ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 24
Abonament PDF

Inițierea unui produs

Alexandru Bolboacă
Agile Coach and Trainer, with a focus on technical practices
@Mozaic Works



MANAGEMENT

Cât de repede ai putea crea un produs software începând de la o idee? Acesta este scopul prezentului articol. Vă vom prezenta etapele pe care le parcurge un concept o dată cu ideea inițială până la a găsi valoarea esențială a ideii și apoi de a o pune în mâinile utilizatorilor cât mai repede posibil.

Ideea ta

Pentru a începe, trebuie să ai o idee clară în legătură cu produsul. Creează o listă simplă care să conțină puncte ale conceptului, valorile esențiale ale produsului și modul cum va fi capitalizat. Dar cum ai putea înțelege dacă este sau nu folositor?

Feedback - ingredientul cheie

Toți avem idei, dar dacă am avea un sistem prin care să le punem în practică? Principalul instrument pentru a înțelege dacă ideea ta poate fi transformată în bani este obținerea feedback-ului de la alții. Mai întâi de la prietenii tăi și familie. Apoi poți începe cu oamenii de pe la adunări publice, din comunități. Oriunde mergi, prezintă-le oamenilor ideea ta și notează-ți ceea ce le place, ce îi îngrijorează.

Ideea ta structurată

Ia fiecare element de la fiecare persoană cu care ai interacționat și gândește-te bine dacă ar putea fi folosit pentru a-ți îmbunătăți produsul. Trebuie să fii foarte deschis când filtrezi aceste idei. Acest produs poate fi ideea ta, dar tu nu ești unicul utilizator. După acest proces, vei avea o idee structurată cu care vei putea să continui prin următorii pași.

Produsul minim viabil (Minimum Viable Product)

Conceptul de Produs Minim Viabil (MVP) provine din lumea Lean Startup. Acesta descrie necesarul minim al ideii esențiale de afacere care poate fi scoasă pe piață și pusă în mâinile utilizatorilor reali. Produsul trebuie să fie util, funcțional și în mod ideal să aibă un impact.

Personaje

Înainte de a te ocupa de complexitatea modului în care produsul funcționează, trebuie să începi prin a înțelege utilizatorii și nevoile acestora. Pentru aceasta, recomandăm de obicei crearea personajelor. Un personaj este o persoană fictivă care va avea toate caracteristicile unei persoane reale: nume, vârstă, sex, interese, ocupație și așa mai departe. Mai mult, personajul va avea atât de multe detalii câte sunt necesare pentru a înțelege cum va interacționa cu noul produs.

Teme

De la ideea ta inițială, condimentată cu sugestiile venite din partea prietenilor, familiei și a altor cunoștințe, poți avea o idee despre cum ar trebui să arate funcționalitățile principale. Aceste funcționalități principale sunt numite teme. Ar trebui să existe numai câteva. Aceste teme ar trebui să fie independente unele de altele. O temă este ca o funcționalitate principală a aplicației. [http://www.mountaingoatsoftware.com/blog/stories-epics-and-themes]

Epopeea

Când înțelegi care sunt direcțiile de bază ale dezvoltării aplicației tale, poți începe să despici aceste teme în mănunchiuri mai mici. Scopul principal al despicării lor este faptul că vrem să avem un feedback rapid de la utilizatori reali. Cu cât este mai mică funcționalitatea, cu atât mai rapid o putem valida prin utilizatori reali. În acest fel putem afla ce părere au cu adevărat utilizatorii despre aplicație. O epopee ar trebui livrată utilizatorului real în 1 - 2 săptămâni.

User Stories

Aceste epopei sunt din nou despicate în mai multe user stories (scenarii utilizator). O poveste utilizator ar trebui finalizată, în sensul că ar putea fi adăugată mediului de producție în 1-3 zile. De obicei, un user story și o epopee sunt scrise în următorul format "Ca aș dori să astfel încât ".

"În calitate de Charlotte, aș dori să pot transmite cu ușurință preferințele mele culinare prietenilor mei astfel încât ei să poată găti cina pentru noi înainte ca să ajung la locuința lor."

În principiu, Charlotte are nevoie de o metodă de a transmite ceea ce dorește să mănânce în acel moment și știe că prietenii ei sunt bucuroși să gătească orice. Aceasta ar fi o aplicație extrem de utilă pentru gurmanzii din întreaga lume.

Prioritizarea valorii de business

După ce toate temele sunt despicate în epopei și toate epopeile sunt despicate în user stories, noi trebuie să găsim o cale de a ierarhiza aceste funcționalități conform priorităților. Deci, trebuie să analizăm fiecare user story și să înțelegem cât de repede și de eficient am putea transforma în capital valoarea reprezentată de partea "astfel încât <…>" din ea. Pentru a face asta, trebuie să creăm o balanță pentru estimarea valorii de afacere. În principiu, noi trebuie să găsim o cale pentru a realiza o ierarhie a scenariilor utilizatorilor, în ceea ce privește valoarea de business pe care o poate aduce utilizatorului. De asemenea, trebuie să mai luăm în calcul cât de ușor poate fi monetizată această valoare de către afacere.

Harta user stories

Ceea ce am dori să facem este să realizăm o hartă a acestor user stories cu epopeile și temele. Partea de sus este înțelegerea generică a produsului, prezentată drept teme și/sau epopei. Partea de jos este reprezentată de user stories, care adaugă detalii fiecărei teme sau epopei.

Această tehnică este extrem de folositoare pentru a adăuga context la fiecare user story. Fiecare persoană implicată în producerea acestui software va înțelege întotdeauna "de ce-urile și "cum-urile" fiecărui scenariu, user story.

