ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 24
Abonament PDF

De ce să investim în management profesionist?

Dan Schipor
Management Partner
@Casa de management Daris



MANAGEMENT

În ultima perioadă previziunile macroeconomice par mai degrabă pozitive pentru România. Ultimele știri în această direcție vorbesc despre o creștere economică dintre cele mai mari din Europa, despre îmbunătățirea semnificativă a rating-ului de țară acordat de una din cele mai importante agenții de rating la nivel global și despre o nouă lege privind neimpozitarea profiturilor reinvestite în tehnologie.

Personal cred că toate aceste știri și previziuni pozitive vor avea un efect concentrat de accelerare a investițiilor în România. Singurul factor care ar putea stopa sau chiar infirma previziunile pozitive ar fi escaladarea situației conflictuale din Ucraina. În speranța că acest lucru nu se va întâmpla și având între ipoteze perspectivele pozitive despre care tocmai am discutat, aș vrea să atrag atenția asupra investiției pe care fiecare companie trebuie să o facă în managementul profesionist.

Din păcate, după cum am mai spus în câteva rânduri, în trecut, pozițiile de management din companiile românești erau mai degrabă o modalitate de premiere a oamenilor performanți din alte domenii (vânzări, administrativ, financiar, etc.) în loc să reprezinte coloana vertebrală de funcționare a unei organizații. Firmele își concentrau toate eforturile pe vânzări, achiziții sau investiții în tehnologie și neglijau în mare măsură investițiile susținute în crearea unei structuri de management performant. Singurele semne ale unei astfel de preocupări erau legate de trimiterea la câte un curs sau training a unor persoane, acțiuni văzute tot ca o modalitate de premiere sau de aliniere la ceea ce făceau alții și mai puțin ca o investiție conștientă și susținută în crearea unei structuri organizaționale care să dea consistență rezultatelor firmei.

Știu că din perspectivă financiar-contabilă sau chiar din perspectiva finanțelor manageriale, resursele financiare utilizate pentru crearea unei structuri de management profesionist nu sunt văzute ca investiții ci ca niște cheltuieli. Oricum le-am vedea, este obligatoriu să alocăm timp, efort și resurse financiare pentru crearea unor astfel de structuri în organizațiile noastre. În lipsa acestora, beneficiile obținute în urma influențelor pozitive ale macro-mediului pot dispărea rapid, investițiile pe care le facem în tehnologie sau alte domenii nu vor fi valorificate corespunzător, climatul organizațional se poate înrăutăți cu efecte negative asupra percepției pe termen lung asupra organizației.

Știu că este greu de făcut acest lucru când unele organizații abia găsesc resursele necesare pentru capitalul de lucru curent, atât cel financiar cât și cel uman. Să aloci o parte importantă a resurselor de timp, efort și bani pentru management pare destul de greu cu atât mai mult cu cât managementul profesionist este uneori greu de identificat, fiind perceput mai degrabă ca ceva abstract și care ține mult de percepție și conjunctură. Managerii profesioniști știu că nu este așa. Pentru toți ceilalți aș vrea să punctez ce poate aduce investiția în managementul profesionist pentru companiile pe care le conduc: mai multă stabilitate pe termen mediu și lung, o predictibilitate mai mare a rezultatelor, o dezvoltare armonioasă și eficiență fără stres și riscuri inutile, atragerea mult mai facilă de resurse financiare și umane de calitate, respectul concurenților, angajaților și partenerilor etc. .

Prin urmare nu uitați, atunci când veți avea planuri de dezvoltare să alocați o parte importantă de timp, efort și bani pentru crearea unui sistem de management profesionist în organizația voastră. Orice investiție în manageri profesioniști, realizata prin training-uri sau sisteme de coaching, structuri, instrumente și sisteme de management, cursuri sau consultanță în management, își va scoate banii. Un manager profesionist va putea demonstra acest lucru încă înainte de a face investiția.

În aceeaşi ediţie ... (24)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects