ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 21
Abonament PDF

Interviu cu Csaba Suket - Director of Technology @ Betfair România

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



DIVERSE


Betfair România este cel mai mare centru de dezvoltare software al Grupului britanic Betfair. Sediul din Cluj are în prezent peste 250 de angajați, specializați într-o gamă largă de limbaje de programare, analiză de business, securitatea informației și project management.

La Cluj se dezvoltă cinci arii principale: Platform Development, e-Commerce, Gaming, Product și Enterprise Data Services. Tehnologia inovativă din spatele produselor Betfair permite procesarea a peste șapte milioane de tranzacții pe zi, reprezentând mai mult decât volumul tranzacțiilor de pe piața bursieră europeană la un loc; 99,9% dintre aceste tranzacții sunt procesate în mai puțin de o secundă. Cel care ne poate dezvălui o parte din secretul succesului acestei companii este Csaba-Attila Suket, Director of Technology la Betfair România, care și-a arătat amabilitatea și ne-a răspuns la câteva întrebări:

Bună ,Csaba, spune-ne câteva cuvinte despre tine.

Salut Ovidiu. Pe scurt, am 33 de ani, am studiat la Cluj - Universitatea Babeş-Bolyai, specializarea Informatică. La Betfair am ajuns în 2008 şi am avut diferite roluri începând cu Engineering Manager, evoluând până la rolul de Director of Technology.

Fiind developer la origini (baze de date), mă simt apropiat de Oracle şi de spațiul Data, dar în acelaşi timp sunt un fan SOA, Cloud, sisteme distribuite şi limbaje noi gen Go, Agile/Lean (Betfair România fiind printre pionierii Scrum-ului în Cluj).

Motto-ul meu personal după care mi-am ghidat cariera şi viața mea este:think simple and positive, believe and achieve.

Despre hobby-urile mele aş putea spune că acestea sunt hocheiul și filozofiile orientale.

În scurta prezentare a Betfair România am menționat despre procesarea a peste șapte milioane de tranzacții pe zi. Pe ce tehnologii se bazează platforma Betfair, dacă ne referim la partea de server și baze de date?

În ultimii ani, partea de Technology de la Betfair a trecut prin diverse transformări tehnologice și organizaționale până să ajungem la un model Delivery Centric. În acest moment echipele noastre asigură ,,end to end" delivery la cea mai mare parte din platforma Betfair, de la stadiul de specificaţii, design, implementare, testare, până la release şi partea operațională.

Tehnologiile pe care le folosim sunt Oracle pentru partea de baze de date, pe lângă alte sisteme NoSql și Java pentru aplicaţii. Arhitectura noastră este de tip SOA, peste care avem aplicaţii Web care folosesc JavaScript, HTML, CSS, Templating (FreeMarker). Serviciile sunt construite folosind un framework intern bazat pe Jetty şi Spring (Core, DataAccess, AOP, Batch) şi JMS unde este nevoie.

Pentru partea de build şi release folosim diferite tool-uri ca Maven, Jenkins, Sonar, Nexus, Chef. Sistemele de caching, load balancing sunt folosite pentru cele mai importante flow-uri. În plus, punem foarte mult accent pe calitatea aplicațiilor pentru a putea face față unui astfel de load și în acest sens utilizăm Mockito, TestNG, JUnit, Selenium. Nu în ultimul rând, implementarea conceptului de DevOps ne permite o autonomie crescută pe partea de delivery și ne asigură o reacție promptă la urgențe operaționale.

Care este strategia de dezvoltare din punct de vedere tehnologic?

În momentul de față urmărim mai multe direcții strategice dintre care câteva ar fi Cloud, tehnologii/limbaje de programare noi și evoluție artitecturală bazată pe eficiență și ușurință în a opera produsele și componentele noastre.

Pentru o imagine mai completă, poți să ne spui care a fost principala realizare din punct de vedere tehnic din ultimul an?

A fost un an superb, plin de realizari, în care am rulat la o viteză foarte mare și în care echipele noastre au livrat la un ritm de 40 de release-uri de producție în fiecare lună. Aceasta ne-a permis să ne perfecționăm începând de la nivel architectural, procese (operaționale, Scrum, de development și de testare, etc.). Mai mult decât atât, focusul a fost pe crearea de oportunități de inovație tehnologică pentru angajații noștri; unele idei de business care au avut un impact au venit din rândul angajaților. Aș spune că valoarea adaugată business-ului prin aplicațiile și capabilitățile nou dezvoltate se impune detașat ca principala realizare a anului.

Csaba Suket - Director of Technology @ Betfair România

Cum vezi evoluția Betfair România în următorul an?

În următorul an ne propunem să continuăm investirea în calitatea produselor și proiectelor pe care le livrăm. Betfair România este un business solid din toate punctele de vedere; suntem bine poziționați ca angajator prin tehnologiile, oportunitățile și beneficiile pe care le oferim. Pe termen mediu focusul nostru va fi pe creșterea eficienței continuând în a oferi oportunități de creștere și perfecționare la toate nivelele pentru angajații noștri. Totodată vom păstra focusul pe cultura organizațională a firmei.

Am auzit de Betfair University, poți să ne spui câteva cuvinte despre aceasta și cui se adresează?

Betfair University este un program intern pentru angajații noștri, desfășurat de Camelia Hanga și Andreea Misaras, care oferă oportunități de dezvoltare profesională și personală. Este practic un concept umbrelă pentru toate activitățile de învățare de la cursuri, workshop-uri la certificări, mentoring, mese rotunde. Toate programele sunt personalizate în funcție de nevoile individuale și ale echipei. Rolurile de trainer - cursant se schimbă frecvent- fiecare angajat poate să contribuie cu expertiza sa. Gama de activități de învățare este foarte largă - de la cursuri tehnice la soft skills, management school, ședințe de coaching, până la competiții de programare și jocuri olimpice. Betfair University este un element central al culturii oganizaționale, angajații fiind cei care-și fac managementul propriei dezvoltări personale și profesionale.

Dacă ar trebui să scrii un articol tehnic, care ar fi titlul acestuia?

Cred că ar fi: Capacity and Scalability on an E-Commerce Platform.

Îți mulțumesc pentru amabilitatea de a răspunde la aceste întrebări.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects