ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 147
Abonament PDF

Sisteme avansate de asistență – de la motocicliști pentru motocicliști

Cornel Spînu
Teamleader ARAS Software Development @ Centrul de Inginerie Bosch



PROGRAMARE


Siguranța este o prioritate majoră pe piața motocicletelor. Realitatea este că motocicliștii sunt în continuare una dintre cele mai vulnerabile categorii dintre participanții la trafic. După cum se știe, mașinile pot deveni mai sigure dacă sunt dotate cu zone de pliere (deformare), airbaguri și centuri de siguranță. Pe de altă parte, motocicliștii sunt mult mai expuși pericolelor atunci când pilotează. Studiile arată că accidentele de motocicletă au două cauze principale: pierderea controlului motocicletei și coliziunea cu alte vehicule.

Divizia Bosch Two-Wheeler & Powersports urmărește găsirea de soluții și tehnologii inovatoare pentru motociclete, scootere, vehicule pentru teren accidentat, vehicule pentru zăpadă și multe altele. La Bosch oferim o gamă largă de produse și de servicii, incluzând sisteme de gestionare motor, sisteme de siguranță, soluții de conectivitate și produse aftermarket.

Funcții de siguranță și confort

Pe partea de confort am dezvoltat funcții noi precum: ACC S&G (Adaptive Cruise Control Stop&Go), RDA (Riding Distance Assist) și GRA (Group Ride Assist).

De asemenea, am introdus noi funcții bazate pe radar, amplasat atât în fața, cât și în spatele motocicletei, pentru a spori siguranța motociclistului: EBA (Emergency Brake Assist), RDW (Rear Distance Warning) și RCW (Rear Collision Warning).

Adaptive Cruise Control Stop&Go (ACC S&G)

Funcția Adaptive Cruise Control Stop&Go (Autopilot adaptiv cu opțiunea oprire&pornire) extinde funcționalitatea standard ACC cu funcții suplimentare menite să îmbunătățească experiența de pilotaj în contexte de trafic de tip oprește-și-pornește, pentru motocicletele echipate cu cutie de viteză și ambreiaj automat. Viteza de operare începe de la 0 kph și merge până la 160kph. ACC S&G permite plecarea de pe loc când pornește vehiculul din față, dar numai după ce motociclistul confirmă comanda printr-un buton sau acționând accelerația. Astfel, motociclistul este mai puțin stresat chiar și în situații de trafic de tip oprește-și-pornește, bucurându-se de o experiență de pilotaj mai armonioasă și mai confortabilă.

Group Ride Assist

Funcția Group Ride Assist (Asistență la pilotarea într-un grup) permite motocicliștilor să păstreze o viteză constantă și o distanță optimă față de ceilalți motocicliști din grup. Folosind un senzor radar, sistemul detectează situația în care ne aflăm într-un grup. Cu input de la motociclist, care selectează distanța dorită față de membrii grupului, sistemul ajustează parametri precum accelerația, frâna sau virajarea, pentru a spori siguranța celorlalți motocicliști. Marele beneficiu al acestei funcții este că este gândită pentru cazurile specifice ale pilotării unei motociclete, asigurând în același timp un stil de pilotaj fluent pentru întreg grupul.

Riding Distance Assist

Funcția Riding Distance Assist (Asistența la păstrarea distanței) este menită să îmbunătățească confortul și siguranța motocicliștilor. Distanța fizică și temporală față de vehiculul din față se măsoară permanent, scopul fiind ca motociclistul să fie ferit de o coliziune cu acest vehicul. Funcția reduce automat accelerația sau activează frâna la nevoie. Motociclistul poate adapta distanța față de vehiculul din față sau poate ignora funcția automată acționând manual accelerația. Funcția asigură echilibrul perfect între pilotarea manuală și funcționalitatea ACC.

Emergency Brake Assist

Funcția Emergency Brake Assist (Asistență la frânarea de urgență) calculează decelerarea necesară pentru a evita coliziunea. Funcția se manifestă în situații periculoase în care motociclistul pune frână, dar decelerarea nu este suficientă pentru a evita coliziunea sau pentru a minimiza rezultatul unui accident. De obicei, dar nu obligatoriu, funcția se activează după o avertizare de coliziune frontală semnalată vizual pe HMI. Motociclistul păstrează controlul total, funcția oferă suport doar când motociclistul acționează frâna.

Rear Distance Warning

Funcția Rear Distance Warning (Avertizare distanța de siguranță din spate) monitorizează în permanență vehiculele ce se află în spatele motocicletei. Funcția oferă motociclistului informații de avertizare dacă un vehicul urmărește motocicleta la o distanță mică și nesigură. Printr-o avertizare arătată doar motociclistului pe bordul motocicletei, acesta devine mai conștient că are pe cineva în spate care se apropie vertiginos, și poate reacționa dacă se simte nesigur. Se reduce astfel riscul unei coliziuni cu vehiculele din spate.

Rear Collision Warning

Funcția Rear Collision Warning (Avertizare coliziune din spate), folosind un radar montat în spate monitorizează și evaluează participanții la trafic. În situația în care un vehicul se apropie cu o viteză relativ mare și situația devine critică, cum ar fi în cazul unei coliziuni iminente, vehiculul din spate este avertizat, de exemplu cu o lumină de avarie. Astfel vehiculul care se apropie este atenționat, fapt care reduce riscul unei coliziuni.

Care sunt pașii următori?

În calitate de promotor al inovației și de lider tehnologic în mobilitate, Bosch rafinează în permanență tehnologia destinată vehiculelor pe două roți cu funcționalități potrivite producției la scară largă. Utilizând AI și rețele neuronale în cercetarea sa, Bosch își propune să ducă sistemele de asistență pentru motociclete la un nou nivel.

La Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, lucrăm, alături de colegi din toată lumea, pentru atingerea unui obiectiv major: reducerea numărului de accidente de pe șosele, oferind asistență motociclistului și asigurându-i confort și relaxare în timpul cursei.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects