ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 19
Abonament PDF

Valoarea ca strategie

Cornelia Stan
Communications Officer
@Accesa
MANAGEMENT

Deși ați putea spune că "valoarea ca strategie" ar putea fi aplicabilă pentru orice tip de companie, principiul de dezvoltare strategic din spatele acestei sintagme lasă suficient loc pentru detalierea unor oportunități care nu sunt de ignorat - mai ales pentru companiile IT. "Valoarea ca strategie" înseamnă folosirea valorilor companiei drept pârghii pentru a controla și defini procese, mod de lucru, direcții de dezvoltare și comunicare.

Despre respectarea valorilor companiei

Așa cum respectarea unor reguli susține un comportament continuu (gândiți-vă la regulile de circulație care, prin impunerea respectării lor, urmăresc evitarea accidentelor), în același mod și respectarea unor valori, în contextul unei companii IT, urmărește susținerea unui ritm de maturizare. Valorile sunt relevante mai ales pentru o companie care se află în continuă dezvoltare, existența și asumarea acestora având impact atât pentru angajați, cât și pentru companie.

Departe de a exista doar pe o secțiune de pe site-ul companiei denumite "Valori", acestea au, în realitate, o relevanță crescută mai ales pentru companiile furnizoare de servicii, în cazul cărora validarea calității fiind preponderant mijlocită. Ce înseamnă acest lucru? - Acțiunile, procesele, modurile de organizare și comunicare, atitudinea în rezolvarea problemelor - demonstrează calitatea serviciilor și au întâietate "calității codului". Mai mult, acestea sunt elemente care contribuie la crearea unei percepții mai clare și mai ample asupra calității pe care o poate livra o companie de IT - la nivel de servicii și nu doar de software development.

De altfel, referitor la o piață externă, asumarea unor valori presupune abilitatea de a răspunde prin intermediul modului de lucru exigențelor culturale impuse de valorile respective. Un bun exemplu este punctualitatea. Este o valoare cel mai des regăsită în cultura germană. Odată asumată în relația cu un client de naționalitate germană, e o asumare a faptului că înțelegem exact ce presupune "punctualitatea germană".

Când devin valorile resurse strategice?

  • Înainte de toate, atunci când sunt formulate astfel încât să poată fi asumate atât la nivel individual, cât și la nivel de echipă. Specific pentru domeniul IT, valorile devin strategice în măsura în care acestea au un impact pozitiv în colaborarea cu ceilalți membri ai echipei, dar și cu membrii echipei din partea clientului.
  • Dacă deja există, dar nu au fost stabilite decât sumar la început, acestea pot fi identificate drept resurse strategice când pot fi corelate cu acțiuni și comportamente ale angajaților. Întrebări precum: - Ce apreciază clienții în colaborarea cu membrii echipei? - Care sunt tipurile de comportamente cel mai des întâlnite în cadrul echipelor? - Care sunt dinamicile de învățare și formare a unei echipei? - vă pot ajuta să le identificați și definiți mai ușor.
  • Atunci când sunt cunoscute și asumate de către membri ai organizației. Simplu - atunci când valorile reușesc să ghideze direcții de acțiune și comportament vorbim deja despre asumare. Un bun exemplu este acela în care recrutarea noilor colegi are loc ținând cont de valorile companiei. Un alt bun exemplu este acela în care valorile sunt definite cu sprijinul întregii echipe, asigurând astfel transparența și buna înțelegere a acestora la nivel intern.

Impactul valorilor pentru angajați și companie

Din perspectiva dezvoltării, putem trece în revistă câteva perspective asupra valorilor:

  • Existența și respectarea valorilor companiei sunt un indiciu pentru atenția acordată angajaților, la nivel individual.
  • Valorile pot servi drept fundament creșterii și susținerii active a calității serviciilor IT furnizate.
  • În funcție de valorile asumate de companie, oricare dintre acestea pot constitui criterii pentru evaluarea calității serviciilor, dar și a randamentului angajaților.
  • Valorile pot fi o sursă care, încă din stagiul recrutării, contribuie la păstrarea coeziunii echipei.
  • Valorile pot fi o sursă de motivare a angajaților. Acestea pot fi valorificate la nivel intern punându-le în practică prin intermediul unor proiecte inovative, inițiative ale angajaților pe care compania le poate sprijini.

PhönixPreis, valorile companiei și recunoașterea pe plan european

PhönixPreis este distincția oferită companiilor străine care își desfășoară activitatea în Germania și care s-au remarcat prin angajamentul social al creării de locuri de muncă și prin performanța de business. Aceasta este oferită de către Departamentul de Muncă și Economie, împreună cu Primăria orașului Munich.

Accesa se numără printre companiile care, la finele anului 2013, au acceptat distincția PhönixPreis la categoria "Established Company". Premiul a fost acceptat în cadrul galei de decernare care a avut loc pe 4 decembrie în sala de banchet a Primăriei orașului Munich.

Valorile susținute de Accesa: pasiune, curaj, proactivitate, modestie și respect - au stat la baza acordării premiului de către juriu, fiind un fundament pentru dezvoltarea companiei. Iulian Iuga, managerul general Accesa, afirmă că "înscrierea în competiția PhönixPreis și acceptarea premiului au constituit oportunități de a-mi întări misiunea de dezvoltare a companiei." Pentru Accesa, premiul PhönixPreis este o recunoaștere a perfomanței demonstrate de fiecare angajat, acum și de către comunitatea din orașul Munich.

Din perspectiva dezvoltării de business, un astfel de premiu este reprezentativ pentru rolul managerilor de a fi vizionari dincolo de granițele propriei țări,de a inova și de a contribui la creșterea competitivității mediului extern în care își desfășoară activitatea. Astfel, includerea valorilor companiei în strategia de dezvoltare impune ca acestea să fie luate în considerare ca resurse pe termen lung, contribuind la diferențiere și la consolidarea punctelor forte ale companiei.

LANSAREA NUMĂRULUI 89

Prezentări articole și
Panel: Programming

Joi, 21 Noiembrie, ora 18:00
Liberty Technology Park

Înregistrează-te

Facebook Meetup

Sponsori

  • comply advantage
  • ntt data
  • 3PillarGlobal
  • Betfair
  • Telenav
  • Accenture
  • Siemens
  • Bosch
  • FlowTraders
  • MHP
  • Connatix
  • UIPatj
  • MetroSystems
  • Globant
  • Colors in projects