ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 142
Abonament PDF

Interviu cu Cliff Hazell

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Ovidiu Mățan: Spune-ne câteva cuvinte despre tine.

Cliff Hazell: Trăiesc în Suedia, dar am crescut în Africa de Sud. Sunt specialist în Product Management, cu experiență preponderent în Telecom. Acum zece ani, m-am mutat din Africa de Sud în Suedia, unde am lucrat pentru Spotify. Am lucrat acolo timp de cinci ani, după care am plecat și mi-am deschis propria companie. Am lucrat cu echipe de leadership, ajutându-le să depășească provocările apărute în contextul creșterii și expansiunii unui business.

Spune-ne câteva cuvinte despre diferențele dintre comunicarea verbală și comunicarea scrisă.

Cliff Hazell: Companiile au tendința de a favoriza o formă de comunicare în detrimentul alteia. Nu înseamnă că o companie va folosi un singur stil de comunicare, dar multe companii vor tinde să prefere comunicarea scrisă, mai ales dacă există foarte multă muncă la distanță. Totuși, am întâlnit mai degrabă companii aplecate mai mult spre comunicarea verbală. Acest al doilea tip de companii se bazează mai mult pe interviuri, prezentări și video. Doresc să sugerez că putem inversa această tendință din când în când, astfel încât oamenii să aibă spațiu pentru a medita asupra celor spuse sau comunicate. Poate vă trimiteți prezentarea sau emailul înainte, pentru a oferi acces la materialul ce urmează a fi prezentat și discutat. Dați oamenilor posibilitatea de a se gândi la material înainte de a veni la prezentare. Dacă eu îți spun care sunt punctele pe care le voi atinge în prezentare și dacă ai timp să te gândești la aceste subiecte, poți face comentarii mai pertinente decât dacă îți cer să comentezi pe loc ceea ce eu tocmai ți-am prezentat. Prin urmare, ceea ce vreau să fac este să am mai mult timp pentru a gândi lucrurile în profunzime.

Cum percepi Suedia, SUA și Africa de Sud din perspectivă culturală? Cât de diferiți sunt oamenii atunci când lucrezi cu ei la un proiect?

Cliff Hazell: Există multe stereotipuri. Pot vorbi despre diferențele dintre cultura suedeză și cea sud-africană. În Suedia, oamenii se simt confortabil dacă doar stau, nesimțind nevoia să vorbească foarte mult unii cu alții. Dacă doi prieteni foarte buni merg la un bar, ei ar putea sta 5 sau 10 minute la bar, nevorbind unul cu celălalt. Trebuie să vă știți pentru a putea purta o conversație. Dacă stați unul lângă celălalt în autobus, sunt șanse zero să vorbiți cu persoana de lângă voi dacă nu vă cunoașteți. Spre deosebire, în Africa de Sud, doi oameni care nu se cunosc pot merge pe sensuri diferite ale aceleiași străzi (uneori chiar despărțiți de carosabil), dar să vorbească liber. Lucrul cel mai interesant când te muți dintr-o cultură în altă cultură este că, poate, la început, vei consideră ciudată noua cultură. Totuși, îți dai seama foarte repede că acestea sunt doar diferențe care nu sunt bune sau rele. Am ajuns să apreciez o parte din aceste diferențe până la punctul în care acum iubesc calmul și starea de relaxare din Stockholm raportat la intensitatea zgomotoasă din Capetown. Iubesc ambele orașe foarte mult, dar ajungi să realizezi că ai nevoie de câte un pic din ambele.

Ai spus că ar trebui să muncim inteligent, nu mult, nu din greu. Spune-ne mai multe.

Cliff Hazell: Suntem foarte ocupați în majoritatea timpului. Vreau să găsesc feluri de a face cât mai multe lucruri ce au un impact real. Doresc să fac lucruri care aduc dividende. Suntem atât de ocupați, încât uneori nu avem timp să ne dăm seama ce contează cu adevărat. Îmi place să formulez o ipoteză înainte de a începe ceva grandios. E bine să stăm să gândim lucrurile, să ne dăm seama cum ajungem de la pasul 1 la pasul 2. Nu mai depunem efortul de a face ceva doar pentru că este un punct de bifat pe o listă, ci petrecem mai mult timp făcând lucrurile care contează cu adevărat. Este foarte simplu să fii foarte ocupat și să muncești din greu, dar eu prefer să lucrez inteligent.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects