ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 22
Abonament PDF

Lumy.ro - usability testing

Daniela Ferenczi
UX designer, inițiator Lumy
@REEA



DIVERSE

Lumy.ro este prima platformă de usability testing din România, lansată de compania REEA. Pentru prima dată în țara noastră, companiile, dar și persoanele fizice, au posibilitatea să afle părerea utilizatorilor pe care îi targetează prin produsele lor web și mobile. În urma testelor, platforma va da informații exacte în legatură cu website-ul sau aplicația de Facebook pe care dezvoltatorii din industrie le-au realizat, chiar înainte de a le lansa pe piață.

Platforma Lumy.ro oferă servicii de usability testing la cerere. Astfel, se folosesc teste de utilitate pentru a verifica navigabilitatea website-ului, relevanța conținutului, eficiența designului și ușurința cu care clienții/utilizatorii pot realiza anumite procese critice în cadrul website-ului și/sau aplicației. În cadrul platformei, există două tipologii de testeri: tester începător și tester avansat. Singura diferență între aceste două tipologii de conturi este accesibilitatea la diferite tipuri de teste. În funcție de dificultatea acestora, pentru fiecare test realizat, utilizatorului i se va aloca în cont un număr de puncte lumy. Există cinci tipuri de teste de utilitate: heatmap, clickmap, preferințe, feedback și video feedback. Preţurile sunt accesibile şi se ajustează în funcţie de bugetul disponibil. Cu suma de 50 de lei, o companie va obţine 17 teste video, din care va reieşi un feedback real. Numărul testerilor înscrişi în platformă a ajuns la aproape 520 și este într-o continuă creștere.

Daniela Ferenczi, UX specialist în cadrul companiei REEA, este inițiatorul Lumy. Construcția a tot ceea ce înseamnă Lumy a început în luna iunie 2013, la Tîrgu-Mureș.

Denumirea provine de la cuvântul "lumină". Ideea acestui nume a pornit de la faptul că, atunci când realizezi un proiect îl creezi în propriul tău birou, bazându-te pe propriile cunoștințe și pe know-how-ul echipei cu care lucrezi. La finalizarea proiectului, munca și creativitatea ta pe partea de usability se lansează în întuneric, fără usability testing. Practic, nu știi dacă utilizatorii tăi au primit un produs sau serviciu ce poate fi folosit ușor, are logică pentru ei și le oferă o experiență, nu doar o întrebuințare. LUMY are rolul de "a te lumina" în ceea ce privește munca unui UX Designer, a unui Information Architect și chiar a unui web designer, prin serviciile de usability testing pe care le oferă.

Implementarea

Prima etapă, a fost evident analiza proiectului, ceea ce se dorește în faza inițială și unde vrem să ajungem. Au fost multe ore de brainstorming a tuturor echipelor implicate, realizarea unui wireframe de la care s-a pornit. Apoi, s-a continuat implementarea platformei cu cele două versiuni, cea destinată testerilor și cea pentru companii, în mai multe faze:

  • versiunea pentru testeri și realizarea de teste video și feedback de către testeri prin intermediul aplicației Lumy Recorder;
  • versiunea pentru companii;
  • integrarea testelor de tip preferințe, clickmap, heatmap;
  • comenzi teste pe partea destinată companiilor;
  • valorificarea câștigurilor testerilor;
  • versiunea platformei în limba engleză;
  • upgrade pe partea de companii străine;
  • implementare API pentru aplicația iOS.

Aceste etape au fost implementate în cadrul echipei .NET. În paralel, echipa iOS a implementat aplicația Lumy pentru iPhone și Lumy Recorder pentru iPhone. Totodată, s-a adaptat website-ul pentru telefoane mobile și tablete. Ca tehnologii folosite, putem enumera: Axure, MVC4, C#, MS SQL Server, Microsoft TFS, Node.js, HTML5, CSS3, Adobe Photoshop, Responsive Web Design, MailChimp, NearForums, Scrum Project Management. Pe partea de iOS, s-au utilizat limbajele de programare Objective C și C++ și s-a folosit iOS SDK și OpenGL.

Ce este Lumy Recorder?

Lumy Recorder este o aplicație desktop stand-alone, care se ocupă cu înregistrarea unor sesiuni de testare, în cadrul cărora se captează răspunsul în format text al utilizatorului, al vocii acestuia și al acțiunilor petrecute pe ecranul acestuia. Datele capturate se transmit instantaneu către un server, care le stochează într-o bază de date centralizată. Tehnologiile folosite sunt următoarele:

  • pentru captura ecranului: filtru de captură ecran împreună cu Ffmpeg.
  • pentru captura audio: se folosește Ffmpeg mapat cu Windows Core Audio pentru detecția și selectarea microfonului. Comunicarea între browser și aplicație se face prin intermediul unui server local http.

Comunicarea cu server-ul este făcută prin TCP. Pe parte de server pentru stocarea stream-ului de date, se folosește NodeJs, care pornește instanțe de ffmpeg. Cele mai dificile task-uri au fost găsirea unui mod eficient de captură a ecranului și comprimarea cât mai bună a fluxului de date audio și video. O altă situație solicitantă a fost maparea microfonului reprezentat în felul ffmpeg cu cele existente deja în sistem.

Lumy Recorder pentru iOS

Prin intermediul acestei aplicații, tester-ii înscriși în cadrul platformei vor putea realiza teste de tip feedback și video, iar companiile vor primi o reacție reală pentru versiunile mobile ale website-urilor realizate. Aplicația Lumy Recorder pentru iPhone a fost realizată utilizând limbajele de programare Objective C și C++ și folosind iOS SDK și OpenGL. O echipă formată din trei dezvoltatori a lucrat peste 600 de ore, pentru a reuși publicarea în Apple Store. Cea mai complicată parte din dezvoltarea aplicației a fost realizarea capturii video. SDK-ul nativ nu permite captură video de pe browser, astfel că dezvoltatorii au fost nevoiți să găsească o altă metodă, folosind OpenGL.

Accesând link-ul http://www.youtube.com/watch?v=CeqXjD99z1o&feature=youtu.be , puteți vedea un exemplu de test video, realizat pe un iPhone 5S.

Platforma de usability testing - Lumy - a fost dezvoltată integral, de la concept până la implementare, de REEA.

LANSAREA NUMĂRULUI 141

Analiza de business (BA)

miercuri, 27 martie, ora 18:00

sediul Accesa

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 140 - Generative AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO