ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 19
Abonament PDF

Startup Weekend – Aici şi Acolo

Irina Rotaru
HR
@Skobbler



DIVERSE


Nu ştiu cum sunt alţii, însă eu de mic copil am perceput America precum ţara tuturor posibilităţilor şi realizărilor. În viziunea mea, America ar cuprinde întreg continentul nord american, dacă aș lua în considerare oraşele canadiene care au obţinut în lumea inovaţiilor o greutate similară cu cele din SUA. Pentru confirmare căutaţi povestea centrului Mars din Toronto.

Visul american a creat anumite aşteptări şi asupra evenimentelor organizate. Aşa s-a întâmplat de exemplu cu Startup Weekend. Deşi niciodată vociferată, ideea că Startup Weekend în Cluj nu va fi la fel de cool era cumva în spatele tuturor observaţiilor auzite în timpul prezentărilor făcute. De"! Nu suntem în America şi evenimentul va fi "mişto", numai că va fi şi românesc în acelaşi timp. I-am crezut... până la proba contrarie.

Am avut norocul să fiu implicată în echipa de organizare a Startup Weekend Montreal. Deşi "norocul" meu nu a fost deloc noroc, a fost în primul rând dovada conceptului de "comunitate" pe care susţinătorii Startup Weekend îl plasează în topul valorilor promovate.

Ajunsă acolo am avut şi eu anumite aşteptări de la colegii mei şcoliţi în stil american şi cu abordare occidentală. Aşteptările mele s-au spulberat rapid însă, când pe parcursul întâlnirilor organizatorice şi a evenimentului în sine dădeam exemple de ce făcusem noi la Cluj şi feţele lor se întorceau uimite spre mine "Serios? Ce tare!". Aşa mi-am dat eu seama despre faptul că naţionalitatea noastră, amplasarea geografică, perioada comunistă şi multe alte motive care sunt "de vină" nu sunt decât scuze. Spiritul creativ, ingeniozitatea, inteligenţa şi motivarea noastră sunt de multe ori net superioare calităţilor americanilor atât de mult lăudaţi. Probabil, diferenţa este lenea sau timiditatea.

Desigur evenimentul organizat sub franciză respecta valorile care l-au impus în lumea antreprenorilor de peste totEducaţia şi posibilitatea de a valida ideea, ajutorul primit de la oameni cu experienţă şi energia care aproape explodează la fiecare eveniment sunt la fel, indiferent de poziţia de pe hartă.

Energia şi atmosfera evenimentelor cred că merită un loc aparte. Pornind de la prejudecăţile anterior menţionate, aveam aşteptări şi aici. Spre surprinderea mea, când la întrebarea unui voluntar dacă există diferenţe între evenimentele la care am participat, răspunsul meu a fost negativ - oamenii pasionaţi sunt peste tot la fel, plini de viaţă, cu idei trăznite, cu poftă de lucru şi dornici de a schimba status quo-ul în care se află.

Datorită evenimentului am avut ocazia să vorbesc şi cu oameni implicaţi pe partea de finanţare de startup-uri. Tinerii antreprenori au fost la fel de reticenţi ca şi cei de aici - e greu să obţii investiţii şi suport pentru proiectul şi ideea ta. Investitorii au fost şi ei sceptici - calculele făcute înainte de a face următorii paşi într-o companie sunt multe şi amănunţite.

Cred că am ajuns şi la diferenţe…

Unul dintre aspectele pe care le-am menţionat imediat în timpul discuţiilor cu antreprenorii de acolo a fost nivelul de cunoaştere a conceptelor implicate. Hustler, hacker, customer validation, business plan: sunt lucruri despre care ei par să fie mai documentaţi.

Partea legală prosperă în America. Dacă în Cluj paşii urmăriţi în momentul în care zici că faci un startup sunt în primul rând materializarea ideii iar apoi planul de monetizare, în Montreal al doilea pas este vizita la avocat. Nimic şi niciodată nu se face fără un consult legal, iar avocaţii sunt şi ei interesaţi să susţină activ dezvoltarea mediului antreprenorial - ei chiar cred în conceptul de win-win situation.

Desigur că mulţi vor spune că diferența este legată de continuitatea proiectelor după eveniment. Dacă vorbim din punct de vedere statistic, Montreal o duce mai rău. Acolo doar două echipe (Crowdmedia, Dashboard) din cele participante au reuşit să ajungă în incubatoare şi să continue proiectele. În Cluj sunt 3 după doar 2 ediţii (Usetogether, Doitfor, Omnipaste) şi recent am aflat că după doi ani unul dintre proiectele din prima ediţie urmează să fie lansat (Evolso).

În momentul de faţă, când pregătirilepentru următorea ediţie Startup Weekend Cluj au început, sunt mai optimistă ca altadată. Pe lângă notorietatea şi succesul recunoscut ale evenimentului pe plan local, m-am convins din propria experienţă că putem şi noi să fim cool şi să venim cu mind-blowing ideas la care americanii nici măcar nu visează.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Irina Rotaru a mai scris