ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 146
Abonament PDF

Generarea de sunete folosind Pure Data (II)

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE


În articolul anterior au fost prezentate noțiunile de bază din Pure Data. În călătoria noastră în lumea sunetelor ne vom întâlni cu alte concepte și idei noi. Astfel, în rândurile următoare vor fi expuse anumite aspecte privind crearea de șabloane (subpatch) și folosirea acestora în câteva contexte interesante.

Crearea de șabloane

Recreăm diagrama de vizualizare a sunetului de data trecută. Primul pas în transformarea acesteia într-o componentă este să o salvăm cu denumirea graph~. Urmează să dăm un click de dreapta pe șablon și să selectăm Graph-On-Parent. Dimensiunile sunt 205 pentru X, respectiv 145 pixeli pentru Y.

Încadrăm array1 în dreptunghiul roșu, iar acesta va fi afișat în aplicațiile ce vor folosi componenta noastră. Adăugăm și un parametru de intrare: inlet~ signal și componenta noastră este gata. O putem integra în aplicația inițială.

Variabile locale

În exemplul precedent ați putut probabil observa eroarea "warning: array1: multiply defined" în cazul în care componenta era deschisă și folosită în același timp. În Pure Data avem conceptul de variabile locale precum $0. Pentru fiecare instanță, $0 va fi înlocuit cu un număr unic. Modificăm numele din array1 în $0-array și problema este rezolvată.

De asemenea, o putem folosi de câte ori avem nevoie în aplicațiile noastre.

Recomandare de carte

Trebuie să recunosc că pe lângă documentația oficială, o mare parte din informații le-am găsit în cartea Programming Sound with Pure Data de Tony Hillerson. Chiar dacă a fost scrisă acum zece ani reprezintă o lectură valoroasă și încă actuală.

Concluzie

Sper că aceste două articole v-au deschis apetitul pentru muzică și programare. Vom reveni în următoarele numere cu alte articole din acest domeniu atât de special, pentru care se manifestă prea puțin interes din partea programatorilor.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects