Noi am vrea să numim ALE 2013 conferința magică pentru că doar ce s-au încheiat trei zile minunate, pline cu ultimele noutăți despre Agile și Lean, pline de lucru în echipă (aka co-creation), discuții, networking și o groază de lucruri faine organizate pentru a aduce un plus de distracție participanților și familiilor acestora. Oamenii au vorbit despre respect, încredere, învățare, experiențe și creativitate, și nu doar că au vorbit, dar aveam impresia că însăși conferința era organizată de către fiecare participant în parte.
Prima zi a debutat cu o introducere făcută de către organizatori. Keynote-ul de deschidere i-a aparținut lui Jurgen Appelo care a discutat despre noua structură organizațională a secolului XXI subliniind faptul că se bazează pe rețea și nu pe ierarhie! În închidere a vorbit despre o rețea de business-uri și idei deștepte pe care a creat-o numită Happy Melly și odată ce intri acolo vei avea multe de învățat!
După ce fiecare speaker și-a prezentat discursul, a fost o mare provocare pentru participanți să aleagă la care dintre cele trei prezentări să meargă întrucât aveau loc în acelasi timp. După talk-uri a urmat partea de Lightining Talks și Open Space. Partea mai dificilă a fost când Marketplace-ul s-a umplut de topicuri interesante dintre care participanți urmau din nou să aleagă la care să participe.
Noi am mers mai întâi la talk-ul lui Toni Tassani (Twitter @atassani),
software developer din Barcelona, Agile entuziast și comics fan. Prezentarea sa, The Cognitive Power of Comics începe printr-o recomandare de carte și anume: Commitment Novel about Managing Project Risk, de Olav Massen, Chris Matts, Chris Gearryn un roman grafic care demonstrează cum Comics-urile pot fi utilizate pentru a exprima idei complexe.
Comics-urile au apărut pentru prima dată pentru divertisment, dar ulterior au început să apară comics-uri despre jurnalism, probleme sociale, economie, logica etc. Comics-urile sunt de fapt primul contact pe care noi îl avem încă de mici cu textul, cu cuvintele. Comics-urile fac omul să gândescă într-un mod diferit. În momentul în care cititorul consumă comics-uri el este deja un agent activ, iar comics-urile sunt esențiale pentru cunoaștere și înțelegere. Comics-urile sunt cea mai eficientă unealtă. Un creier antrenat cu comics-uri este deja un creier pregătit să decodeze. Mixând imagini și text determină creierul să lucreze în două forme diferite în același timp ceea ce înlesnește generarea de sentimente și conexiunea cu cititorul.
A urmat Oanei Juncu
(Twitter @ojuncu), care a vorbit despre A journey to our cognitive biases. Cu toții avem o tendința naturală de a face lucrurile bine dar de multe ori le facem greșit. Greșeala este omenească și cu toții facem greșeli tot timpul. Chiar și când credem că am învățat din erori tot mai greșim. Și asta a motivat-o pe Oana Juncu să întreprindă un studiu mai amănunțit al erorilor cognitive. Oana a vorbit despre un set de mai multe erori cognitive care ne duc la greșeli în viața de zi cu zi și ne-a vândut câteva ponturi despre cum să înțelegem cum funcționează mecanismul cognitiv ce ne conduce uneori să luăm decizii greșite. Totodată, cunoscându-ne erorile cognitive nu ne ajută să nu mai facem greșeli deloc, ci doar să facem mai puține.
După Oana Juncu noi am urmărit-o pe Anna Obukhova care a ținut o prezentare despre SCRUM și voința, și despre cum neuroștiința poate spori productivitatea.Anna spune că voința este ca un mușchi și ca urmare acesta trebuie exersat greu și cât mai des. Combustibilii voinței sunt zahărul și Lysine-ul și aceștia nu trebuie risipiți. Pasul 1. în SCRUM este sa nu îți irosești voința (1. Standup 2. Sprint Pulse 3. Pick the task).Pasul 2, este să nu îi lași pe alții să îți irosească cantitatea de Lysine din organism și pentru aceasta trebuie să reduci incertitudinea ( 4. PBR meetings 5. Story tests and DOD 6. Change Requests 7. UT and Test Automation). Pasul 3, spune să obții rezultate și să fii fericit ( Obține rezultatele, Autorizează rezultatele și Vinde rezultatele! Iar continuarea sub-pasilor pentru succes ar fi următorii 8. Story done, 9. Tasks<= 1 day 10. Fixed Price Agile. Pe Anna Obukhova o puteți găsi pe Linkedin sau la email: Anna.Obukhova@luxoft.com.
Cam atât într-o primă parte despre cum a fost anul acesta la Agile Lean Europe și revenim într-un nou articol cu mult mai multe interviuri cu oamenii minunați care au luat parte și au făcut conferința atât de minunată!