O opțiune bună ar fi să alegi vreo două user stories din fiecare epopee, astfel încât să poți avea un feedback mai rapid cu privire la fiecare dintre ideile tale. Deci, în principiu, ar trebui să tragi o linie pe harta ta și tot ce se află deasupra liniei va fi dezvoltat în perioada următoare (1-2 săptămâni, poate), iar restul va aștepta un pic mai mult. Scenariile utilizator pe care vei vrea să le alegi sunt acelea care au cea mai mare valoare de business.

Nu uita că fiecare dintre user stories este centrată pe utilizator, pentru că tu vrei să înțelegi cum vor folosi utilizatorii acest produs și vrei să îmbunătățești cât de mult poți experiența utilizatorului.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:User_Story_Map_in_Action.png

Nu estima efortul

Nu este nevoie să estimezi efortul. Pur și simplu începe să lucrezi și notează cât îți ia fiecare user story ție și echipei tale. După vreo două săptămâni sau o lună, ai datele pentru a înțelege viteza de dezvoltare pentru acest anumit produs. Folosește aceste date statistice pentru a face o previziune legată de ceea ce poți livra în realitate în următoarele trei luni. Estimarea efortului de la început este o pierdere de timp, în această etapă a dezvoltării produsului.

Identifică efortul financiar pe care ești dispus să îl faci

Trebuie să pui în balanță cât costă să produci această primă incrementare și care este bugetul tău. Tu vrei să furnizezi prima incrementare cât de repede poți, pentru că s-ar putea să poți obține un profit rapid, dacă ideea ta a fost bună.

Livrează prima incrementare

Trebuie să livrezi cât de repede poți. Aceasta înseamnă zile sau săptămâni. Nu aștepta să faci lucrurile frumoase și perfecte. Pus și simplu, livrează! Obține feedback! Dacă ai dezvoltat mai puțin, este mai ușor să modifici. Vei dori să livrezi cea mai simplă incrementare posibilă.

Obține feedback pentru prima incrementare

Cu această incrementare, poți cere părerea prietenilor, familiei, cunoștințelor. Poți de asemenea să mergi la grupurile de utilizatori, investitori și să le prezinți ideea ta. Ai ceva de arătat. Aceasta demonstrează oamenilor că tu ești într-adevăr hotărât să îmbunătățești acest produs, iar aceasta ajută mult să obții un feedback valoros în legătură cu îmbunătățirea produsului tău.

Pivotează

Vei dori să rămâi fidel ideii "eșuează rapid, eșuează ieftin" din Lean Startup. Dacă prima incrementare nu obține feedback pozitiv, poți fie să îl îmbunătățești, fie să renunți pur și simplu la el. Să pivotezi înseamnă să schimbi calea de dezvoltare înspre cerințele reale ale utilizatorilor, înspre ceea ce ei doresc și au nevoie cu adevărat și pentru care vor plăti. S-ar putea să fii nevoit să pivotezi de mai multe ori până când vei găsi calea cea bună.

Livrează produsul minim viabil (MVP)

Odată ce ai înțeles unde trebuie să mergi cu prima incrementare de produs, livrează-l utilizatorilor reali. Pune-l pe piață cât de repede poți și obține feedback de la lume. Gândește la scară mare, gândește global. Încearcă să lansezi MVP pe piață oriunde mergi. Investește în prezentarea produsului tău minim viabil și păstrează-ți sistemul deschis pentru orice feedback legat de îmbunătățire. Feedback-ul de la utilizatorii reali este atât de prețios încât poate defini soarta produsului: un succes sau un eșec.

Banii

Monetizează-ți efortul

Dacă primul tău MVP începe să fie utilizat, înseamnă că poți începe să câștigi bani. Probabil că nu mulți, dar este suficient. Este un semn că produsul tău aduce valoare reală utilizatorilor reali. Dacă începi să câștigi bani înseamnă că poți să îi reinvestești în dezvoltarea ulterioară. De asemenea, mai înseamnă și că echipei de dezvoltare i s-a ridicat moralul: produsul pe care îl construiesc este util.

Pe de altă parte, dacă nu îți poți monetiza efortul, s-ar putea să vrei să continui să îi faci reclamă pe piață și să adaugi noi caracteristici, sau ai putea să dorești să te orientezi înspre o altă direcție .

Obține feedback în legătură cu MVP

Totuși, aceasta nu înseamnă că nu este nevoie să îmbunătățești produsul minim viabil. Ai întotdeauna nevoie să obții feedback de la utilizatori și să înțelegi dacă nu cumva poți aduce și mai multă valoare utilizatorilor tăi reali.

Pivotează

Dacă eșuezi rapid, poți înțelege că este nevoie să schimbi direcția înspre care se îndrepta produsul. Pivotarea este întotdeauna o provocare și te obișnuiești cu ea pe măsură ce o practici din ce în ce mai des.

A pivota nu înseamnă că ai dat greș; înseamnă că ai învățat mai multe despre nevoile reale ale utilizatorilor. Iar acesta este cel mai bun lucru pe care îl poți face: să înțelegi utilizatorii și nevoile lor cât mai rapid posibil. În timpul acestui proces de a înțelege utilizatorii, ți-ai putea face o idee destul de bună despre direcția în care trebuie să pivotezi.

Produsul

După cum am descris în acest articol, aceasta este o metodă de a transforma o idee într-un produs care poate fi monetizat. Ar putea părea simplu, dar nu este. Trebuie să fii deschis schimbărilor și să înțelegi eșecul nu ca pe un lucru rău, ci ca pe un fapt din viața reală din care poți învăța atât de multe.

Așa poți începe inițierea produsului. Ne-am bucura să vă ghidăm în acest proces, așa că vă vom răspunde cu plăcere la orice întrebări sau remarci.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

În aceeaşi ediţie ... (24)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects