ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 24
Abonament PDF

Adăugarea valorii în procesul de dezvoltare. Un exemplu simplu

Alin Luncan
Software Engineer
@Accesa



PROGRAMARE

Anul trecut în noiembrie, Fundația Comunitară Oradea (www.fundatiacomunitaraoradea.ro) a oferit câteva burse pentru idei care pot fi puse în practică în decurs de un an pentru a face comunitatea în care locuim un loc mai bun. Eu am fost unul dintre puținii norocoși al cărui proiect a fost aprobat și doresc să vă împărtășesc modalitatea mea de gândire din perioada dezvoltării proiectului.

Proiectul propus se referea la procesul de feedback continuu către și de la autoritățile locale cu privire la starea orașului, printr-o aplicație web special concepută în acest scop: schimbare prin tehnologie.

În cele mai multe domenii, feedback-ul permanent este utilizat drept un indicator timpuriu al progresului și o modalitate de a urmări și identifica greșelile din proces, dar în cazul unui oraș problema este că odată ce este destul de mare, este aproape imposibil să urmărești opiniile tuturor într-un mod precis, fără investiții majore în indivizi pregătiți special. Exact aceasta a fost ideea din spatele proiectului: o modalitate de a aduna opiniile oamenilor și nemulțumirile legate de mediul urban în care locuiesc, cu un cost mic.

Cum am adăugat valoare ideii

Prima întrebare la care a trebuit să răspund pentru proiectul meu, înainte de a începe a fost: cum merg lucrurile în prezent? Spre surpriza mea, am descoperit faptul că orașul în care locuiesc (Oradea) avea deja un sistem pe website-ul local unde oamenii puteau adresa întrebări / cereri către autoritățile locale în legătură cu problemele orașului, printr-un simplu formular web cu vreo 12-15 spații pentru completare, în care se puteau introduce informații precum: nume, adresă, descriere, email, descrierea problemelor și/ sau alte date personale. Prin studierea rapoartelor anuale ale orașului, era clar că, în ciuda volumului de informații adunate acolo, nimeni nu se gândea la ceea ce era evident: statistica.

Figura 1. Cursul aplicației când adaugi un element

Aceasta era prima oportunitate de a aduce valoare prin proiectul propus: de ce să nu iei datele introduse și să creezi din ele o valoare statistică, adică o hartă centralizată cu toate problemele orașului sortate pe diferite probleme sociale, departamente ale primăriei sau chiar pe cartiere/zone? Ce metodă este mai bună decât aceea de a lăsa utilizatorii să își adauge problemele direct pe hartă, cu un click sau o tastare?

Odată ce harta este creată, utilizatorii ar trebui să aibă posibilitatea de a o vizualiza și de a vota alte probleme, astfel încât chestiunile importante să aibă un scor mai mare și să poată avea prioritate.

După ce harta și sistemul de votare au fost realizate, proiectul mai trebuieceas să dispună de un canal de feedback între oficialii orașului și utilizatorii săi. Pentru a obține aceasta, pentru fiecare chestiune semnalată, aplicația web va arăta un sistem de apreciere atunci când oricare dintre părți dorește să închidă chestiunea raportată (marcând-o drept soluționată sau abandonând-o) cu o mică căsuță prin care utilizatorul și oficialul local vor putea să aprecieze experiența.

Pentru baza de utilizatori a comunității, aceasta ar însemna un mod de a aprecia departamentele locale și responsabilii lor, iar administratorilor locali le-ar oferi o modalitate de a filtra utilizatorii abuzivi sau necuviincioși; din punct de vedere statistic ar însemna un mod de a reprezenta pe un tabel satisfacția în legătură cu un anumit tip de problemă (de mediu, socială sau legală), după cum este apreciată de către utilizatori. Astfel, oficialii orașului vor ști în ce să investească mai mult.

Concluzie

Pentru a crea o aplicație ușor de utilizat, cu UI care nu are nevoie de lămuriri și care să fie disponibilă pentru o gamă de dispozitive fără a modifica experiența de la un dispozitiv la altul, alegerea a fost o aplicație web construită cu ASP.NET MVC cu imaginea bazată pe Foundation 5 (puteți citi mai multe despre Foundation și MVC la www.responsivemvc.net). Furnizorul de hartă ales a fost OpenStreetMap, deoarece și această aplicație va fi opensource după ce se va finaliza dezvoltarea sa, astfel încât să poată beneficia de ea și alte comunități.

După discuții cu funcționari și oficiali ai orașului, care lucrează cu oamenii, am descoperit că trebuie neapărat introduse următoarele funcționalități: confirmare e-mail, CAPTCHA, filtru pentru vulgaritate, un mod de a semnala utilizatorii abuzivi cu o regulă de trei încercări și suport pentru limbi străine. Toate aceste funcționalități sunt ușor de dezvoltat utilizând tehnologia selectată și poate fi ușor scalată atunci când se instalează. Aceasta e tot - o aplicație web simplă în MVC care aduce mai multă valoare statistică oficialilor orașului.

Deci, când dezvoltați următorul proiect, nu vă gândiți numai la sarcina la îndemână, ci gândiți în termeni de a adăuga valoare aplicației voastre, care poate transforma o mulțime de date introduse într-un instrument statistic.

În aceeaşi ediţie ... (24)

▼ TOATE ARTICOLELE ▼

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects