ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 161
Numărul 160 Numărul 159 Numărul 158 Numărul 157 Numărul 156 Numărul 155 Numărul 154 Numărul 153 Numărul 152 Numărul 151 Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 160
Abonamente

Android Automotive OS - un risc sau o șansă pentru mașini, motociclete sau camioane?

Marius Mailat
CTO @ P3 Group



PROGRAMARE

Când Android a fost lansat în 2008, am simțit entuziasm, aceeași senzație pe care am avut-o când am început să folosesc vechiul meu calculator Felix HC85. După ce am dezvoltat timp de opt ani în Java backend pentru rezervări turistice, ceva mi-a captat atenția. Îmi amintesc încă senzația incredibilă de a naviga prin codul sursă al Android Open-Source Project (AOSP) și de a fi uimit de modul în care Google îmi permitea să modific toate părțile platformei. Ce pariu a fost în acel moment să-mi părăsesc compania anterioară și să-mi încep călătoria cu Android!

Șaptesprezece ani mai târziu, Android a trecut de la telefoane la tablete, ceasuri, televizoare, aviație, dispozitive hardware personalizate și vehicule: mașini, camioane, vehicule comerciale și agricole, motociclete și vehicule de agrement.

În 2016, am avut un moment "aha" exact când am văzut mașina Maserati portocalie rulând o versiune inițială a Android Automotive la Google I/O din Mountain View. Același pariu, aceeași senzație că acest sistem poate înlocui interfețele HMI învechite din vehiculele noastre.

Android Automotive OS (AAOS) transcende simpla funcționalitate de infotainment, poziționându-se ca un sistem de operare nativ, full-stack pentru vehicule, integrat direct în unitatea de control electronic (ECU) a vehiculului sau în unitatea centrală (head unit). Spre deosebire de soluțiile de phone mirorring a telefonului (precum Android Auto și Apple CarPlay), AAOS rulează independent, oferind un nivel de control și personalizare a sistemului fără precedent, cu componente ready-to-use încă de la instalare.

Pentru inginerii și producătorii auto (OEM), arhitectura AAOS oferă avantaje semnificative în dezvoltarea vehiculelor definite prin software (SDV) datorită arhitecturii deschise și a personalizării la nivel de sistem. Exprimarea pe care o folosesc când mi se adresează o întrebare despre AAOS este că toate Change Request-urile sunt posibile, deoarece codul sursă de bază este deschis și disponibil pentru modificările lor.

Ca automotive developer putem modifica întregul stack AAOS:

Dacă OEM-ul alege să încorporeze și versiunile plătite ale Serviciilor de Aplicații Google (GAS), vehiculul va obține "superputeri" accesând servicii Google esențiale, cum ar fi Google Maps, Google Voice Assistant, Google Play Store, Google Automotive Keyboard etc., optimizate pentru utilizarea în vehicul.

Am ajuns, după multe iterații ale AAOS, la o etapă în care ecosistemul Google este adoptat în toate vehiculele de pe piață:

În acest caz, care este riscul integrării AAOS într-un vehicul OEM?

Integrarea unui sistem de operare de uz general într-un mediu mission-critical  prezintă provocări serioase de inginerie și securitate.

Optimizarea Resurselor. Android este un sistem de operare intensiv în resurse. Asigurarea unei experiențe utilizator fluide (fără lag) necesită hardware (SoC, RAM) de înaltă performanță. Performanța și stabilitatea sistemului de infotainment pot avea un impact direct asupra percepției de calitate a întregului vehicul.

Dependența de Google. Utilizarea GAS creează o dependență tehnologică de Google pentru funcționalități esențiale (navigație, voce), un risc strategic pe termen lung pentru controlul proprietății intelectuale a OEM-urilor. Producătorii care optează pentru o implementare AOSP pură (fără GAS) își asumă costul dezvoltării și întreținerii propriilor servicii de bază.

Conformitatea Normativă: Deși AAOS este destinat infotainmentului (non- esențial/critic), interfața sa cu sistemele vehiculului necesită o verificare riguroasă a conformității cu standarde precum ISO 26262 pentru a se asigura că un defect în AAOS nu poate compromite siguranța vehiculului.

Android Automotive OS (AAOS) este un catalizator al inovației digitale în cabina vehiculului, oferind un cadru tehnic robust și flexibil pentru dezvoltarea rapidă de noi funcționalități și servicii. Reprezintă o oportunitate strategică de a accelera ciclul de inovare al software-ului auto. Noul AAOS SDV lansat va stimula ecosistemul, alimentând și alte domenii neatinse anterior de Google: Instrument Cluster, Telemetry, Perception etc.

LANSAREA NUMĂRULUI 161

Smarter AI Automations

Miercuri, 26 Noiembrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 159 - Industria Automotive

Sponsori

  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • GlobalLogic
  • BMW TechWorks Romania