ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 148
Abonament PDF

Android Automotive - interviu cu Marius Mailat

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Am avut recent plăcerea de a discuta cu Marius Mailat, CTO al grupului P3 într-un scurt interviu despre industria de automotive din Cluj dar și despre Android și direcțiile de dezvoltare.

Ovidiu Mățan: Cum decurge o zi ca CTO la P3. Câte meeting-uri ai în mod normal?

Marius Mailat: Mă trezesc de obicei în funcție de partenerii din Japonia, Coreea. Primele ședințe sunt la ora 6 și, de obicei, urmează alinieri cu colegii din alte părți, spre exemplu Vietnam și, de curând, India. La 08:30 am prima ședință internă de business development cu colegii din Germania, iar, după aceea, discut de obicei din mașină, cu CEO-ul P3 Romania.

Ziua continuă cam la fel cu pitches, projects alignment și se termină spre seară cu clienții și colegii din US/Mexico. În medie, am în jur de 7 ședințe pe zi, cu perioade extrem de aglomerate.

P3 este un furnizor de servicii și soluții automotive pentru un număr mare de producători de mașini. Poți să ne dai mai multe detalii?

Marius Mailat: P3 este prezentă pe piață de 29 de ani, având drept obiectiv consultanța tehnică, dar și dezvoltarea și validarea soluțiilor end-to-end. Într-adevăr, multă lume cunoaște P3 prin prisma automotive și a soluțiilor de infotainment și cluster instrument pe care le oferim.

P3 creează sisteme personalizate de infotainment la bordul vehiculelor (IVI) bazate pe Android Automotive OS, sistemul de operare IVI cu cea mai rapidă creștere în prezent. SPARQ OS este soluția IVI emblematică a P3, care ajută producătorii de automobile să se diferențieze prin integrarea avansată verticală a interfeței HMI personalizate, a nivelului de servicii și a nivelului de abstractizare a hardware-ului vehiculului (VHAL). Marii producători de automobile, camioane și motociclete au beneficiat de inovațiile P3, implementând SPARQ OS ca sistem IVI de bază.

Marius Mailat - CTO P3 Group

Care sunt cele mai mari avantaje ale folosirii Android în sistemele de infotaiment ale mașinilor vs. cele dezvoltate in house? 

Marius Mailat: În 2016, am hotărât dezvoltarea platformei SPARQ OS, o platformă software de cockpit digital/HMI bazată pe Android Automotive OS 15. Aceasta cuprinde propriul Appstore, SOTA/FOTA, Navigație, Asistent personal digital și vocal, SUMS, SIL în cloud. SPARQ OS este pregătit pentru Google Automotive Services și este pe cale să atingă primul nivel de capacitate ASPICE.

În același timp, P3 este partener și co-dezvoltator în cadrul celui mai amplu proiect de optimizare a sistemului de operare pentru automobile cu Renault, inclusiv Google Automotive Services, care este prezent pe piață din 2022. În plus, P3 a implementat cu succes sisteme IVI pentru furnizori de top de motociclete, vehicule comerciale, vehicule de transport public și vehicule de agrement.

Cât de mult au evoluat performanțele hardware ale mașinilor în ultimii ani? 

Marius Mailat: Evoluția e direct vizibilă în apariția unor noi jucători în piața auto, firme ca Telechips, Autochip, Semidrive sau Mediatek care încearcă agresiv să ofere platforme scalabile de cockpit domain controller. Piața a fost și este în continuare dominată de Qualcomm, însă se văd primele dorințe ale producătorilor OEM de a căuta alternative.

La un meetup organizat de P3 pe subiectul automotive am putut vedea un bord de tir, dar și unul de motocicletă. Câte servicii Android sunt asemănătoare și în ce constau principalele diferențe?

Marius Mailat: P3 a fost implicată în dezvoltarea de serii auto pe mai multe proiecte ale clienților OEM cu producători auto globali, începând din 2015. Avem o vastă experiență în dezvoltarea și implementarea de soluții HMI în arhitecturi hardware arm/x86 prin Qualcomm 820/8155/8185/8295, NXP i.MX8/95, Mediatek 2712/2715, Semidrive X9, Telechips Dolphin 3/5.

Platforma P3 IVI, SPARQ OS, este implementată astăzi în autoturisme, camioane, motociclete și alte vehicule. Ca rezultat direct, șoferii și pasagerii lor se bucură de un HMI ușor de folosit, de siguranță sporită și de utilitatea vehiculelor, în timp ce producătorii de vehicule își pot diferenția serviciile, pot genera venituri și, între timp, pot obține beneficii operaționale multiple.

Pentru noi, în P3, software-ul în vehicule este aproape identic, chiar dacă e instalat într-o motocicletă, camion, mașină personală, hypercar, barcă, vapor sau vehicul recreațional.

Spune-ne câteva cuvinte despre prezentarea ta de la IT Days de anul acesta.

Marius Mailat: Prezentarea de anul acesta la IT Days poartă titlul de: "What is new in Software Defined Vehicle and Android Automotive OS ?"

În această prezentare, voi detalia cele mai recente progrese care modelează viitorul industriei automotive, revoluționând modul în care interacționăm cu vehiculele și experimentăm mobilitatea.

Vom descoperi împreuna cum SDV redefinește arhitectura vehiculelor, permițând flexibilitate, scalabilitate și personalizare fără precedent. Aflați mai multe despre schimbarea de paradigmă către vehiculele centrate pe software, permițând producătorilor OEM să îmbunătățească continuu funcționalitățile, să actualizeze caracteristicile și să se adapteze fără probleme la nevoile în continuă evoluție ale consumatorilor.

Prezentarea va analiza în profunzime:

Clujul a devenit un hub de dezvoltare a serviciilor automotive, care sunt planurile de dezvoltare P3 pentru perioada următoare?

Marius Mailat: O prioritate cheie pentru P3 este valorificarea potențialului noilor talente. Îi ajutăm pe membrii mai tineri ai echipei să își dezvolte abilitățile profesionale, crescându-le nivelul de cunoștințe, astfel încât fiecare dintre ei să se simtă mai apreciat. Învățarea și dezvoltarea sunt continue, iar fiecare membru al echipei are posibilitatea de a-și dezvolta competențe suplimentare.

Cluj-Napoca a evoluat, fiind perceput drept un Silicon Valley al României, ba chiar al regiunii Europei Centrale și de Est. Pentru P3, biroul din Cluj-Napoca este un hub de tip "competence center" pe partea automotive, cu o creștere anuală de 35%.

Anul aceasta P3 a continuat să deschidă noi centre de competențe în diferite regiuni: P3 Japonia și P3 Vietnam.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects