În martie va avea loc cea de-a doua ediție a Cluj Innovation Days, evenimentul principal organizat de către Cluj IT Cluster. Președintele cluster-ului, Alexandru Tulai, ne-a răspuns în exclusivitate la câteva întrebări.
Ovidiu Mățan: Cluj IT Cluster organizează în perioada 20 - 21 martie cea de-a doua ediție a evenimentului Cluj Innovation Days, găzduit de această dată de Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară din Cluj-Napoca. De ce Cluj Innovation Days și nu Cluj IT Innovation Days, așa cum s-a numit conferința anul trecut?
Alexandru Tulai: Ediția din acest an a Cluj Innovation Days își propune prin tematică, invitați și structura evenimentului să coaguleze principalii actori la nivel național și internațional implicați în procesul inovării, factorii decizionali și persoanele interesate de schimbarea de paradigmă în mentalitate, business și educație, rezultată în urma orientării spre generarea de idei și produse inovative, cu valoare adăugată mare. Este și motivul pentru care evenimentul nostru, care dorim să devină în timp unul de referință, nu se mai numește Cluj IT Innovation Days. Nici locația în care va avea loc nu este întîmplătoare: dorim să subliniem și pe această cale importanța colaborării între mediul de cercetare și comunitatea de business. Viziunea noastră asupra industriei de IT este una în care IT&C-ul devine o infrastructură indispensabilă pentru dezvoltare, prezentă în toate verticalele economiei și ale societății. Cluj Innovation Days este, în opinia mea, tipul de eveniment prin care putem contribui la consolidarea pe termen lung a comunității IT şi la dezvoltarea legăturilor cu parteneri de afaceri naționali și internaţionali.
Ce v-ați propus cu ediția din acest an Cluj Innovation Days?
Cluj Innovation Days este structurat în trei sesiuni tematice, și anume Mastering Innovation, Fostering Entrepreneurship și Showcasing Innovation, fiind organizat astfel pentru a surprinde cele trei apecte constitutive ale inovării. Prima sesiune tematică vizează inovarea într-un context mai general și urmărește aspecte legate de gestionarea inovării prin manangementul produsului inovativ și de proprietatea intelectuală sau de suportul obținut prin politicile și strategiile la nivel european. De asemenea sunt și alte aspecte precum cele legate de capacitatea de a implementa și susține procesele inovării. Cea de-a doua sesiune este orientată spre zona antreprenorială și își propune să prezinte auditoriului principalele mecanisme și etape în consolidarea și valorificarea unei idei inovative, prin trimitere directă la ingredientele start-up-urilor, spin-off-urilor precum și forme de atragere a investițiilor și altor surse de finanțare disponibile. Ultima sesiune tematică, Showcasing Innovation, își propune să exemplifice toate mijloacele și mecanismele ce susțin inovația prin povești de succes din zona de business, menite să motiveze și să inspire tinerii în dezvoltarea unor inițiative antreprenoriale, dar și micile companii, aflate într-un stadiu incipient de dezvoltare.
Cine sunt participanții pe care îi așteptați la eveniment?
Pe durata celor două zile, evenimentul va reuni peste 400 de persoane, din țară și străinătate, printre care se numără reprezentanți ai Comisiei Europene, ai Guvernului României și ai autorităților publice locale, oameni de business, reprezentanți ai mediului academic, ambasadori, membri ai altor clustere naționale și internaționale, dar și reprezentanți ai unor asociații de business, ai sectorului financiar-bancar și investitori străini. În calitate de invitați așteptăm și reprezentanți de la nivelul instituțiilor academice reprezentative precum universități, Academia Română și institute de cercetare. Prin numărul mare de participanți, dar mai ales prin natura preocupărilor acestora, putem aprecia că, pentru cele două zile, Clujul va deveni capitala regională a inovării.
Mai multe detalii despre evenimentul Cluj Innovation Days 2014 sunt disponibile pe site-ul web dedicat: www.clujinnovationdays.com