ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 15
Abonament PDF

Lansarea Gemini Foundry

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



DIVERSE

Startup-urile încep să fie un subiect la modă în 2013. Apar din ce în ce mai multe organizații ce doresc să sprijine aceste eforturi, iar recent chiar am publicat, în numărul 12, un articol despre Gemini Foundry. Revenim cu acest subiect deoarece diferite startup-uri au fost interesate de această inițiativă și există nevoia unei clarificări. Șerban Țîr, directorul tehnic al grupului de firme Gemini Solutions împreună cu Radu Popovici ne-au răspuns la câteva întrebări.

Ce înseamnă startup-urile pentru Gemini Solutions din perspectiva colaborării cu acestea?

Gemini Solutions are o lungă istorie lucrând cu startup-uri până acum din Silicon Valley. Din acest punct de vedere noi credem că înțelegem foarte bine cultura de startup. Chiar dacă startup-urile din România sunt un pic diferite de cele din US, în esență cultura și modul lor de lucru și de a pune problema este același.

Din acest punct de vedere Gemini Solutions pune mare preț pe oamenii cu inițiativă, antreprenorii, pe cultura de startup, simțindu-se întotdeauna atras de astfel de inițiative și dorește să încheie parteneriate, de diverse feluri cu ele.

Cum vedeți evoluția corectă a unui startup pentru a deveni un succes?

Nu credem că are cineva o rețetă general valabilă pentru succesul unui startup. Sunt mulți factori care pot contribui la succes: evident contează și ideea - dar nu atât de mult pe cât înclinăm la prima vedere să credem, contează fine tunning-ul idei - un proces complex care trebuie să considere mulți factori precum publicul target, modalitățile de promovare, viralitate, evaluarea corectă a nișei de piață adresate.

Evident nu în ultimul rând contează realizarea în sine a produsului, înțelegerea feedback-ului de la utilizatori și înglobarea lui în produs, precum și direcțiile viitoare de dezvoltare spre care se merge.

Este important să înțelegem că o dată un produs "out in the wild" înțelegerea feedback-ului de la utilizatori și acționarea în consecință sunt un factor cheie în menținerea produsului în vederea publicului țintă.

Un alt factor care de obicei tinde să fie elaborat mai puțin decât este cazul este evaluarea corectă a potențialelor metode de monetizare. La ora actuală metodele "clasice" de monetizare (vânzarea aplicației contra cost, revenue din adds, etc.) tind să nu mai fie de actualitate ca sursă principală de revenue ci mai degrabă ca surse suplimentare de venit.

Ce părere aveți despre piața de startup-uri din România până acum și dacă puteți să ne oferiți o previziune pentru următorii doi ani?

Credem și sperăm că piața de startup-uri din România va crește considerabil în următorii ani. Economic vorbind, România nu va mai putea mult timp să se vândă ca o țară cu forța de muncă ieftină - fie ea și în cazul sectoarelor unde este necesară înaltă calificare.

În aceste condiții următorul pas logic este să apară activități economice cu valoare adăugată mai mare. Aceasta evident se poate doar prin inovare, iar startup-urile sunt esența inovării.

Legat de piața actuală a startup-urilor din România, evident suntem la început, asta însemnând că plaja, modalitatea de abordare a inițiativei de către antreprenorii locali este destul de eterogenă, neexistând o cultură și o tradiție locală în această direcție. Asta înseamnă că am întâlnit startup-uri care pun problema foarte corect, și au o linie clară de dezvoltare - cu nimic mai prejos decât cele de peste ocean, dar și startup-uri cu o abordare destul de empirică ba chiar naivă. Evident legat de numărul startup-urilor, sperăm ca acestea să crească în viitor.

Ce înseamnă Gemini Foundry pentru startup-urile românești ?

Gemini Foundry se vrea o cale pe care startup-urile românești o pot lua în cazul în care ținta acestora este piața americană. Noi credem că după aprope paisprezece ani de lucru cu companii din Silicon Valley - multe dintre ele startup-uri - avem o înțelegere a ecosistemului și mecanismelor de acolo - și putem ajuta startup-urile românești să ajungă pe acea piață și să fie de succes acolo.

Am înțeles că se va organiza o lansare oficială Gemini Foundry în 24 Septembrie în Bucuresti. Ne puteți spune câteva cuvinte despre cine vor fi invitați la acest eveniment ?

Pe data de 24 septembrie la ora 17:00 va avea loc la Hotel Marshall Garden lansarea oficială a Gemini Foundry, eveniment organizat împreună cu Secția Comercială a Ambasadei Statelor Unite la București. Printre alții la acest eveniment vor participa domnul Theo Nissim - CEO al grupului de firme Gemini Solutions, Jim Cunningham - Regional Senior Commercial Officer, Europa de Sud-Est precum și Nicolas El Baze - General Partner, Partech International.

De asemenea, ne vom bucura de prezența doamnei Adina Magda Florea decanul Facultății de Automatică și Calculatoare al Politehnicii din București.Evident vă invităm și pe voi toți tinerii antreprenori din domeniul IT, cu idei și inițiative să participați.

Pentru cititorii TSM ce doresc să participe la lansarea Gemini Foundry, care este modalitatea de înregistrare?

Participarea la eveniment se va face pe baza formularului de înregistrare de pe site-ul nostru www.gemsfoundry.com și confirmare ulterioară.

Care este diferența dintre un Incubator și un Foundry ?

În timp ce un incubator este o inițiativă care ajută startup-urile cu o listă predefinită și clară de servicii și facilități, Foundry-ul este o inițiativă caracterizată de flexibilitate, care își construiește oferta pe care o are către fiecare startup în parte în funcție de necesitățile și specificul acestuia.

Care este specificul Gemini Foundry în comparație cu alte inițiative similare ?

Specificul Gemini Foundry este că își propune să "crească" startup-uri care au ca țintă finală piața din Statele Unite și oferă conexiuni directe și concrete către instituțiile, entitățile și mediul de afaceri de acolo, astfel se maximizează șansele startup-urilor de a primi investiții și de a avea success real pe piața de acolo.

Ce oferă și ce primește Gemini Foundry de la un start-up partener ?

Aș încerca să grupez ceea ce oferă Gemini Foundry în mai multe categorii de servicii. Între aceste categorii cred că se disting: servicii menite să ușureze viața antreprenorilor în sensul că îi degrevează de sarcinile de rutină dar importante de zi cu zi, și îi lasă să se concentreze pe ideea lor de business (servicii de legal, servicii contabile, birou); servicii menite să ducă la dezvoltarea sănătoasă și rapidă a business-ul precum mentorat și suport tehnic, îndrumare calificată legată de dezvoltarea businessului, dar poate cel mai important, oferă conexiuni directe și concrete către investitorii și environment-ul din Silicon Valley.

Ce primim în schimb ? Aici este simplu, primim un procent din compania incubată, care oricum va rămâne minoritar. Evident că acest procent diferă în funcție de serviciile oferite.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects