ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 144
Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 19
Abonament PDF

Valoarea ca strategie

Cornelia Stan
Communications Officer
@Accesa



MANAGEMENT

Deși ați putea spune că "valoarea ca strategie" ar putea fi aplicabilă pentru orice tip de companie, principiul de dezvoltare strategic din spatele acestei sintagme lasă suficient loc pentru detalierea unor oportunități care nu sunt de ignorat - mai ales pentru companiile IT. "Valoarea ca strategie" înseamnă folosirea valorilor companiei drept pârghii pentru a controla și defini procese, mod de lucru, direcții de dezvoltare și comunicare.

Despre respectarea valorilor companiei

Așa cum respectarea unor reguli susține un comportament continuu (gândiți-vă la regulile de circulație care, prin impunerea respectării lor, urmăresc evitarea accidentelor), în același mod și respectarea unor valori, în contextul unei companii IT, urmărește susținerea unui ritm de maturizare. Valorile sunt relevante mai ales pentru o companie care se află în continuă dezvoltare, existența și asumarea acestora având impact atât pentru angajați, cât și pentru companie.

Departe de a exista doar pe o secțiune de pe site-ul companiei denumite "Valori", acestea au, în realitate, o relevanță crescută mai ales pentru companiile furnizoare de servicii, în cazul cărora validarea calității fiind preponderant mijlocită. Ce înseamnă acest lucru? - Acțiunile, procesele, modurile de organizare și comunicare, atitudinea în rezolvarea problemelor - demonstrează calitatea serviciilor și au întâietate "calității codului". Mai mult, acestea sunt elemente care contribuie la crearea unei percepții mai clare și mai ample asupra calității pe care o poate livra o companie de IT - la nivel de servicii și nu doar de software development.

De altfel, referitor la o piață externă, asumarea unor valori presupune abilitatea de a răspunde prin intermediul modului de lucru exigențelor culturale impuse de valorile respective. Un bun exemplu este punctualitatea. Este o valoare cel mai des regăsită în cultura germană. Odată asumată în relația cu un client de naționalitate germană, e o asumare a faptului că înțelegem exact ce presupune "punctualitatea germană".

Când devin valorile resurse strategice?

  • Înainte de toate, atunci când sunt formulate astfel încât să poată fi asumate atât la nivel individual, cât și la nivel de echipă. Specific pentru domeniul IT, valorile devin strategice în măsura în care acestea au un impact pozitiv în colaborarea cu ceilalți membri ai echipei, dar și cu membrii echipei din partea clientului.
  • Dacă deja există, dar nu au fost stabilite decât sumar la început, acestea pot fi identificate drept resurse strategice când pot fi corelate cu acțiuni și comportamente ale angajaților. Întrebări precum: - Ce apreciază clienții în colaborarea cu membrii echipei? - Care sunt tipurile de comportamente cel mai des întâlnite în cadrul echipelor? - Care sunt dinamicile de învățare și formare a unei echipei? - vă pot ajuta să le identificați și definiți mai ușor.
  • Atunci când sunt cunoscute și asumate de către membri ai organizației. Simplu - atunci când valorile reușesc să ghideze direcții de acțiune și comportament vorbim deja despre asumare. Un bun exemplu este acela în care recrutarea noilor colegi are loc ținând cont de valorile companiei. Un alt bun exemplu este acela în care valorile sunt definite cu sprijinul întregii echipe, asigurând astfel transparența și buna înțelegere a acestora la nivel intern.

Impactul valorilor pentru angajați și companie

Din perspectiva dezvoltării, putem trece în revistă câteva perspective asupra valorilor:

  • Existența și respectarea valorilor companiei sunt un indiciu pentru atenția acordată angajaților, la nivel individual.
  • Valorile pot servi drept fundament creșterii și susținerii active a calității serviciilor IT furnizate.
  • În funcție de valorile asumate de companie, oricare dintre acestea pot constitui criterii pentru evaluarea calității serviciilor, dar și a randamentului angajaților.
  • Valorile pot fi o sursă care, încă din stagiul recrutării, contribuie la păstrarea coeziunii echipei.
  • Valorile pot fi o sursă de motivare a angajaților. Acestea pot fi valorificate la nivel intern punându-le în practică prin intermediul unor proiecte inovative, inițiative ale angajaților pe care compania le poate sprijini.

PhönixPreis, valorile companiei și recunoașterea pe plan european

PhönixPreis este distincția oferită companiilor străine care își desfășoară activitatea în Germania și care s-au remarcat prin angajamentul social al creării de locuri de muncă și prin performanța de business. Aceasta este oferită de către Departamentul de Muncă și Economie, împreună cu Primăria orașului Munich.

Accesa se numără printre companiile care, la finele anului 2013, au acceptat distincția PhönixPreis la categoria "Established Company". Premiul a fost acceptat în cadrul galei de decernare care a avut loc pe 4 decembrie în sala de banchet a Primăriei orașului Munich.

Valorile susținute de Accesa: pasiune, curaj, proactivitate, modestie și respect - au stat la baza acordării premiului de către juriu, fiind un fundament pentru dezvoltarea companiei. Iulian Iuga, managerul general Accesa, afirmă că "înscrierea în competiția PhönixPreis și acceptarea premiului au constituit oportunități de a-mi întări misiunea de dezvoltare a companiei." Pentru Accesa, premiul PhönixPreis este o recunoaștere a perfomanței demonstrate de fiecare angajat, acum și de către comunitatea din orașul Munich.

Din perspectiva dezvoltării de business, un astfel de premiu este reprezentativ pentru rolul managerilor de a fi vizionari dincolo de granițele propriei țări,de a inova și de a contribui la creșterea competitivității mediului extern în care își desfășoară activitatea. Astfel, includerea valorilor companiei în strategia de dezvoltare impune ca acestea să fie luate în considerare ca resurse pe termen lung, contribuind la diferențiere și la consolidarea punctelor forte ale companiei.

NUMĂRUL 143 - Software Craftsmanship

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects