ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 146
Abonament PDF

Large Action Models - Redefinirea viitorului hiperautomatizării

Maria Irimiaș
Portfolio Service Owner - Data & AI, Hyperautomation & Workplace



PROGRAMARE


Ascensiunea inteligenței artificiale (IA) a transformat modul în care operează afacerile. Valorificarea unor tehnologii precum Generative AI (GenAI) și Hyperautomation a condus la progrese semnificative în lumea businessului. Aceste concepte au fost pe larg tratate în articolele anterioare TSM. În articolul de față, ne concentrăm pe un alt subiect, cu referire la următorul salt în automatizare: Modelele de Acțiune Mari - Large Action Models (LAMs).

În timp ce GenAI și Hyperautomation au pregătit terenul, LAM-urile sunt pregătite să redefinească capacitățile IA, permițând mașinilor nu doar să înțeleagă și să genereze limbaj, ci și să efectueze acțiuni complexe în mod autonom.

Acest articol explorează evoluția automatizării de la Hyperautomation tradițională la un stadiu mai avansat folosind Large Action Models. Vom începe cu o prezentare generală a GenAI și Hyperautomation pentru a asigura o înțelegere clară a terminologiei, ulterior ne vom concentra pe LAM-uri ca instrument puternic pentru extinderea capacităților automatizării.

Generative AI și Large Language Models: O prezentare rapidă

GenAI include sisteme de inteligență artificială care pot produce conținut nou, cum ar fi text, imagini sau muzică, prin învățarea modelelor din datele existente. Printre cele mai cunoscute aplicații ale GenAI se numără Large Language Models (LLMs), care sunt concepute pentru a înțelege și genera text care seamănă îndeaproape cu limbajul uman. Aspecte cheie ale GenAI:

Deși GenAI a revoluționat crearea de conținut și interacțiunea prin stăpânirea generării limbajului, influența sa rămâne în principal în domeniul limbajului. Acest lucru ne conduce la conceptul de Hyperautomation.

Hyperautomation: Integrarea inteligenței artificiale avansate

Hyperautomation duce conceptul de automatizare cu un pas mai departe prin integrarea instrumentelor bazate pe inteligență artificială pentru a automatiza procese complexe. Spre deosebire de automatizarea tradițională, care se concentrează pe sarcini specifice, Hyperautomation își propune să automatizeze fluxuri de lucru întregi, utilizând IA pentru a gestiona sarcini care necesită înțelegere și luare de decizii.

Aspecte cheie ale Hyperautomation:

În timp ce Hyperautomation îmbunătățește semnificativ operațiunile, depinde în mare măsură de procesele predefinite și datele structurate. Următoarea frontieră este să trecem dincolo de automatizarea sarcinilor la automatizarea acțiunilor - aici intervin LAMs.

Large Action Models: Evoluția automatizării

Large Action Models reprezintă următoarea evoluție în IA, concepute pentru a depăși înțelegerea limbajului și pentru a intra în domeniul acțiunii. LAM-urile sunt construite pe principiile fundamentale ale LLM-urilor, dar sunt îmbunătățite cu capacități care le permit să efectueze acțiuni complexe, conștiente de context, în mod autonom.

Ce sunt Large Action Models?

Large Action Models sunt sisteme IA care nu doar interpretează și generează limbaj, ci și execută sarcini complexe bazate pe acea înțelegere. Ele pot opera în medii dinamice, lua decizii și pot efectua acțiuni adecvate contextual, toate fără intervenție umană.

Caracteristici cheie ale LAM-urilor:

Dincolo de Hyperautomation cu Large Action Models

Large Action Models duc automatizarea la un nivel cu totul nou, depășind capacitățile tradiționale de Hyperautomation prin introducerea unor caracteristici avansate care îmbunătățesc semnificativ optimizarea proceselor, luarea deciziilor și execuția sarcinilor. Spre deosebire de sistemele convenționale, LAM-urile pot analiza procesele în timp real, monitorizând constant și identificând zonele care necesită îmbunătățiri. Această abordare dinamică permite ajustări imediate, asigurând că operațiunile rămân eficiente și optimizate în condiții variabile.

Pe lângă optimizarea proceselor, LAM-urile excelează în luarea deciziilor inteligente. Valorificând cantități mari de date, LAM-urile iau decizii informate, bazate pe date, care se adaptează la circumstanțele în schimbare, permițând afacerilor să răspundă mai eficient la provocările și oportunitățile neprevăzute. Această adaptabilitate face ca LAM-urile să fie de neprețuit în medii unde luarea rapidă și precisă a deciziilor este esențială.

