalii la: office@fundatiadanis.ro.

Proiect susţinut exclusiv de donatori individuali, oameni care cred în antreprenoriat

"Drive Your Community for Better" este un proiect finanţat în mod exclusiv de donatori individuali, adică de oameni care cred în valoarea şi importanţa antreprenoriatului. Până acum peste 100 de oameni au ales să susţină proiectul Fundaţiei Danis, prin două iniţiative de mobilizare de resurse.

Una dintre iniţiative este un eveniment de strângere de fonduri organizat de Fundaţia Danis în parteneriat cu Toyota Cluj-Napoca şi Tokyo Restaurant Japanese, la finalul lunii mai. În cadrul acestui eveniment de test drive asortat cu specialităţi culinare japoneze, manageri şi antreprenori cu experienţă din Cluj au ales să susţină financiar proiectul "Drive Your Community for Better".

A doua iniţiativă este înscrierea proiectului la Swimathon, un eveniment de strângere de fonduri organizat de Fundaţia Comunitară Cluj. La Swimathon, proiectul e susţinut de şapte înotători, care la rândul lor sunt sprijiniţi de prieteni, familie şi cunoştinţe, care contribuie financiar la dezvoltarea antreprenoriatului clujean. Campania de strângere de fonduri a Swimathon-ului se încheie la finalul verii. Astfel, până atunci, sunt şanse mari ca numărul celor care susţin proiectul "Drive Your Community for Better" să crească şi mai mult.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects