ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 15
Abonament PDF

AGILE LEAN EUROPE 2013

Ana Maria Constantinescu
Community Manager
@Akcees



DIVERSE

Noi am vrea să numim ALE 2013 conferința magică pentru că doar ce s-au încheiat trei zile minunate, pline cu ultimele noutăți despre Agile și Lean, pline de lucru în echipă (aka co-creation), discuții, networking și o groază de lucruri faine organizate pentru a aduce un plus de distracție participanților și familiilor acestora. Oamenii au vorbit despre respect, încredere, învățare, experiențe și creativitate, și nu doar că au vorbit, dar aveam impresia că însăși conferința era organizată de către fiecare participant în parte.

Prima zi a debutat cu o introducere făcută de către organizatori. Keynote-ul de deschidere i-a aparținut lui Jurgen Appelo care a discutat despre noua structură organizațională a secolului XXI subliniind faptul că se bazează pe rețea și nu pe ierarhie! În închidere a vorbit despre o rețea de business-uri și idei deștepte pe care a creat-o numită Happy Melly și odată ce intri acolo vei avea multe de învățat!

După ce fiecare speaker și-a prezentat discursul, a fost o mare provocare pentru participanți să aleagă la care dintre cele trei prezentări să meargă întrucât aveau loc în acelasi timp. După talk-uri a urmat partea de Lightining Talks și Open Space. Partea mai dificilă a fost când Marketplace-ul s-a umplut de topicuri interesante dintre care participanți urmau din nou să aleagă la care să participe.

Noi am mers mai întâi la talk-ul lui Toni Tassani (Twitter @atassani),

software developer din Barcelona, Agile entuziast și comics fan. Prezentarea sa, The Cognitive Power of Comics începe printr-o recomandare de carte și anume: Commitment Novel about Managing Project Risk, de Olav Massen, Chris Matts, Chris Gearryn un roman grafic care demonstrează cum Comics-urile pot fi utilizate pentru a exprima idei complexe.

Toni Tassani

Comics-urile au apărut pentru prima dată pentru divertisment, dar ulterior au început să apară comics-uri despre jurnalism, probleme sociale, economie, logica etc. Comics-urile sunt de fapt primul contact pe care noi îl avem încă de mici cu textul, cu cuvintele. Comics-urile fac omul să gândescă într-un mod diferit. În momentul în care cititorul consumă comics-uri el este deja un agent activ, iar comics-urile sunt esențiale pentru cunoaștere și înțelegere. Comics-urile sunt cea mai eficientă unealtă. Un creier antrenat cu comics-uri este deja un creier pregătit să decodeze. Mixând imagini și text determină creierul să lucreze în două forme diferite în același timp ceea ce înlesnește generarea de sentimente și conexiunea cu cititorul.

A urmat Oanei Juncu

(Twitter @ojuncu), care a vorbit despre A journey to our cognitive biases. Cu toții avem o tendința naturală de a face lucrurile bine dar de multe ori le facem greșit. Greșeala este omenească și cu toții facem greșeli tot timpul. Chiar și când credem că am învățat din erori tot mai greșim. Și asta a motivat-o pe Oana Juncu să întreprindă un studiu mai amănunțit al erorilor cognitive. Oana a vorbit despre un set de mai multe erori cognitive care ne duc la greșeli în viața de zi cu zi și ne-a vândut câteva ponturi despre cum să înțelegem cum funcționează mecanismul cognitiv ce ne conduce uneori să luăm decizii greșite. Totodată, cunoscându-ne erorile cognitive nu ne ajută să nu mai facem greșeli deloc, ci doar să facem mai puține.

Oane Juncu

După Oana Juncu noi am urmărit-o pe Anna Obukhova care a ținut o prezentare despre SCRUM și voința, și despre cum neuroștiința poate spori productivitatea.Anna spune că voința este ca un mușchi și ca urmare acesta trebuie exersat greu și cât mai des. Combustibilii voinței sunt zahărul și Lysine-ul și aceștia nu trebuie risipiți. Pasul 1. în SCRUM este sa nu îți irosești voința (1. Standup 2. Sprint Pulse 3. Pick the task).Pasul 2, este să nu îi lași pe alții să îți irosească cantitatea de Lysine din organism și pentru aceasta trebuie să reduci incertitudinea ( 4. PBR meetings 5. Story tests and DOD 6. Change Requests 7. UT and Test Automation). Pasul 3, spune să obții rezultate și să fii fericit ( Obține rezultatele, Autorizează rezultatele și Vinde rezultatele! Iar continuarea sub-pasilor pentru succes ar fi următorii 8. Story done, 9. Tasks<= 1 day 10. Fixed Price Agile. Pe Anna Obukhova o puteți găsi pe Linkedin sau la email: Anna.Obukhova@luxoft.com.

Cam atât într-o primă parte despre cum a fost anul acesta la Agile Lean Europe și revenim într-un nou articol cu mult mai multe interviuri cu oamenii minunați care au luat parte și au făcut conferința atât de minunată!

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Ana Maria Constantinescu a mai scris