Poate cea mai transformatoare capacitate a LAM-urilor este abilitatea lor de a executa autonom sarcini care anterior erau considerate prea complexe sau variabile pentru automatizare. Prin integrarea înțelegerii contextuale și a datelor în timp real, LAM-urile pot gestiona sarcini complexe fără intervenție umană, împingând limitele a ceea ce poate realiza automatizarea.

Această execuție autonomă a sarcinilor nu doar îmbunătățește eficiența, ci deschide noi posibilități pentru automatizarea proceselor care odată erau considerate inaccesibile. Avantajele față de Hyperautomation sunt:

Aplicații ale Large Action Model: Utilizări posibile

Aplicațiile potențiale ale LAM-urilor sunt vaste și se extind în diverse industrii, aducând promisiunea Hyperautomationului la un nou nivel. Iată câteva domenii cheie în care se așteaptă ca LAM-urile să aibă un impact semnificativ:

Abordarea noastră la Large Action Models

În cadrul ediției din acest an a Hackathonului intern Accesa, o tradiție care continuă să încurajeze inovația, am văzut mai multe concepte remarcabile care demonstrează cum Generative AI ar putea fi integrată în soluțiile noastre.

Printre aceste idei inovatoare, trei s-au remarcat prin utilizarea impresionantă a Generative AI în moduri diferite: raportare dinamică, soluții IA pentru locul de muncă și un asistent pentru rezervarea locurilor. În acest articol, ne vom concentra pe asistentul pentru rezervarea locurilor, deoarece reprezintă un prim pas către implementarea Large Action Models.

În mediul de lucru hibrid de astăzi, unde flexibilitatea și eficiența sunt esențiale, asistentul pentru rezervarea locurilor demonstrează cum LAM-urile pot îmbunătăți semnificativ colaborarea și productivitatea echipelor. Prin crearea unui LAM specializat, integrat în platforma larg utilizată, Microsoft Teams, asistentul consolidează toate instrumentele și informațiile necesare într-o singură aplicație pe care angajații deja o folosesc. Mai mult, soluția a optimizat utilizarea birourilor prin promovarea colaborării în birou între echipe și simplificarea rezervării birourilor prin cereri în limbaj natural, îmbunătățind astfel gestionarea spațiului fizic și încurajând un mediu de lucru mai dinamic.

Asistentul este conceput pentru a fi conversațional, sigur și modular, cu capacități precum găsirea și rezervarea locurilor disponibile, activarea cardurilor pentru ocazii speciale și păstrarea unui istoric al conversațiilor pentru a optimiza interacțiunile.

Soluția în sine integrează mai multe sisteme—cum ar fi ServiceNow, Access-A-Seat, UiPath și aplicațiile legacy folosite pentru gestionarea accesului fizic în birourile noastre —în Teams, formând un mediu de lucru mai eficient și mai bine organizat, unde echipele pot colabora mai bine, sporind productivitatea și satisfacția la birou.

În ansamblu, asistentul pentru rezervarea locurilor reprezintă un pas semnificativ către integrarea IA și automatizării la locul de muncă pentru a îmbunătăți eficiența și satisfacția utilizatorilor.

Concluzii

Pe măsură ce trecem de la Generative AI și Hyperautomation la era Large Action Models, posibilitățile pentru automatizarea autonomă și conștientă de context se extind dramatic. LAM-urile reprezintă următoarea frontieră în IA, unde accentul se mută de la simpla înțelegere și generare a limbajului la realizarea de acțiuni semnificative și autonome bazate pe această înțelegere.

Companiile care adoptă LAM-urile vor fi în fruntea inovației, conducând la eficiențe care anterior erau de neimaginat și creând noi oportunități într-o gamă largă de industrii. Viitorul automatizării nu se referă doar la procesarea sarcinilor—este vorba despre luarea de decizii inteligente și executarea de acțiuni care generează rezultate reale.

Evoluția de la GenAI la LAM-uri marchează o schimbare transformatoare în peisajul IA, pregătind scena pentru o nouă eră a sistemelor inteligente și autonome, capabile să remodeleze industriile și să îmbunătățească capacitățile umane ca niciodată până acum.

LANSAREA NUMĂRULUI 148

Agile Craftsmanship

joi, 24 Octombrie, ora 18:30

Colors in Projects (București)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Agile Leadership &
Ways of Working

miercuri, 30 Octombrie, ora 18:00

ING Hubs Romania (Cluj)

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects